Bøde ifb. leje af bil - Italien
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 03-12-07 18:43

Hej NG
Med stor gru åbnede jeg 2 - lettere suspekte - breve fra samme -
POLICIA MUNICIPALE.
Jeg var i Italien med kæresten i marts måned i år - lejede bil hos
Hertz - og havde 5 fede dage - som varede lige til idag.

På 2 tidspunkter - samme dag (12.05 + 13.05) har "the wehicle
circulatet in limited traffic area without authorization". - - - -
fine (bøde) = 92,25 euro pr styk.
Kære NG - hvad F..... gør jeg?
Betaler - knap 1500 ;-(
lader være - og udsætter mig for alt det med småt. . . .??

Der er en "location of verification" - gætter på at det er adresser -
men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
1500 slag - lige midt i julehandlen ;-( - HJÆLP
vh
Jørn

Fra : C. Overgaard

Dato : 03-12-07 12:23

On 3 Dec., 18:42, Jørn N. Andersen <j...@7T2POc.dk> (slet 7T2PO)
wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
> 1500 slag - lige midt i julehandlen ;-( - HJÆLP

Det er kun de nordiske lande, hvor at vi anerkender standarden
(eksistensen må være det rette ord, når vi taler om Italien) af deres
retssystem så meget at bøder kan inddrives her i landet, så
umiddelbart skal du bare holde dig fri af Italien i al fremtid, så er
der ingen problemer.

Dog skal du nærlæse lejekontrakten med Hertz, da det kan være at de -
som det er tilfældet i Danmark, hvor at man ikke kan fastsætte
identitet på føreren - kan idømmes en bøde, som de sikkert
kontraktmæssigt så har sikret sig at de kan sende videre til dig.

Mvh
C. Overgaard

Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 03-12-07 22:53

Hej C.O
Tak for svar. Hvad mener du med "bare holde dig fri af Italien i
al fremtid" - kan man så ikke ta´ på ferie dernede - eller
hvordan skal man forstå det?
Laver de check v. . . . indrejse/paskontrol/kontrol v. leje af
bil osv?
Kan man så bare undlade at betale - kommer der ikke "andre"
efter én. Jeg har hørt om en kollega´s bekendt, hvor politiet
kom mhp. at inddrive en fartbøde - men det var nu vist sverrige -
som du selv skriver.....

vh
Jørn
//som er træt af kedelige breve fra Italien - 8 mdr. efter ferien

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-12-07 08:33

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 04-12-07 08:37

> [...]
> efter én. Jeg har hørt om en kollega´s bekendt, hvor politiet
> kom mhp. at inddrive en fartbøde - men det var nu vist sverrige -

Undskyld, det forrige indlæg røg for tidligt afsted.

Nej, du kan aldrig komme risikofrit tilbage til Italien. Det er prisen, som
du må betale for at undlade at betale deres dummebøde. Der er nogle lande
med regimer, som man fra starten af skal være varsomme med at besøge. Se
blot engelsk-læreren i Sudan eller den amerikanske udvekslingsstudent Amanda
Knox, som de italienske myndigheder prøver at hænge op på et kniv-drab
selvom offeret er blevet kvalt.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : urlex

Dato : 03-12-07 15:18

On 3 Dec., 23:52, Jørn N. Andersen <j...@OKCOJc.dk> (slet OKCOJ)
wrote:
> Hej C.O
> Tak for svar. Hvad mener du med "bare holde dig fri af Italien i
> al fremtid" - kan man så ikke ta´ på ferie dernede - eller
> hvordan skal man forstå det?

Du er registreret i "Deres" system og næste gang du bliver snuppet i
Italien, slår de dig op og bordet fanger

Jeg kørte i Tyskland på autobahn og røg i radaren og den blinkede,
samtidig vinkede jeg til politiern, han kunne ikke nå at fange mig,
det blev mørkt indenfor en halv time. Jeg solgte bilen og nu er det
den nye ejer, der er registreret i Tyskland og bordet vil fange hvis
ejeren gør noget forkert

vh urlex

Fra : Henrik 4100

Dato : 03-12-07 23:57

> [...]
>det blev mørkt indenfor en halv time. Jeg solgte bilen og nu er det
>den nye ejer, der er registreret i Tyskland og bordet vil fange hvis

Lyder da helt vildt.
Jeg køber i næste uge en brugt bil.
Kort tid efter kører jeg til tyskland, hvor jeg bliver stoppet for at køre
10 km for stærkt inde i en by.
Nu skal jeg også bøde for tidliger ejer som har kørt 190 km/t igennem en
tysk by med en fart grænse på 40 km/t?
Det kan jeg i min vildeste fantasi ikke forstille mig.
Jeg kan jo bevise at jeg har købt bilen efter den vilde fart overskridelse.

mvh
Henrik

Fra : Holst

Dato : 04-12-07 11:33

Henrik 4100 wrote:

> Lyder da helt vildt.

Ja, det gør det.

> [...]
> Det kan jeg i min vildeste fantasi ikke forstille mig.
> Jeg kan jo bevise at jeg har købt bilen efter den vilde fart overskridelse.

Der er sikkert ingen tvivl om, at du kan slippe fri, fordi du jo netop
kan bevise, at du har købt bilen efter den vilde fartoverskridelse.

Men indtil dette er bevist, så kan det jo være, du får en farlig masse
besvær med politiet.

Fra : Ulvir

Dato : 04-12-07 00:19

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Vrøvl. Datoen på slutseddelen beviser at han ikke var ejer af bilen da
radaren blinkede.

Fra : BJ

Dato : 04-12-07 11:42

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ejeren gør noget forkert
>
> Vrøvl. Datoen på slutseddelen beviser at han ikke var ejer af bilen da

Hvorfor lige slutseddelen?

Kører man rundt med den i bilen?

Er der ikke andre papirer, der er tvunget indhold i bilen i Tyskland?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus H

Dato : 04-12-07 17:21

> Hvorfor lige slutseddelen?
>
> Kører man rundt med den i bilen?
>
> Er der ikke andre papirer, der er tvunget indhold i bilen i Tyskland?

Registreringsattesten.

Klaus H