Er der noget om det her?
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 15:39

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4131

"Apple will unveil its ultraportable MacBook Pro at Macworld in
January. It has been predicted to be 50% thinner than the current
MacBook and have flash memory instead of a hard drive. "

???

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-07 16:07

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> It has been predicted to be 50% thinner than the current MacBook and
> have flash memory instead of a hard drive. "

Ærlig talt, så véd jeg det ikke... Men i det sidste års tid har der
jævnligt været rygter fremme om en seriøs afløser for den gamle Newton.
Rygterne går på, at det skulle være en ultra lille 'MacBook' ca. på str.
med den gamle Newton, men med sammenklappeligt design, så den reelt set
ikke ville være mere end ca. 2cm længere end en iPhone, 1cm tykkere og
ca. 1,5cm bredere. Skærmen skulle være 'dobbelt', så den kan bruges som
mobil/PDA uden at klappe den op. Den interne skærm skulle være på 3x6",
og den eks. på str. med den på iPhone

- Og med mulighed for tilsl. af eksternt 'minitastatur' / alm. USB
tastatur, PDA funktioner, mobil, netværk og alt andet som karektiserer
en 'rigtig' bærbar computer...

Men det skulle ikke undre mig, hvis der snart kommer noget i den retning...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-07 17:09

On 2007-12-07 16:06:31 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> en 'rigtig' bærbar computer...
>
> Men det skulle ikke undre mig, hvis der snart kommer noget i den retning. ..

Øhh.... ? Du snakker vist om noget der minder om en PDA. Der nævnes en
ny MacBook Pro og ikke en lille håndholdt som jeg har forstået det?!?!?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-12-07 21:19

Thomas Schreiber wrote:

> Øhh.... ? Du snakker vist om noget der minder om en PDA. Der nævnes en
> ny MacBook Pro og ikke en lille håndholdt som jeg har forstået det?!?!?

Jeg snakker om en afløser for Newton computeren. Newton er jo ikke nogen
decideret PDA, men vel nok verdens første ægte tablet-computer. - Og som
sagt, så har rygterne længe gået om, at Apple forbereder en ny 'Newton'...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-12-07 16:58

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> en 'rigtig' bærbar computer...
>
> Men det skulle ikke undre mig, hvis der snart kommer noget i den retning...

Det vil næppe være noget i den retning men derimod en traditionel
subnotebook i stil med IBM/Lenovo's X serie - blot med flashram disk
istedet for 1,8" magnetisk disk.

Lad os nu se, rygtet har eksisteret siden Apple aflivede 12"
powerbook'en og den nuværende macbook sælger særdeles godt til det
segment der søger en fysisk lille bærbar.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-07 18:17

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> powerbook'en og den nuværende macbook sælger særdeles godt til det
> segment der søger en fysisk lille bærbar.

Den er altså stadigvæk lidt for stor.

Nå det kommer nok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 02:09

> Lad os nu se, rygtet har eksisteret siden Apple aflivede 12"
> powerbook'en og den nuværende macbook sælger særdeles godt til det
> segment der søger en fysisk lille bærbar.

Som der blev spurgt om i en anden tråd, så kan vi jo kun gisne om Apples
bevæggrunde for at fjerne den numeriske del fra det trådløse tastatur.
Jeg har faktisk lidt svært ved at se, hvad fidusen i det tastatur i det
hele taget er. Det er jo nærmest en kopi af tastaturet på en MacBook. En
meget væsentlig grund til, at jeg bruger eksternt tastatur på min
bærbare er da, at man på den måde får et numerisk tastatur, slettetast,
store piletaster osv. Disse fordele er væk nu. Hvad kan formålet med det
trådløse tastatur så være? Jo, det vil jo være helt ideelt til en lille
mikrocomputer som f.eks. en meget lille subnotebook med kun et meget
lille tastatur eller måske slet intet tastatur. Måske er det nye
trådløse tastatur en forvarsel.
--
Henrik Münster
Esbjerg