Gør-det-selv reparation af Barcelona-kopi-~
Fra : jh

Dato : 06-12-07 16:47

Hej med jer.

Har en stol som http://www.harvestmoon.co.uk/images/retro/HGL004.JPG

Problemet er at en af læderremmene under sædet er knækket, og andre er godt
møre. (I kan se hvordan de er fastgjort på den vandrette støbejernsramme der
sidder forrest under sædet. Remmene (på min sidder der 9, på billedet 7)
sidder popnittet fast foran og på en identisk vandret støbejernsramme
bagerst.

For det første vil jeg jo gerne have de gamle af, men det er som om
popnitterne ikke vil bores ud. Hvis det ikke lykkes er det også OK, for så
skærer jeg blot læderremmene af omkring nitterne.

Jeg har nu tænkt på at bruge nogle stofgjorder (de skal være 4 cm brede) til
erstatning for læderremmene, men evt. også nylongjorder (hvis de er stærke
nok) - har en idé om at de holder for evigt?

Mit spørgsmål er nu hvordan katten jeg får gjorderne til at sidde godt fast.
Hvis det bliver stof-gjorder har jeg en idé om, selvfølgelig først at vikle
dem omkring rammen foran og derefter stramme godt til også sætte dem på
bagpå, men så har jeg tænkt at sy dem sammen (selvfølgelig sy en større
flade ved at lave dem overlappe med f.eks. 10 cm.)

Mit spørgsmål er også: Kan ovenstående anbefales? Hvilket kraftigt snor skal
jeg benytte? - er der andre muligheder?
Er nylongjorder smartere?

Fra : Martin Bak

Dato : 06-12-07 23:12

"jh" <gfgf@d.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt møre. (I kan se hvordan de er fastgjort på den vandrette
> støbejernsramme der sidder forrest under sædet. Remmene (på min sidder der

Jeg kan altså ikke se hvordan de er gjort fast...

> [...]
> popnitterne ikke vil bores ud. Hvis det ikke lykkes er det også OK, for så
> skærer jeg blot læderremmene af omkring nitterne.

Det er nok en god løsning, og så knibe nitterne af med en tang.

> Jeg har nu tænkt på at bruge nogle stofgjorder (de skal være 4 cm brede)
> til erstatning for læderremmene, men evt. også nylongjorder (hvis de er
> stærke nok) - har en idé om at de holder for evigt?

Hvis det var min stol ville jeg forsøge at lave det som oprindeligt. Altså
nye lædergjorder nittet i de oprindelige huller.

_ _
Martin
http://martinbak.dk/martinsjul.swf