Billeder i frontpage
Fra : Annika B. Larsen

Dato : 13-07-01 19:49

Hej,

Jeg er ved at lave min første hjemmeside og håber på lidt hjælp her.
Jeg har nogle problemer med billeder. Når jeg laver dem til miniature ser de
godt nok ud i normal visningen, men ser jeg på eksempel visningen (eller vis
i web) er kvaliteten meget dårlig...kan jeg gøre noget ved det?
Den ændrer også farven på rammen omkring nogle af billederne når jeg går til
eksempel visningen...

På forhånd tak

Hilsen Annika

Fra : Andreas Paasch

Dato : 13-07-01 21:46

Annika,

undgå at bruge eksempelvisning, brug visning i browser.
Hvis du selv bearbejder billederne, reducer dem til 96dpi eller 72dpi ...
brug enten .gif eller .jpg format.

Der findes nogle tommelfingerregler, men mange gange er det ikke nok, du må
prøve dig lidt frem.
Nogle billeder kræver efterbehandling, andre ikke, nogle skal lige have
justeret farvesætningen og skarpheden, andre ikke ... osv.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net