Knallert - miste alm kørekort - regler - h~
Fra : Thomas

Dato : 01-12-07 19:26

Hej NG

Jeg har omsider indgået et væddemål, med en arbejdskollega efter en del
diskussioner, hvor jeg selvfølgelig ved / regner med og til sidst håber jeg
har ret!

Han påstår hårdnakket, at man kan miste sit alm. bilkørekort, ved at køre på
alm knallert (30) hvor jeg har forsøgt at forklare ham, at det kan man
ikke. Mit argument er at , det kræver for det første ikke bil eller mc
køre kort at køre på en knallert 30 og at der desuden for, ca. en måned
siden , var et indslag i radio nyhederne, hvor der var snak om at der skulle
ses på problemet til næste år, så både sprut og hastighed på alm knallert,
kunne få betydning for ens alm. kørekort.....

Jeg er derfor 99, 7 % sikker på jeg har ret

Han har derfor uddybet sin forklaring med, hvad nu hvis man er skide fuld,
kører en ihjel og bla bla bla...... jeg har forklaret ham at så kommer
vi ind på moral, men at man stadig ikke vil miste kortet. Jeg har
desuden fortalt ham, at man godt kan få en bøde for spirituskørsel på alm
knallert 30

Da jeg mener jeg har ret... og derfor ikke håber at nogle herinde mener
noget andet, ønsker jeg et link eller en lovtekst der kan forklare ved
kommende at han har tabt væddemålet (2 øl, jeg var klar på 1000 kr!)

Bank mig på plads eller kom med noget der bakker mig op

På forhånd tak

Thomas

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-12-07 20:47

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han påstår hårdnakket, at man kan miste sit alm. bilkørekort, ved at køre
> på alm knallert (30) hvor jeg har forsøgt at forklare ham, at det kan man
> ikke.

Det ser ud til at du her ret, når der er tale om en ikke
registreringspligtig knallert
http://www.shortlink.dk/b2625fc2

Fra : Thomas

Dato : 01-12-07 20:51

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at du her ret, når der er tale om en ikke
> registreringspligtig knallert
> http://www.shortlink.dk/b2625fc2

Tak for linket , meget præcist

Men det viser så også at mit arbejdsmakker indirekte kan have
ret............ via den læge erklæring der bliver nævnt

Men mon ikke får jeg får slukket tørsten på mandag

Mvh

Thomas

Fra : Peter

Dato : 02-12-07 00:19

> [...]
> ret............ via den læge erklæring der bliver nævnt
>
> Men mon ikke får jeg får slukket tørsten på mandag

Lad nu være med at køre på knallert bagefter

Peter

Fra : Kasper

Dato : 02-12-07 15:43

> [...]
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at du her ret, når der er tale om en ikke

Men nye Knallert 30, er de ikke indregistrerings pligtig nu ?

Kasper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-12-07 12:25

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> Men nye Knallert 30, er de ikke indregistrerings pligtig nu ?

Nope, det er kun Knallert 45, der skal kører rundt med nummerplade.

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-12-07 12:38

Allan Soerensen skrev:
> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
>
> Nope, det er kun Knallert 45, der skal kører rundt med nummerplade.

Nope, det skal ny indregistrerede knallert 30 også, siden 1 juli 2006
svjh.. Om det samtidigt gør dem til en registreringspligtig knallert ved
jeg dog ikke.

Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-12-07 13:19

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nope, det skal ny indregistrerede knallert 30 også, siden 1 juli 2006
> svjh.. Om det samtidigt gør dem til en registreringspligtig knallert ved
> jeg dog ikke.

Du har ret, den ændring var jeg ikke klar over.
Nummerpladen skulle være gul med sort skrift (har aldrig set en sådan).

http://trafiknyt.smartlog.dk/typeattest-for-lille-knallert---knallert-30---fra-1--juli-2006-post49122

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-12-07 14:13

Allan Soerensen skrev:
> [...]
>
> Du har ret, den ændring var jeg ikke klar over.
> Nummerpladen skulle være gul med sort skrift (har aldrig set en sådan).

Der kører ihvertfald temmeligt mange af dem rundt i Københavnsområdet,
gad vide om politiet nogensinde stopper knallert 30 uden plader på for
at tjekke om folk har piller pladerne af?

Jesper