Email: med salg for øje!
Fra : Henrik 4100

Dato : 02-12-07 19:26

Hej Gruppe.
Min kone har modtaget følgende mail:

----- citat start -----
Hej

Du er blevet udvalgt til at få en DVD film for 0 kroner!
Ingen porto, ingen gebyrer! Svar på ca. 10 spørgsmål så
kviterer vi med en DVD film til 0 kroner! Samtidig er du
med i konkurrencen om 1 af 20 Ipod shuffels! - Klik her -

Lotte - Tilbudstip.dk

----- citat slut -----

Jeg er jo godt klar over at det er fusk det hele og at der ikke er nogle
mennesker på denne jor der bare forære ting væk
Når man klikker på linket kan man komme med i konkurrencen om de 20 Ipod'er,
ved tryk på betingelser kommer følgende frem:

----- citat start -----

Betingelser for deltagelse i undersøgelsen:
Du skal være fyldt 18 år for at deltage i undersøgelsen. Danske Surveys og
deres partnere så som Bonnier Publications A/S, Bonniers Bogklubber A/S og
Bonnier Publications International AS er partnere i undersøgelsen og vil
kontakte dig pr. e-mail og/eller telefon/sms for at tilbyde dig abonnement
på tidsskrifter, bøger eller multimediaprodukter med udgangspunkt i de
interesser du har angivet i undersøgelsen. Samtidig accepterer du at modtage
nyhedsmail fra OpinionsLand, PointShop, Fordelen, Dagensstreg, Chanti,
Præmiemail og Lokaltilbud. Hvis du siger ja til at modtage nyhedsbreve eller
blive klubmedlem hos vores partnere i undersøgelsen, sender vi automatisk
dine kontaktoplysninger videre til disse virksomheder. Det samme gælder,
hvis du tegner abonnement på produkter direkte i undersøgelsen.
Alle dine svar vil blive behandlet statistisk og ikke videregivet til 3
part. Du tillader ligeledes Danske Surveys at sende dig en tilbudsmail
direkte efter din deltagelse, ud fra dine svar i undersøgelsen.
DanskeSurveys.dk en del af MM Medier International og kan kontaktes på
mail@danskesurveys.dk.

----- citat slut -----

Nå vi går videre og svare på de spørgsmål.
Nu kommer vi så til den gratise DVD, en her viser der sig at det er fra Home
entertaintment, og ud over den DVD til 0,- kr. kræver det at der købes
mindst 2 yderligt til fuldpris.
Er det ok, man kan jo ikke læse det før man her brugt tid på at sige nej tak
til alle mulige andre tilbud som er gemt i den email, er det ikke dårlig
markedsførring?, kan jeg kræve en dvd uden at skulle købe 2 yderlig?

Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det, med det er da ufatteligt at man må
gøre dette, det var jo sikkert ikke længe før det største af børnene kommer
i den fælde.
Hvad med at min datter på 12 nu melder sig ind, der står i betingelserne at
man skal være 18, men jeg vil da godt væde på at hun aldrig ville åbne
betingelserne, før hun trykkede på videre.

MVH
Henrik

Fra : Snuden

Dato : 02-12-07 20:16

On Sun, 2 Dec 2007 19:25:41 +0100, "Henrik 4100" <Ingen@mail.her>
wrote:

> [...]
>gøre dette, det var jo sikkert ikke længe før det største af børnene kommer

Mon ikke der er tale om, at nogen på et tidspunkt aktivt har tilmeldt
sig tilbudsmails fra tilbudstip.dk? I så fald er det lovligt.

>Hvad med at min datter på 12 nu melder sig ind, der står i betingelserne at
>man skal være 18, men jeg vil da godt væde på at hun aldrig ville åbne
>betingelserne, før hun trykkede på videre.

Umyndige kan ikke indgå bindende aftaler - hverken skriftlige eller
mundtlige eller ved at sætte et kryds i "jeg accepterer" uden at læse
hvad det er de accepterer.
--
Snuden

Fra : Henrik 4100

Dato : 02-12-07 20:39

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er tale om, at nogen på et tidspunkt aktivt har tilmeldt
> sig tilbudsmails fra tilbudstip.dk? I så fald er det lovligt.

Det er der med sikker hed ingen tvivl om at jeg (min kone) har.

Men jeg får jo ikke en gratis DVD film, uden at jeg køber noget og det er
mere deres indledene tekst, der undre mig. Jeg kan jo godt se at jeg får en
DVD til kr. 0,-, men jeg er forpligtet til at købe flere, for at den ikke
skal koste mig noget.
Det er den finte jeg ikke syntes jeg kan læse når jeg går ind på deres side,
for at besvare de 10 spørgsmål og indkassere min DVD film. og som jeg syntes
er underligt kan være lovligt, først lover de mig noget, siden skal jeg
betale noget for at få det de lover mig?!

mvh
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-07 23:31

Snuden skrev:

> Mon ikke der er tale om, at nogen på et tidspunkt aktivt har tilmeldt
> sig tilbudsmails fra tilbudstip.dk? I så fald er det lovligt.

Vel er det ej. Et firma må ikke over for en forbruger bruge ordet
"gratis" hvis der alligevel er betaling involveret. Når et firma
gør det, kan man kræve den gratis gave *uden* at overholde kravet
om køb.

--
Bertel

Fra : Henrik 4100

Dato : 03-12-07 07:03

> [...]
> "gratis" hvis der alligevel er betaling involveret. Når et firma
> gør det, kan man kræve den gratis gave *uden* at overholde kravet

Hej Bertel

De bruger heller ikke ordet Gratis men kr. 0,- (hvilket for mig læses som
gratis)
Er der markedføringsloven det går ind under?
Kunne jo være lidt sjovt at sende et kopi til Tilbudssiden.dk med krav om en
gratis DVD efter eget valg

mvh
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-12-07 12:17

Henrik 4100 skrev:

> De bruger heller ikke ordet Gratis men kr. 0,- (hvilket for mig læses som
> gratis)

Ja, det må være det samme.

> Er der markedføringsloven det går ind under?

Ja - vildledende markedsføring. Firmaerne er generelt klar over
det forhold tror jeg nok. Der har i hvert fald været eksempler på
folk der på forlangende har fået en dims gratis hvorefter en
kampagne blev lavet om.

> Kunne jo være lidt sjovt at sende et kopi til Tilbudssiden.dk med krav om en
> gratis DVD efter eget valg

Står der "efter eget valg" nogen steder? Du må tage til takke med
hvad du får.

--
Bertel

Fra : Henrik 4100

Dato : 03-12-07 13:21

> Står der "efter eget valg" nogen steder? Du må tage til takke med
> hvad du får.

Ja når man trykker på linket
Det i Emailen hvor der står -Klik her-
Føres man til denne side
http://www.mmmedier.dk/ads/m/mmm_miniundersogelse_2007_11/?pid=3132&bid=15515

Og her står at man kan vælge mellem mange titler.

MVH
Henrik

Fra : Snuden

Dato : 03-12-07 20:27

On Sun, 02 Dec 2007 23:30:32 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>"gratis" hvis der alligevel er betaling involveret. Når et firma
>gør det, kan man kræve den gratis gave *uden* at overholde kravet

Det forhindrer vel ikke tilbudstips.dk i at fremsende mails til OP,
forudsat der er givet accept til dette. Det er det jeg forholder mig
til - ikke indholdet af mailen. Beklager hvis det ikke fremgik
tydeligt nok.

--
Snuden

Fra : Henrik 4100

Dato : 03-12-07 20:43

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse >>Snuden skrev:

> [...]
> forudsat der er givet accept til dette. Det er det jeg forholder mig
> til - ikke indholdet af mailen. Beklager hvis det ikke fremgik

Det handler ikke om, om de må sende en email til mig, det må de gerne, det
er jeg ikke i tvivl om at, jeg har givet dem lov til på et eller andet
tidspunkt.
Men de lover mig noget i den email, som de ikke kan holde. Det er der katten
er begravet.

mvh
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-12-07 22:32

Snuden skrev:

> [...]
> forudsat der er givet accept til dette. Det er det jeg forholder mig
> til - ikke indholdet af mailen. Beklager hvis det ikke fremgik

Du skrev at det var lovligt for firmaet at fremmsende den mail,
og det er det ikke på grund af dens indhold - uanset hvor meget
man selv har bedt om deres reklamer.

--
Bertel

Fra : onkelskaffe@gmail.co~

Dato : 10-12-07 16:46

On 3 Dec., 22:31, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Du skrev at det var lovligt for firmaet at fremmsende den mail,
> og det er det ikke på grund af dens indhold - uanset hvor meget
> [...]

De har formået at lave en anden jeg mener er værre. jeg fik en mail
hvor teksten var DU HAR VUNDET! klik på linket for at se hvad.
gevinsten var at jeg kunne få lov til at tilmelde mig et auktions hus.
så jeg kan udemærket følge B L Hansen det er sku ikke at man får
mailen men måden det foregår på. hvad kan man sige om det FAKE! så er
den ikke længere