sav
Fra : SB

Dato : 03-12-07 19:39

Skal have skiftet gulv på et af værelserne, men skillevæggen står oven på
selve gulvet, findes der en sav der kan save inden for 1 cm. fra væggen af
dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

Søren

Fra : Max

Dato : 03-12-07 20:16

Hej Søren

> fra væggen af dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

En fuckssvans eller skal det være motoriseret så er en mulighed måske:
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120218&pno=65300&pointer=0

ellers findes der specielle rundsave der kan skære helt op til
vægen, men de koster sikkert en del penge.

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-12-07 20:24

Max wrote:
> http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120218&pno=65300&pointer=0

så må man håbe de bærende bjælker ikke er lige nedenunder... hehe...

Rasmus
Rasmus M. Jensen supports
the Danish Christmas Seal www.e-julemaerket.dk

Fra : Max

Dato : 03-12-07 20:32

Hej Rasmus

> så må man håbe de bærende bjælker ikke er lige nedenunder... hehe...

Jeg ved godt at det kommer som en overraskelse for dig, men det
er faktisk tilladt at tænke selv :)

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-12-07 20:39

Max wrote:
> Hej Rasmus

> Jeg ved godt at det kommer som en overraskelse for dig, men det
> er faktisk tilladt at tænke selv :)

really?

Fra : Martin Bak

Dato : 03-12-07 20:10

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af
> dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

Bajonet. Men det er bedst hvis der ikke er en bjælke direkte under hvor
snittet skal laves. Stiksaven kan også klare det, den skal bare holdes
rigtigt. En håndsav og brede skarpe stemmejern er også gode værktøjer som
kan være nyttige under udførelsen af arbejdet.

Martin

Fra : SB

Dato : 03-12-07 20:24

> [...]
> rigtigt. En håndsav og brede skarpe stemmejern er også gode værktøjer som
> kan være nyttige under udførelsen af arbejdet.

ja en hådsav er altid en mulighed, problemet er bare det er 22 m. tror jeg
bliver træt inden jeg er færdig så

kan da være en bajonetsav kan komme tæt nok på til fodlisten vil dække det
bagefter

Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-12-07 20:40

On Mon, 3 Dec 2007 19:38:57 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote:

>Skal have skiftet gulv på et af værelserne, men skillevæggen står oven på
>selve gulvet, findes der en sav der kan save inden for 1 cm. fra væggen af
>dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

http://www.bosch.dk/content/language1/html/715_6039.htm - sådan en kan.
Det tager måske lidt tid, har ikke selv haft fornøjelsen af at bruge
sådan en maskine, men den ser ret fiks ud.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Per H

Dato : 03-12-07 20:54

Ja og en mindre formue i klinger

Vh Per
skype

Fra : Per H

Dato : 03-12-07 20:59

On Mon, 3 Dec 2007 19:38:57 +0100, "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev:

>Skal have skiftet gulv på et af værelserne, men skillevæggen står oven på
>selve gulvet, findes der en sav der kan save inden for 1 cm. fra væggen af
>dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

Der findes rundsave der kører ca 1 cm fra væggen, som kan købes på
alle trælaster, du kan måske også leje den så du slipper for indkøbet

http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/el-vaerktoejogtilbehoer/save/rundsavedyksave/

derudover findes der helt spec rundsave som kan køre endnu tættere,
men prisen skal vi nok ikke komme ind på her

Vh Per
skype

Fra : Armand

Dato : 04-12-07 05:42

SB skrev:
> Skal have skiftet gulv på et af værelserne, men skillevæggen står oven på
> selve gulvet, findes der en sav der kan save inden for 1 cm. fra væggen af
> dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

Hvorledes ser det ud under skillevøggen?
Hvis ikke at den ligefrem står direkte på en lægte, kommer den jo til at
hænge og svæve hvis du fjerner gulvbrædderne op til den !

Og hvorfor i det hele taget så radikalt istedet for at lægge nyt gulv
direkte på det bestående?

--
Armand.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 04-12-07 05:44

> [...]
> af
> dekupør og rundsav kan ikke komme tæt nok på

Måske lidt brutalt, men var det ikke en ide at bruge en motorsav?
Hilsen Matthias