Kirkegård nummer 92 tilføjet
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 20:07

Så er der igen lagt en ny kirkegård på www.findengrav.dk

Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-12-07 21:31

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sat, 1 Dec 2007
20:07:23 +0100

>Så er der igen lagt en ny kirkegård på www.findengrav.dk

Hvis det virkeligt er så meget vigtigere for dig, at lokke folk ind på
siden og banke din besøgstæller i vejret, end det er at give reel
information om hvad de kan forvente at finde på siden, kunne du så ikke
bare få dine venner her til at gå ind på siden en halv snes gange hver.?

Eller i det mindste sende det i samme tråd - så andre kunne sætte
"Ignore" på det.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hvornum

Dato : 01-12-07 23:44

Nu skal du sku' til at stoppe hr. general eller diktator.
Hva' fanden laver du her i gruppen, ejer du den Arne?
Hvis det genere dig, så hold dig væk, for det er kun ren ballade du er ude
på.
Jeg tror ikke vi er mange der gider dig længre.

Max Hvornum

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-12-07 00:09

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev Sat, 1 Dec 2007 23:44:11 +0100

>Nu skal du sku' til at stoppe hr. general eller diktator.
>Hva' fanden laver du her i gruppen, ejer du den Arne?

Øh.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-12-07 02:52

Hvornum har bragt dette til os:
> Nu skal du sku' til at stoppe hr. general eller diktator.
> Hva' fanden laver du her i gruppen, ejer du den Arne?

Nej, der er ingen ejerskab her - det er anarkisme!

Det er fordi der ikke er nogen der gider sætte sig ind i de regler, der
jo er bestemt af et flertal af brugere - hverken mere eller mindre!

Og når der bliver gjort opmærksom på at holde samme emne i samme tråd,
så er det en del af de regler, som fællesskabet har pålagt hinanden -
og som elektronikken er tilpasset at tage bestik af.

Det er derfor yderst kritisabelt ikke at følge den henstilling, der
bunder i det demokratisk vedtagne regelsæt - som det står enhver frit
at foreslå og søge støtte til at få ændret.

Så er der nogen der er på tværs - og ikke fatter det smarte i ikke at
genere andre - og dog alligevel få budskabet ud til dem der har brug
for det eller ønsker det. Men mod dumhed kæmper jo selv Arne en
forgæves kamp.

FUT dk.admin.netikette - uden jeg dog ser noget formål i at spilde tid
på at debattere emnet - medmindre reglerne søges ændret.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 10:46

> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Arne,

Lad det være slået fast én gang for alle: Du kommer aldrig til at diktere
hvad jeg skriver her i gruppen! Aldrig!

Andre voksne mennesker kan selv finde ud af at sortere i det de læser. Jeg
tror for eksempel ikke på at ret mange læser alle de meddelelser der for
tiden kommer i gruppen, afsendt af "MI5Victime" med emnet "MI5Persecution:
...." Og hvorfor ikke? Fordi de på forhånd kender indholdet, og som voksne
mennesker forstår at springe det over.

Den samme færdighed må du kunne tilegne dig, men hvis du ikke kan overskue
det så prøv dette:

1 / Gå op i filmenuen og klik på "Funktioner"
2 / Vælg meddelelsesregler ... Nyheder
3 / Betingelsen for reglen: Kryds af hvor der står: "Hvor emnelinien
indeholder bestemte ord"
4 / Handling for reglen: Kryds af hvor der står: "Slet den"
5 / Under beskrivelse af reglen: Skriv følgende 3 ord "Kirkegård nummer
tilføjet"
6 / Gem reglen under et passende navn, f.eks "Uartige ord"
Således vil du i fremtiden slippe for at se mine fremtidige meddelelser om
opdateringer.

Vil du være 100% sikker, så prøv i stedet den ultimative løsning:

1 / Markér mit indlæg, f.eks det du læser nu.
2 / Gå op i filmenuen og klik på "Meddelelse"
3 / Herunder klikker du på "Bloker afsender..."
4 / Gem og luk
På denne simple måde kan du helt slippe for at se mine indlæg som fremover
aldrig vil blive hentet ind i din nyhedslæser. Det vil kort sagt være slut
med at du bliver påtvunget at se noget der er dig så meget imod.

Nu er det op til dig om du kan styre din nysgerrighed samt din
tilsyneladende ustyrlige trang til at være "overhund" i denne gruppe.

Dit nærområde genererer næstflest besøg på www.findengrav.dk - lad os se om
det falder!

Jeg har givet dig værktøjerne. Bedre kan jeg ikke hjælpe dig.

Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-12-07 11:33

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sun, 2 Dec 2007
10:45:37 +0100

>Vil du være 100% sikker, så prøv i stedet den ultimative løsning:

Jammen for pokker da.

Du foreslår selv at man skal sætte dig i kill-filter. ?

Jeg foreslår en *knapt så drastisk* og for alle parter nemere måde,
menlig at du genbruger den samme tråd (som folk så kan sætte Ignore på)
istedet for at starte en ny tråd hver gang.

Hvordan i alverden kan det hidse dig og Max op i den grad.?

Og forøvrigt vil den løsning du foreslår kun virker hvis man bruger
Outlook Experess ligesom hele din hjememside kun virker hvis man bruger
Interent Explorer (det var det Hugh forgæves forsøgte at gøre dig
opmærksom på fornyligt).

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 12:06

> "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sun, 2 Dec 2007
> 10:45:37 +0100

> Jammen for pokker da.
>
> Du foreslår selv at man skal sætte dig i kill-filter. ?

Nej. Jeg foreslår at DU sætter mig i dit kill-filter. Fordi DU ikke er
voksen nok til at springe mine indlæg over.

> Jeg foreslår en *knapt så drastisk* og for alle parter nemere måde,
> menlig at du genbruger den samme tråd (som folk så kan sætte Ignore på)
> istedet for at starte en ny tråd hver gang.

Arne, forstå det dog nu. Du kan ikke diktere hvad og hvordan jeg skriver i
gruppen.

> Hvordan i alverden kan det hidse dig og Max op i den grad.?

Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg forsøger på en relevant og pædagogisk
måde at få dig til at forstå at du ikke skal blande dig i min måde at
fremføre tingene på.

> [...]
> Outlook Experess ligesom hele din hjememside kun virker hvis man bruger
> Interent Explorer (det var det Hugh forgæves forsøgte at gøre dig

Alle fornuftige nyhedslæsere kan håndtere kill-filtre. Kig under hjælp!

De fleste brugere - 89.16% af de besøgende på www.findengrav.dk - benytter
Internet Explorer. Det er fint for os og derfor udvikler vi ikke til andre
browsere. De resterende brugere benytter sig af 6 alternative browsere, og
da flere af dem er gengangere, så er din/jeres påstand om at det kun virker
med Internet Explorer helt ude i hampen.

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
> http://hammerum-herred.dk/

Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-12-07 12:45

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sun, 2 Dec 2007
12:06:02 +0100

>Nej. Jeg foreslår at DU sætter mig i dit kill-filter. Fordi DU ikke er
>voksen nok til at springe mine indlæg over.

Du overser tilsyneladende den kendsgerning, at et betydeligt flertal af
dem der overhovdet har kommenteret emnet har tilkendegivet, at de er
trætte af din måde at annoncere på.

Og til var til dem du først forslog kill-filter.

>Arne, forstå det dog nu. Du kan ikke diktere hvad og hvordan jeg skriver i
>gruppen.

Det er da heller ikke det jeg prøver på. Problemert er bare, at den
metode (med kill-fileter) du foreslår ikke vil virke.

For selvom folk sætter filetr på dig, så vil de jo stadigvæk få alle
kommentarerne til det du skriver (feks. Daniels rygklap) og det i en
*ny* tråd hver gang.

På den måde får folk hele vinduet fylt op med tråde du har startet.

På den måde jeg foreslår vil det hele komme i een tråd, som folk så -
alt efter temperament - kan vælge at læse eller ignorere.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 13:04

> [...]
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Jeg har læst og forstået dit forslag men er sikker på at voksne mennesker
selv sorterer det de vil læse.

Så kommer vi det nok ikke nærmere.

Lad os hellere komme ud og tage nogle billeder af gravstenene, til glæde for
de fleste.

Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-12-07 14:15

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Sun, 2 Dec 2007
13:04:01 +0100

>Jeg har læst og forstået dit forslag men er sikker på at voksne mennesker
>selv sorterer det de vil læse.

Selvfølgelig, det er jo netop min pointe. Og det kan de med mit forslag.
Men det kan de *ikke* med dit forslag, det vil simplethen ikke virke i
praksis - af de grunde jeg tidligere nævnte.

Uanset at du og et par andre her ofte vælger at fortolke alt hvad jeg
skriver på en for mig ufordelagtig måde, istedet for at forholde jer til
det jeg faktisk skriver, så var dette faktisk ment som en hjælp.

Folk med Useneterfaring vil (uanset om de iøvrigt er enige eller uenige
med mig om andre ting) være enige i, at mit forslag teknisk set er det
eneste rigtige.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lou

Dato : 02-12-07 19:45

On Sun, 02 Dec 2007 14:14:37 +0100, Arne Feldborg wrote:

> [...]

> Folk med Useneterfaring vil (uanset om de iøvrigt er enige eller uenige
> med mig om andre ting) være enige i, at mit forslag teknisk set er det

Ganske enig.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-12-07 03:28

Erik M. Nielsen udtrykte præcist:

> Jeg har læst og forstået dit forslag men er sikker på at voksne mennesker
> selv sorterer det de vil læse.

Nej! Du har ikke fattet en brik!
Med din metodik misbruger du Usenet og opfører dig som en gadedreng,
hvor du ved at sætte dig ind i Usenets metodik (programmets muligeder)
kunne bringe dit budskab ud akurat lige så godt, ved at opføre dig som
et voksent og civiliceret menneske.

Det kunne jo være, at du skrev om andre emner, som var mere
interessante, end dine gentagne irriterende reklameindslag for din side
- og som ville forsvinde i kill-filteret.

Det du gør, er at fratage læseren muligheden for at vælge dine
reklameindslag fra - ved at henvise til kill-filter. Men Kill-filter er
ikke det samme som at tråde meddelelser med samme emne - burde du vide.

> Så kommer vi det nok ikke nærmere.

Nhæ, for nok kan hesten trækkes til vandet - men tvinge den til at
drikke ....

Du burde kikke forbi www.usenet.dk - for du er helt galt afmarcheret.

FUT: dk.admin.netikette

Fra : "Jørgen D."

Dato : 02-12-07 13:43

PLONK!

Fra : Lou

Dato : 02-12-07 19:47

On Sun, 2 Dec 2007 12:06:02 +0100, Erik M. Nielsen wrote:

[cut]

*PLONK*

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-12-07 15:38

On Sun, 2 Dec 2007 19:46:46 +0100, Lou <lou@strawman.com> wrote:

>On Sun, 2 Dec 2007 12:06:02 +0100, Erik M. Nielsen wrote:
>
>[cut]
>
>*PLONK*

Der var engang hvor netop denne gruppe var for seriøse slægtsforskere
(og et rask slagsmål ind imellem - nu er det åbenbart blevet et
gadehjørne for drenge, der ikke har noget fornuftigt at tage sig til.
Hvad med fx at slægtsforske? Eller finde en anden gruppe at slås i?

Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Hvornum

Dato : 02-12-07 12:31

Arne

Det er ikke andet end din fremtoning, som virker, at du vil være den alt
overe dominerende leder af denne gruppe.
Hvis ikke alle kan udtrykke sig frit, såfremt der ikke har økonomi
indblandet, så skal du ikke blande dig i hvem der skriver her.
Derfor bliver jeg bl.a. rasende når du vil påtvinge en ikke at annoncere for
en relevant hjemmeside.
Arne, hvis det ikke passer dig, at andre har med gravstene at gøre, så er
det bare dit problem, for der er frihed til at oprette hjemmesider her i
landet. At du så ikke kan styre diverse hjemmesider er der så intet at gøre
ved, som du ikke kan styre denne gruppe.
Og hvorfor skal Erik og andre påduttes dine synspunkter, det ligger mig
fjern at andre ikke kan gøre som de vil. Erik gør et flot arbejde, og der er
nok mange der vil ændre hans måde at gøre det på, men det kan nok ikke lade
sig gøre.
Så Arne, hvis denne gruppe ikke passer dig længere, så få din egen, hvor du
er "bossen", så se hvor mange der vil være med.
Men et skal nævnes, og dette med ros, din hjemmeside Arne er også et godt
opslagsværk, giv den noget mere "reklame" her i gruppen, det kan du bare
gøre. Og dine indlæg, når du ikke har sure opstød, er faktiske meget gode.

Mvh
Max Hvornum 4623

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-12-07 12:49

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev Sun, 2 Dec 2007 12:31:23 +0100

>Det er ikke andet end din fremtoning, som virker, at du vil være den alt
>overe dominerende leder af denne gruppe.

Efter ukemsordene i dit forrige indlæg, hvor du iøvrigt beskyldte mig
for lige præcist dét i 2-3 stykker selv er godt igang med her i gruppen
har jeg ikke mere at diskutere med dig om.

*plonk*

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 13:32

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev i en meddelelse
.... Erik gør et flot arbejde, og der er
> nok mange der vil ændre hans måde at gøre det på, men det kan nok ikke
> [...]

Hej Max.

Blot en lille korrektion. Jeg er nok den i "Find en grav" der laver mindst
arbejde idet jeg blot er ansvarlig for den rå HTML.

Det er fotograferne og Birgit der fortjener rosen. De lægger virkelig mange
timer i projektet.

Med venlig hilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-12-07 16:18

Erik M. Nielsen wrote:

> "Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

snipped

Erik please learn to ignore Arne
he has his obsessions
a sort of local nutter

> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
> http://hammerum-herred.dk/

but he posts links to his fine site in a correct and useful way
your posts are uninformative

why not name each Kirkegaard as you get them done?

Hugh W
--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Daniel

Dato : 03-12-07 10:47

> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Hvis du Arne undlod at blande dig i de indlæg der ikke indeholder spørgsmål
der kræver svar så ville der ikke være disse alenlange tråde men bare en
enkelt line. Med den minimale trafik der er i gruppen er der ingen fare for
at informationerne fra Erik skaber nogen som helst problemer uanset hvor ret
du så har med hensyn til det tekniske.
Følg hans råd om at ignorere de fyord du ikke kan tåle at se - og dit
problem er løst! Ihvert fald intil du eller en anden af "kongerne" blander
sig utidigt.

- Daniel -

Det er morsomt at se voksne mennesker skrive Plonk (mon de også siger lyden
højt imens?) i stedet for bare at udføre handlingen.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-12-07 15:34

On Sat, 01 Dec 2007 21:31:22 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>bare få dine venner her til at gå ind på siden en halv snes gange hver.?
>
>Eller i det mindste sende det i samme tråd - så andre kunne sætte

Hvor har du ret, Arne! Jeg er efterhånden en af dem, der bare kigger
forbi en gang imellem, fordi det ser ud, som om gruppen er blevet et
annoncested for, hvor mange kirkegårde der er lagt ind på den
pågældende sted. Der er ikke meget genealogisnak mere, kun meddelelse
om kirkegårde. Jeg tror vi er mange, der er gået fra borde af den
grund.

Mange hilsener
Kirsten

Fra : Hvornum

Dato : 02-12-07 00:23

Det er flot, at I - Erik Nielsen www.findengrav.dk samt og Joan Bedsted &
Torben B. Sørensen Dk-gravsten.dk linker til hinanden, det det man kalder et
flot samenarbejde.

Mvh
Max Hvornum 4623