Gl. kongevej 44 FT-1880 Fejl ?
Fra : Michael Tidemand

Dato : 01-12-07 17:25

Hej

Jeg har brug for at vide hvem der boede Gl. kongevej 44 i1880 men FT
springer fra nr.10 til nr. 68, det ligner kludder i indskanningen. Er der
nogle der kan hjælpe.

VH / Michael Tidemand

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-12-07 21:55

"Michael Tidemand" <bissebossebenzo@webspeed.dk> skrev Sat, 1 Dec 2007
17:24:54 +0100

>Hej
>
>Jeg har brug for at vide hvem der boede Gl. kongevej 44 i1880 men FT
>springer fra nr.10 til nr. 68, det ligner kludder i indskanningen. Er der
>nogle der kan hjælpe.

Findes den adresse.?

I KIP-indtastningen af FKT 1885 er der heller ingen poster mellem nr. 10
og nr. 60.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-12-07 22:34

Arne Feldborg skrev:
> [...]
> 17:24:54 +0100

> Findes den adresse.?
>
> I KIP-indtastningen af FKT 1885 er der heller ingen poster mellem nr. 10

Kan det ikke være langs med søerne? Der bor tilsyneladende heller ingen
på adressen nu om dage.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-12-07 23:29

Benedikte Brisson wrote:

> Kan det ikke være langs med søerne? Der bor tilsyneladende heller ingen
> på adressen nu om dage.

hus numre i København ud fra Rådhuset

1 og ulige til venstre
og 2 og lige il højre

en kummune grænser kun ver midt i gade
eg
Vesterbrogade in højer tal

ulige numre i København
og lige numre i Fredericksberg

fra 1989

Tycho Brahe Planetarium
Gl. Kongevej 10
1610 København V

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-12-07 23:41

Hugh Watkins skrev:

> hus numre i København ud fra Rådhuset
>
> 1 og ulige til venstre
> og 2 og lige il højre
>
> en kummune grænser kun ver midt i gade
> eg
> Vesterbrogade in højer tal
>
> ulige numre i København
> og lige numre i Fredericksberg
>
> fra 1989
>
> Tycho Brahe Planetarium
> Gl. Kongevej 10
> 1610 København V

Jeg kan ikke se, det modsiger det, jeg skriver. Planetariet er ret nyt
og er nr 10. Den store Irma er nr 64. Der er ikke ret meget derimellem,
bortset lige fra den ene ende af søerne.
Og kommunegrænsen går ikke midt i Gammel Kongevej på det sted.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Hvornum

Dato : 02-12-07 00:17

Hej gruppe

Postdanmark:

Gammel Kongevej 60-178, 85-179 1850 Frederiksberg C, og nr. 60 ligger på
samme side som Tycho Brahe Planetarium, så numrene er altså fra Københavner
siden, ud af byen - ikke fra Frederiksberg Rådhus.

Og:

Gammel Kongevej 10, 1 - 53 1610 K København V

Gammel Kongevej 60 1790 København V - Erhvervskunder, så hvordan forklares
den så?

Jeg fandt dette:

http://kort.krak.dk/ml_simplex/link.asp?id=1180eadabdd2454ab1156e0e6ed7caba&lp=e|617824600|617443700|71920600|72396600&ai=Frederiksberg&komnr=147

Kommunegrænsen mellem Frederiksberg og København V. og jo, grænsen går i
midten af gaden, dette et godt stykke fra Sankt Jørgens sø og til
Værnedamsvej, som også er delt mellem de to kommuner.

"Hvem rydder så sne og reparer hullerne?"

Også er der bare det, et postnummer følger ikke alle kommune grænserne.

Mvh

Max Hvornum 4623

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 02-12-07 08:42

Hvornum skrev:
> [...]
> samme side som Tycho Brahe Planetarium, så numrene er altså fra Københavner
> siden, ud af byen - ikke fra Frederiksberg Rådhus.

Det er jo også det, jeg siger. Lige numre på samme side som søerne.

> Og:
>
> Gammel Kongevej 10, 1 - 53 1610 K København V
>
> Gammel Kongevej 60 1790 København V - Erhvervskunder, så hvordan forklares
> den så?

At der kun er erhvervskunder i nr 60,

> [...]
>

> Kommunegrænsen mellem Frederiksberg og København V. og jo, grænsen går i

Ja, men ikke ud for Sankt Jørgens sø. Det er Københavns kommune på begge
sider. Så det kan ikke have et klap med det forsvundne nr 44 at gøre.

dette et godt stykke fra Sankt Jørgens sø og til
> Værnedamsvej, som også er delt mellem de to kommuner.
>

> "Hvem rydder så sne og reparer hullerne?"

Hvad kommer det sagen ved?

> Også er der bare det, et postnummer følger ikke alle kommune grænserne.

Nej. Og?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Michael Erichsen

Dato : 02-12-07 10:18

Codanhus ligger ganske rigtigt på Gl. Kongevej 60.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Hvornum

Dato : 02-12-07 12:36

**** Det var kun ment som lidt sjovt ****

> Nej. Og?
>
> Venlig hilsen Dikte

Benedikte Brisson

Kunne enten Københavns museum eller Post museet hjælpe? - de burde kunne se
lidt ned i historien om hvad der skete dengang man valgte de husnummer der
er i dag.

Mvh

Max Hvornum 4623

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 02-12-07 12:45

Hvornum skrev:

<klip>

> Kunne enten Københavns museum eller Post museet hjælpe? - de burde kunne se
> lidt ned i historien om hvad der skete dengang man valgte de husnummer der
> er i dag.

Det hedder Københavns Bymuseum. De plejer at vide alt muligt mærkeligt
og er meget søde og hjælpsomme. Hjemmeside http://www.bymuseum.dk/

Venlig hilsen Dikte

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-12-07 16:08

Benedikte Brisson wrote:

> [...]
> bortset lige fra den ene ende af søerne.
> Og kommunegrænsen går ikke midt i Gammel Kongevej på det sted.

no I am agreeing
but adding facts

Copenhagen house numbers continue into Fredirecksberg

for more about the various renumberings of Copenhagen go to Rådhuset
Bibliotek eller arkiv

after 1923 Folkeregister has contact with en eller anden ejendomsvajson
that adds and removes house number on a whim under sanering

Hugh W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-12-07 14:34

"Michael Tidemand" <bissebossebenzo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for at vide hvem der boede Gl. kongevej 44 i1880 men FT
> springer fra nr.10 til nr. 68, det ligner kludder i indskanningen. Er der

Hej alle.
Se kort fra 1880 på http://home20.inet.tele.dk/winnie2/cigar.html
Hilsen F. Svendsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-12-07 16:13

Flemming Svendsen wrote:

> "Michael Tidemand" <bissebossebenzo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle.
> Se kort fra 1880 på http://home20.inet.tele.dk/winnie2/cigar.html
> Hilsen F. Svendsen

next question

kilde?

what is the source of Gl. kongevej 44 i 1880

if a transcription it could be a typo for 66 or 144 if that exists

or is it a Kongensvej 44 ?

Hugh W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-12-07 20:11

> next question
>
> kilde?

H. Waagensens kort. - - - Beklager, der skulle så 1886!

Undskyld

> what is the source of Gl. kongevej 44 i 1880

> if a transcription it could be a typo for 66 or 144 if that exists
>
> or is it a Kongensvej 44 ?

Nej, nr. 44 eksisterer ikke. Men på kortet kan man se hvor nr. 56 lå/ligger.

Ældre Københavnere vil kunne huske at omtrent der hvor Codanhus ligger, lå
"Bang og Pingel".
Det lå alvorligt i vejen for den tiltagende trafik, og dannede en flaskehals
så det var yderst vanskeligt at komme ud af byen ved fyraftenstide.

Man kan andre steder på nettet se det kønne gamle hus, i hvert fald her:

http://www.danskebilleder.dk/search.zap?&target=www.frederiksbergbilleder.dk%2Fb714700&term1=0&cclterm2=bang%20og%20pingel&cclfield2=fvf&defaultNavn=Hele%20landetFlemming Svendsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-12-07 15:48

Prøv http://www.kms.dk/ søg under "Historiske kort" og se, der er slet ikke
noget der hedder 44.

De lave numre skal søges i Københavns kommune

Sikker på nummeret? Hvor har du det fra?
Flemming Svendsen

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 04-12-07 13:02

Men kan nummer 44 ikke være matrikelnummeret?

Jeg har set på de historiske kort på Rådhusbiblioteket under Københavns
Biblioteker, men ikke fundet noget:

http://www.bibliotek.kk.dk/bibliotekerne/findbibliotek/rhb/digitale_boeger/kort

Mvh

Ulrich