Bøde fra Italien v. leje af bil
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 03-12-07 17:18

Hej NG
Med stor gru åbnede jeg 2 - lettere suspekte - breve fra samme -
POLICIA MUNICIPALE.
Jeg var i Italien med kæresten i marts måned i år - lejede bil hos
Hertz - og havde 5 fede dage - som varede lige til idag.

På 2 tidspunkter - samme dag (12.05 + 13.05) har "the wehicle
circulatet in limited traffic area without authorization". - - - -
fine (bøde) = 92,25 euro pr styk.
Kære NG - hvad F..... gør jeg?
Betaler - knap 1500 ;-(
lader være - og udsætter mig for alt det med småt. . . .??

Der er en "location of verification" - gætter på at det er adresser -
men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
1500 slag - lige midt i julehadlen ;-( - HJÆLP
vh
Jørn

Fra : F.hansen

Dato : 03-12-07 17:25

"Jørn N. Andersen (slet 2PXRV)" <jna@2PXRVc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kære NG - hvad F..... gør jeg?
> Betaler - knap 1500 ;-(
> lader være - og udsætter mig for alt det med småt. . . .??

Spørg i dk.videnskab.jura, der er der større chance for brugbart svar

Fra : Holst

Dato : 03-12-07 18:11

Jørn N. Andersen (slet 2PXRV) wrote:

> Kære NG - hvad F..... gør jeg?
> Betaler - knap 1500 ;-(

Ja, selvfølgelig gør du det. En mand betaler sin bøder uden at klynke.

Fra : Ulvir

Dato : 03-12-07 19:00

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, selvfølgelig gør du det. En mand betaler sin bøder uden at klynke.

1500,- for en fyrbøder er da billigt..

Fra : -= JF =-

Dato : 03-12-07 19:38

Holst skrev:

> En mand betaler sin bøder uden at klynke.

Og en konfliktsky skvatrøv betaler ethvert udokumenteret bødeforlæg uden
at klynke.

--
Mvh. John

Fra : bj

Dato : 03-12-07 19:56

> [...]
> men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
> 1500 slag - lige midt i julehadlen ;-( - HJÆLP

Er der hold i forseelsen, er der jo kun et at gøre, og det er at betale,
længere er den ikke.

mvh
bj

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-12-07 21:21

> [...]
> men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
> 1500 slag - lige midt i julehadlen ;-( - HJÆLP

Brevet i skralleren og du hører antageligt ikke mere med 95% sikkerhed
5% en dag ringer politiet på din dør og vil have bekreftet hændelsen og du
fortæller at der må være en fejl
Du har´ingen anelsen om hvad det drejer sig om.
Sagen slut
MvH En plattenhejmer

Fra : Holst

Dato : 03-12-07 21:52

Steen Johansen wrote:

> [...]
> fortæller at der må være en fejl
> Du har´ingen anelsen om hvad det drejer sig om.

Eftersom det er Italien, så har du sikkert ret, hvis han ikke har tænkt
sig at besøge Italien en anden gang igen. Overvejer han derimod at tage
på ferie i Italien til næste sommer, ja, så er det måske en god idé.

Jeg hørte engang en historie af den slags, som man måske skal tage med
et lille gran salt. Den fortalte om en fyr, som netop havde fået
tilsendt en færdselsbøde for et eller andet sydeuropæisk land, og hjemme
i Danmark havde han da blot ignoreret den. Det skulle han ikke have
gjort, for da han et par år senere igen var på landet og af en eller
anden ubetydelig grund blev standset af politiet, opdagede de, han ikke
havde betalt bøde ... og så fik han pludselig lov til at sidde bag tremmer.

Så har man gjort noget galt, så betaler man som en mand. Ellers gør man
indsigelser skriftligt.

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-12-07 01:17

> [...]
> ... og så fik han pludselig lov til at sidde bag tremmer.
>
> Så har man gjort noget galt, så betaler man som en mand. Ellers gør man

Jeg er uartig:
Fartbøde fra Norge Politiet kom og jeg fortalte at der måtte være tale om en
fejl da jeg i hele mit liv aldrig have været i Norge
Foto star fra den tyske motoevej 5. 6 gange har aldrig hørt fra den
2 bøder fra Italien ind og udkørsel fra motorvej med for høj fart på selve
motorvejen.Hilsen fra dem
3 parkerings bøder fra Nice.Hilsen fra dem
Men hvis man bliver stanset eller P vagten er der så er det komtant ved
kasse 1
Så til slut en lille historie fra Amsterdam:
Var i Amsterdam på weekend for et par år siden og fandt en super P plads ved
en af kanalerne i den indre by, havde plan om at overnatte i bilen Toyota
Sportsvan. Det kostede en ½ bondegård at parkerer, jeg købte P billet 3 Eru
der ikke hold længe men ikke at have billet i ruden var sikkert ikke en ide
af de gode. Efter mange timer i den dejlige by var vi på cafe og faldt i
snak med en af de lokale. Han fortalte at det var ikke en ide af de bedste.
Når man har holdt for længe får man en bøde på 120 Ero
Når bøden er udskrevet kommer vagten tilbage 1 time senere og kommer er
tingest rundt om hjulet så--- er det ikke 120 sagen om sig drejer længere
men vist nok noget i retning af 250EU eller noget i den stil
1 time senere kommer P vagten tilbage og bilen bliver fjernet og man får en
mindre formue på 2800 kr + transport
det samme PRINCIPIP er også på mode i de store spanske byer
MvH Steen

Fra : jespero

Dato : 04-12-07 08:55

Steen Johansen <steenbelle@galnet.dk> wrote:

> Jeg er uartig:

Hvad er din pointe udover at du mener at du er uartig. En den ikke at du
kører råddent
jespero

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-12-07 12:05

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er din pointe udover at du mener at du er uartig. En den ikke at du
> kører råddent
> jespero

Du er svær at holde noget hemligt for
har ikke lavet skader på hverken folk eller fæ de sidste 45 somre så
bundråddent er det ikke--- men--

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-07 22:46

> [...]
> men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
> 1500 slag - lige midt i julehadlen ;-( - HJÆLP

Du kan gøre som "en jeg kender" har gjort med diverse bøder fra Tyskland :
"Kan ikke genkende forseelsen" og afvente at stedligt politi kommer og
banker på døren, for at få verificeret evtentuelle billeder.

Husk desuden på at du (iflg dansk lov) ikke kan dømmes for andres
forseelser. Du kan dog idømmes en bøde for ikke "at kunne huske" hvem som
har ført bilen. (Så vidt jeg husker kr. 500).

Dette kan i øvrigt også bruges ved politiets pengemaskine... ah øh politiets
automatiske fartkontroller. "En jeg kender" kunne ikke genkende personen
billedet og kunne da ikke huske hvem bilen havde været lånt til. Resultat :
Bøde på kr. 500,- for ikke at oplyse førerens navn.

Dette er ikke et forsøg på at omgå loven, men kun at rette sig efter dansk
lovgivning (svjh)

/karsten

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-12-07 01:32

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> forseelser. Du kan dog idømmes en bøde for ikke "at kunne huske" hvem som
> har ført bilen. (Så vidt jeg husker kr. 500).

Ja og hvis han fortalte at der var flere der kørte i hans bil og gav dem 4
navne og politiet henvendte sig til dem og de fortalte at det ikke var den
så var sagen slut
Hvorfor gøre det svære end er Hvis man ikke bliver stoppet kan man ævle sig
ud at det
Politiet er ikke dumme de ville straks have lunten lunten og doppet sagen

Fra : Rikke

Dato : 05-12-07 14:01

Det var da utroooligt hvad man får med hjem fra ferie eller
senere....
Synes du skal undersøge det lidt nærmere, før du bare betaler,

Fra : Per O.

Dato : 06-12-07 00:57

> [...]
> men jeg kan ikke finde dem på div. rutefindere....
> 1500 slag - lige midt i julehadlen ;-( - HJÆLP

Jeg fik også med godt et års forsinkelse et brev fra Italien, hvor der stod
at jeg havde parkeret i en zone med parkeringsautomater, og dermed skulle
have indløst en p-billet. Vi havde kigget efter dette, og havde ikke kunnet
tyde det forvirrende skilt der stod ved bilerne. Vi var også en tur op og
ned af gaden, uden at kunne spotte en p-automat. Det viste sig senere at den
nærmeste stod en halv kilometer væk, men hvor skulle vi vide det fra.
Der sad så en hilsen i forruden, som dog kun fortalte at vi havde fået en
bøde. Det fremgik ikke tydeligt, hvor vi kunne betale bøden. Vi opgav det på
stedet.
Jeg ville sådan set godt betale de 35 euro forseelsen kostede, inklusive
arbejdet med at finde misdæderen (mig) helt opp i Danmark. Men efter at have
læst hvilke muligheder jeg havde, opgav jeg igen sagen. Jeg kunne gå i min
bank og få udstedt en international chelk til et bestemt kontor, og så sende
denne check til et andet kontor, som vi ikke helt kunne finde nogen adresse
på. Vi opgav og gjorde ikke mere ved sagen.

Vi var også i italien i samme område året efter. Har ikke hørt fra det
siden.

/Per O.