Hvilken ny DVD-brænder?
Fra : Finn Johannessen

Dato : 05-12-07 06:44

Hej nyhedsgruppe

Den originale interne Dvd-brænder i min PM G4 dual 1.25 GHz er vist
stået af. I hvert fald går den i stå, nar jeg forsøger at boote fra en
systemdisk (Tiger/Leopard). Jeg skal således ud og købe en ny, men
markedet er forvirrende, synes jeg. Vigtigt er selvfølgelig, at jeg skal
kunne boote fra den uden specialsoftware.

Vil jeg kunne bruge en Pioneer DVR 112D, som kan fås til omkring 260
kr.?

Eller har en af jer måske et andet forslag, som kan opfylde mine krav?

På forhånd tak for hjælpen.

Finn

--
Finn Johannessen - Vodroffsvej 37, 4. sal - DK 1900 Frederiksberg C

Fra : Michael Holm

Dato : 08-12-07 22:52

Finn Johannessen <finnjoNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> [...]
> kr.?
>
> Eller har en af jer måske et andet forslag, som kan opfylde mine krav?

Har ikke rigtig styr på dvd drev, men hvis ingen andre kommer med svar,
vil jeg foreslå du søger på dvd drev på
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

eller spørg i Humac butikken på f.eks. vesterbrogade før du køber noget
så du er sikker på du kan starte fra den.

Hvis du er til at du kunne også prøve at blot at skille den ad og samle
igen, guides: http://www.ifixit.com/Guide/

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Finn Johannessen

Dato : 11-12-07 13:59

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> igen, guides: http://www.ifixit.com/Guide/
>
> --
> Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com

Tak til både Erik Richard (e-mail) og til Michael Holm for jeres hjælp!

Jeg kastede mig ud i det og købte en Pioneer DVR 112D til 259 kr.! Det
viste sig heldigvis at den fungerer udmærket, og at man kan boote fra
den på min G4.

Venlig hilsen
Finn