Afmelde bil, vedr. syn?
Fra : Peter

Dato : 06-12-07 07:34

Vedd ikke om det lige er den rigtige gruppe, men:

Kan det være rigtigt at jeg skal afmelde og indlevere pladerne, på en bil,
der er indkaldt til omsyn, fordi den er på værksted, efter påkørsel af dyr,
og tidfristen bliver overskredet med ca. en uge?

Ref.: http://www.fstyr.dk/sw67916.asp

"Kan jeg få udsat synsfristen?
Der er ikke i reglerne for periodisk syn mulighed for at udsætte den seneste
frist for syn. Det betyder, at Færdselsstyrelsen ikke kan ændre den frist,
som er fastlagt i indkaldelsen, uanset baggrunden for ønsket om udsættelse:
a.. Reparationer af bilen der trækker ud.
b.. Sygdom.
c.. Ferie.
d.. Udlandsophold.
e.. Køb af ny bil.
Kan bilen ikke synes inden for fristen, bør den afmeldes."

Fra : kiwi.louise

Dato : 06-12-07 00:38

On 6 Dec., 07:34, "Peter" <l...@wer-der.dd> wrote:
> [...]
> d.. Udlandsophold.
> e.. Køb af ny bil.
> Kan bilen ikke synes inden for fristen, bør den afmeldes."

Hej Peter.

Jeg har en svoger der kørte næsten et helt år, uden at køre det til
periodiske syn, og der skete bare det at politiet efter et års tid
hentede pladerne mens han var på arbejde, så jeg ville da bare prøve
at lade den blive lavet færdig, og så køre til syn.Jeg har da også
selv trukket den nogle gange ( ca 1 måned), så der sker ikke så meget
ved at du ikke lige når det på datoen.Politiet har jo også for travlt
med deres papirsager.

Louise

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-12-07 17:55

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er indkaldt til omsyn, fordi den er på værksted, efter påkørsel af
> dyr, og tidfristen bliver overskredet med ca. en uge?

Forudsat du kun har fået første indkaldelse, går der 2½-3 måneder før du
hører fra myndighederne igen.

Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,
fortelt, gas-varme, toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads,
god plads til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og
indregistreret i dit navn

Fra : Peter

Dato : 07-12-07 07:45

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> d.. Udlandsophold.
> e.. Køb af ny bil.
> Kan bilen ikke synes inden for fristen, bør den afmeldes."

OK; mange tak til jer begge.
Jeg kan se at det ikke får den store betydning, men hvad hvis det nu det
sker alligevel.

F-styr har sendt et svar om at den skal synes inden fristen, det der står i
synsindkaldelsen, 18 dec 2007.
Problemet ligger måske i at den dumpede 6 nov. og er kaldt til omsyn "inden
en måned", eller så, så hvad gælder nu omsynsfristen ca 6 dec. eller den
absolutte udløbsfrist 18 dec.?

Fra : kiwi.louise

Dato : 07-12-07 00:32

> [...]
> en måned", eller så, så hvad gælder nu omsynsfristen ca 6 dec. eller den

jeg synes du skal slappe af og tage det helt rolligt, der sker ikke
noget så hurtigt, det gider de simpelthen ikke tage sig af, med mindre
det var meget længere tid du kører uden syn.Jeg har selv tit
overskredet fristen ved omsyn med et par mdr. og jeg har altså aldrig
hørt noget, så det skal nok gå.

Louise

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-12-07 07:43

kiwi.louise wrote:

> [...]
> det var meget længere tid du kører uden syn.Jeg har selv tit
> overskredet fristen ved omsyn med et par mdr. og jeg har altså aldrig

Jeg er ikke lige opdateret på det felt, men før i tiden havde noget med pris
at gøre. Hvis man ikke nåede det inden fristen hed det bare fuld pris.

Stig Johansen

Fra : Trollo

Dato : 22-12-07 20:49

> [...]
> d.. Udlandsophold.
> e.. Køb af ny bil.
> Kan bilen ikke synes inden for fristen, bør den afmeldes."

Hvis ikke politiet når at hente pladerne pga. den overskredet frist, er det
bare at køre til syn med bilen så snart den er klar.
Du har dog midstet dit tidligere betalte synsgebyr og kan ikke slippe med at
betale for omsyn.
Så pungen op og betal for et nyt syn, så er den sikkert ikke længere.

//Trollo