Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixelfejl på D3
Fra : Steen

Dato : 08-12-07 08:20

Trist at se, at der er en pixelfejl på de D3 billeder, som Rbob Galbraith
har lagt ud:
(Den røde plet på pigens kind)
http://www.robgalbraith.com/public_files/Nikon_D3_ISO12800_Hat3_JPEG.jpg

Den ses kun ved de høje iso'er, men det er vel en bytter, hvis man skulle
have købt sådan et kamara.

/Steen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 08-12-07 08:34

Steen wrote:
> [...]
>
> Den ses kun ved de høje iso'er, men det er vel en bytter, hvis man skulle

Jeg kikkede lige lidt nærmere på den røde plet - den er faktisk 7x7
pixels stor. Det er da noget af en pixel fejl, og må da bestemt
kvalificere til en bytter, men mindre det er en rød ildflue

Jørn

Fra : Anders

Dato : 08-12-07 09:21

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den ses kun ved de høje iso'er, men det er vel en bytter, hvis man skulle

Det findes på alle kamera. Mit 30D har også et par stykker.
En af mine venners D3'er har en enkelt, han er grøn. Man ser den jo kun når
man ser billedet i fuld opløsning.
Det burde vel være muligt at køre en action i photoshop som går ind og laver
noget healing brush på den ene pixel?

Mvh Anders

Fra : MW

Dato : 08-12-07 18:17

"Anders" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det burde vel være muligt at køre en action i photoshop som går ind og
> laver noget healing brush på den ene pixel?

Prøv ved lejlighed at tage eksponering med dæksel på huset, eks. 1/60 sek og
3200iso. Se (100%) på hvad der burde være en ren sort flade i DPP/RAW med
støjreduktionen slået fra.

MW

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-12-07 09:43

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> wrote in message
> [...]
>
> Den ses kun ved de høje iso'er, men det er vel en bytter, hvis man skulle

Jeg tror man lige skal klappe hesten:
Dels er billeder vist taget med et pre-release kamera.
Dels har praktisk taget alle kameraer pixelfejl, som bliver mappet ud i
software, så den værdi blive erstattet med nogle nabo pixels så man aldrig
ser det.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 08-12-07 09:42

> [...]
>
> Den ses kun ved de høje iso'er, men det er vel en bytter, hvis man skulle

Jeg har netop haft mit D40X hos Nikon (DFA Service) pga pixel fejl (rød). De
kan enten slukke for de hotte eller døde pixels, eller (remappe, tro jeg nok
det hedder) censor'en.
Jeg kan ikke længere se den røde hotte pixel jeg havde, eller se der om der
skulle mangle en.
Jeg kørte direkte til DFA og afleverede det, og fik efter ca. 7 arbejdsdage
en mail da det var færdigt. Kameraet er købt i Tyskland, men det gav ingen
problemer.

Mvh
Stig