Video konvertering
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 04-12-07 22:49

Jeg har adskillige videoer i .mp4, som jeg gerne vil afspille i mine
Kiss hd afspillere, der dog ikke understøtter formatet.

Nu har jeg forgæves ledt efter et program til at konvertere .mp4 til
..mpg el. .avi, men jeg har ikke fundet noget der virker.

Jeg kører Tiger/Leopard.

Hvem ved hvad der virker?

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-12-07 23:04

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> writes:

> Nu har jeg forgæves ledt efter et program til at konvertere .mp4 til
> .mpg el. .avi, men jeg har ikke fundet noget der virker.

VLC kan konvertere frem og tilbage mellem lidt af hvert, hvis bare den
kan vise filmen til at begynde med.

Prøv at følge en af deres DivX konverteringsvejledninger og brug
mp4-filen som original i stedet for VOB eller hvad de nu har.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-07 00:18

Den 04.12.2007 kl. 22:49 skrev Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com>:

> [...]
>
> Nu har jeg forgæves ledt efter et program til at konvertere .mp4 til
> .mpg el. .avi, men jeg har ikke fundet noget der virker.

Hej Martin-"broder!" Det sidste fordi jeg også kører med Kiss! Og
Mac.
En Kiss DP 600. Den nye 1600 skulle kunne H.264 Mp4 som nok er det format
din Kiss ikke kan spille. Det er jo Mac's eget format, som deres Apple-TV
netop kan servere trådløst fra iTunes og til TV. -Kiss (min DP 600) kan
godt køre Mp4 som ikke er H.264(og x.264)

Problemet med Mac's mp4 er at de får mov efternavn hvortpå Kiss ikke kan
spille dem. Hvis de får mp4 efternavn kan Kiss godt spille dem.(ikke H.264
mp4)

Der er flere gode Mac-programmer at konvertere i. Det letteste og det jeg
mest bruger er VisualHub. Det koster lidt. Den kan lave alle formater.
hurtigt og let, derfor *****.
Nu ved jeg ikke om din Kiss er en High Def. som min DP600? Ellers skal HD
nedkonverteres til almindelig størrelse. Det gøres let i VisualHub. Jeg
viser en High Def lavet om til avi.:
http://www.luen.dk/tilavi.avi

Den kan spilles med VLC mediaplayer eller Kiss High Def da den er 1280 x
720.

Der er andre muligheder som er lidt mere bøvlede:
QuickTime Pro kan eksportere i mp4, men kun i DivX hvis du køber DivX pro
(du kan få den i 30 dage gratis)
Mpeg Streamclip, men der skal rodes lidt med den. Jeg er ikke sikker på om
den også kræver DivX Pro.(gratis)
ffgmpegx udvidet og meget avanceret. Bøvlet installation. kræver pakker
udefra og viden om indstillingerne./gratis)

Jeg har dem allesammen og skifter imellem dem. Kissen (DP 600)kan også
wmv, men det er ikke sliddet og omkostningerne værd. Et eksportkodec i wmv
"Flipfor Mac Pro" koster 1300,-kr. Og jeg var så dum at købe den da jeg
skiftede fra Windows. Det kan jeg ikke anbefale.

Men må jeg spørge, hvad det er for en Mac du har?

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-12-07 01:33

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg forgæves ledt efter et program til at konvertere .mp4 til
> .mpg el. .avi, men jeg har ikke fundet noget der virker.

ffmpeg / mencoder.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-12-07 08:59

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> skrev 2007-12-04:
> Hvem ved hvad der virker?

Quicktime pro virker fint, men er ikke gratis.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 07-12-07 00:01

Tak for de gode forslag, nu har jeg lidt at arbejde med.

Mvh.

Martin /Helsingør