Spørgsmål: Ansættelsesret
Fra : Hans Christiansen

Dato : 03-12-07 15:03

Hej,

Jeg arbejder som funktionær i et dansk firma, som muligvis bliver overtaget
af et udenlandsk selskab.

Efter jeg har gjort ledelsen bekendt med, at jeg har fået tilbudt
job i en anden virksomhed, har min nuværende arbejdsplads
forhøjet min løn pr. 1. januar 2008 med et beløb svarende til
det jeg kunne få ved at skifte job.

Jeg spekulerer dog på, om der er nogle faldgruber jeg skal
være på vagt overfor ?

Fra : Rea721

Dato : 03-12-07 18:24

"Hans Christiansen" <hans@nejtak.taknej> skrev i en
meddelelse

> Jeg spekulerer dog på, om der er nogle faldgruber jeg skal
> være på vagt overfor ?

Faldgrupper ifb. med en lønforhøjelse????

Hvorfor, eller retterer sagt, hvad er det der bekymre dig?

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Hans Christiansen

Dato : 03-12-07 18:45

> Hvorfor, eller retterer sagt, hvad er det der bekymre dig?

Jeg kan ikke overskue hvilke konsekvenser det eventuelt har, at et
udenlandsk selskab
overtager det selskab jeg arbejder for.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-12-07 21:51

Hans> Jeg kan ikke overskue hvilke konsekvenser det eventuelt har,
Hans> at et udenlandsk selskab overtager det selskab jeg arbejder
Hans> for.

Det har ingen praktisk betydning for dig, så du behøves heller ikke at
overskue noget som helst. Hvis der sker ændringer, vil du høre det.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-07 00:39

Martin Jørgensen skrev den 03-12-2007 21:51:

> [...]
>
> Det har ingen praktisk betydning for dig, så du behøves heller ikke at
> overskue noget som helst. Hvis der sker ændringer, vil du høre det.

Arbejdsgiver har endda pligt til at fortælle lønmodtageren det, når
ændringen har indflydelse på ansættelsesforholdet.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-12-07 19:58

Hans Christiansen wrote:

> Jeg kan ikke overskue hvilke konsekvenser det eventuelt har, at et
> udenlandsk selskab
> overtager det selskab jeg arbejder for.

Hvis arbejdspladsen er i Danmark, gælder dansk lov (for eksempel
funktionærloven), uanset om arbejdsgiver er dansk eller udenlandsk.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-12-07 16:34

"Hans Christiansen" <hans@nejtak.taknej> wrote in

> Jeg arbejder som funktionær i et dansk firma, som muligvis bliver
> overtaget af et udenlandsk selskab.

Såfremt dit arbejdssted er i Danmark, skal du blot sikre dig at den nye
ejer anerkender at Lov Om Virksomhedsoverdragelse er gældende.

http://www.ku.dk/regel/2/2030.html