Ping: Dr Monster
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-12-07 15:29

Henrik, hvad med at du gennemføre en pruttens anatomi:

<http://politiken.dk/poltv/?ExtID=2656>

Jeg sender gerne en lydfil

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-07 02:41

> Henrik, hvad med at du gennemføre en pruttens anatomi:
>
> <http://politiken.dk/poltv/?ExtID=2656>
>
> Jeg sender gerne en lydfil

Så længe der bare ikke er lugt på
Vi har ellers haft et værre bøvl med den film, men vi kan altså ikke få
den til at virke på en Mac. Alle de andre film, der ligger ved siden af
virker, men ikke lige den. De andre film kommer jo fra Reuters og den
slags, men den ovennævnte er en egen-produktion. Hvis nogen har et godt
råd, er det meget velkomment. Ellers må jeg prøve under Windows henne på
arbejdet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-12-07 21:08

<http://en.wikipedia.org/wiki/Polyester_(film)>

> [...]
> slags, men den ovennævnte er en egen-produktion. Hvis nogen har et godt
> råd, er det meget velkomment. Ellers må jeg prøve under Windows henne på

Ja, den virker heller ikke på min PB (Pismo, Firefox). Jef postede det
oprindelig indlæg fra en Windows PC og der virkede det - omend med hak
osv. Min forbindelse er kun en 160/128.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 01:25

> <http://en.wikipedia.org/wiki/Polyester_(film)>

Puha, det giver mig nogle ubehagelige billeder inde i hovedet.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Smell-o-vision>

> Ja, den virker heller ikke på min PB (Pismo, Firefox). Jef postede det
> oprindelig indlæg fra en Windows PC og der virkede det - omend med hak
> osv. Min forbindelse er kun en 160/128.

Jeg har fået set den henne på arbejde. OK, mest skimmet den, da jeg
havde lidt travlt. Problemet er bare, hvordan jeg får vist den til mine
forældre. Den er jo streamet, så jeg kan ikke gemme den. Jeg bliver
næsten nødt til at foreslå, at de prøver at se den hos nogle af deres
venner, der bruger Windows (og ja, jeg ved godt, at det er enormt sjovt
at mene, at de to størrelser er uforenelige).
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 09-12-07 02:17

> [...]
> venner, der bruger Windows (og ja, jeg ved godt, at det er enormt sjovt
> at mene, at de to størrelser er uforenelige).

det var jo en udfordring :)
selvfølgelig kan man se den på en mac (ihvertfald en intelmac med
flip4mac og QT)

først kigger man på kildekoden på siden
<http://politiken.dk/poltv/?ExtID=2656>

her ses bl.a. at der er en iFrame ved navn
<http://infocast.dk/mediamaker_politiken/mediamaker.php?id=2656>
som filmen ligger i

i dette links kilde kode, finder man flg. adresse:
<mms://media.xstream.dk/politiken/Ræb.wmv>

Først prøvede jeg at bruge linket i VLC, men det var meget nemmere,
kopieret linket ind i Safari, som så åbnede Quicktime, herinde fra kan
man så gemme den som en QT movie hvis man vil som jo kan ligges på ens
5G iPod og tages med rundt til familien (64,6 MB

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 14:31

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> man så gemme den som en QT movie hvis man vil som jo kan ligges på ens
> 5G iPod og tages med rundt til familien (64,6 MB

Det var alle tiders. Tusind tak. Klikker jeg på linket her, åbner
Quicktime bare med filmen. Jeg vil straks sende linket til mine
forældre. Så håber jeg, de kan se den.
Det havde jo været lettere, hvis jeg kunne gemme filmen som en
fil. Gør jeg det, danner det en fil på 4 KB. Jeg synes, det er lidt for
lidt, men den virker fint. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om den går ud
på nettet, og streamer filmen.
Jeg må indrømme, at jeg ikke havde tænkt på at se på kildekoden.
Jeg gjorde det ofte før i tiden, men efterhånden er hjemmesider blevet
så komplicerede, at det er umuligt at gennemskue for lægfolk som mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 09-12-07 18:42

> Det var alle tiders. Tusind tak. Klikker jeg på linket her, åbner
> Quicktime bare med filmen. Jeg vil straks sende linket til mine
> forældre. Så håber jeg, de kan se den.

Underligt nok prøvede jeg lige at klikke på linket her, og QT åbnede og
loadede klippet dog kun med hvidt billede og lyd - underligt - så
prøvede jeg igen og nu kom billede på.

> [...]
> fil. Gør jeg det, danner det en fil på 4 KB. Jeg synes, det er lidt for
> lidt, men den virker fint. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om den går ud

Nu har jeg QT Pro, så det kan være, men tror blot du skal huske at sæte
hak ved "save as a self-containded movie" istedet for som "..reference
movie"

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 20:12

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> Nu har jeg QT Pro, så det kan være, men tror blot du skal huske at sæte
> hak ved "save as a self-containded movie" istedet for som "..reference
> movie"

Det har jeg gjort, men det gør ingen forskel. Jeg får kun gemt en
henvisning til filmen. Afbryder jeg internetforbindelsen, dukker der
ikke nogen film op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 09-12-07 20:22

> Det har jeg gjort, men det gør ingen forskel. Jeg får kun gemt en
> henvisning til filmen. Afbryder jeg internetforbindelsen, dukker der
> ikke nogen film op.

underligt - kan det være flip4mac versionen der gør forskel har beta
ver. 2.2.0.39

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 23:31

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> underligt - kan det være flip4mac versionen der gør forskel har beta
> ver. 2.2.0.39

Jeg har ver. 2.1.3.10, som er være den nyeste, når jeg søger
opdateringer. Det er nok den nyeste "stabile" version. Forstår jeg det
ret, at du godt kan gemme hele filen? Hvor meget fylder den? Hvis du har
en nogenlunde hurtig internetforbindelse, må du også meget gerne sende
den til mig. Du skal bare erstatte news før snabel-a med mit fornavn.
Jeg er kommet til at slette min konto, som er nævnt som afsender her i
programmet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 10-12-07 00:01

> [...]
> den til mig. Du skal bare erstatte news før snabel-a med mit fornavn.
> Jeg er kommet til at slette min konto, som er nævnt som afsender her i

hvis du åbner ichat kan du få den der - den fylder 64 mb - ville prøve
at ligge en zip udgave på min public iDisk, men den går ligesom i stå :(

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-07 01:06

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> hvis du åbner ichat kan du få den der - den fylder 64 mb - ville prøve
> at ligge en zip udgave på min public iDisk, men den går ligesom i stå :(

Ha! Du er da gået i seng. Det burde jeg nu også. Min iChat kan faktisk
godt huske dig. Den udfylder selv din adresse, når jeg begynder på den,
og den har stadig dit billede med æsken fra Leopard. Måske kan vi prøve
i morgen. Jeg løber snart helt rundt i det der med størrelser med alle
de GB, vi jonglerer med. Jeg har slet ikke nogen idé, om 64 MB er meget.
Kan det passe, at min første harddisk var på 20 MB? Så er det jo en hel
del.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-07 01:31

> [...]
> de GB, vi jonglerer med. Jeg har slet ikke nogen idé, om 64 MB er meget.
> Kan det passe, at min første harddisk var på 20 MB? Så er det jo en hel

Gæt, hvem der ikke sov, men svarede mig på iChat to minutter senere.
Jeg fik filmen, men SÅ blev han også kaldt ind i seng
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-12-07 15:40

On 2007-12-10 01:30:43 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Gæt, hvem der ikke sov, men svarede mig på iChat to minutter senere.
> Jeg fik filmen, men SÅ blev han også kaldt ind i seng

Det er bare den nye 'bliv-kaldt-i-seng' animerede baggrund i iChat.

--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info