er der told på en cykel fra schweiz?
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-11-07 10:26

Hej

er der andet end import moms (25%) på en cykel fra schweiz?
Fx. told?

JonB

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-07 14:31

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message
> Hej
>
> er der andet end import moms (25%) på en cykel fra schweiz?
> Fx. told?

told nej, og momsen er den moms der er i schweiz.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Holst

Dato : 21-11-07 14:44

N_B_DK wrote:

> told nej, og momsen er den moms der er i schweiz.

Hvorfor?

Som ikke-EU-land vil jeg jo umiddelbart mene, at der både kommer told og
moms på, når en vare afsendes fra Schweiz. Men der kan naturligvis gælde
regler, jeg ikke lige er bekendt med. Jeg har aldrig købt noget i Schweiz.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-07 14:51

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message
> [...]
> og moms på, når en vare afsendes fra Schweiz. Men der kan naturligvis
> gælde regler, jeg ikke lige er bekendt med. Jeg har aldrig købt noget

Du har ret, tænkte ikke lige over de ikke er med i EU

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-11-07 15:00

> "Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message
>
> Du har ret, tænkte ikke lige over de ikke er med i EU

Schweiz er også et lidt kringlet land i den forbindelse.
Eu-reglerne er gennem EØS udvidet til at omfatte EFTA-landene også.
Schweiz er også et EFTA-land, men er ikke fuldt tilsluttet EØS.
En af de ting de ikke er tilsluttet er reglerne om handel over grænserne, så
derfor skal de i den konkrete situation behandles som et ikke-EU-land.
De er dog tilsuttet regler fsva. ubheandlede landbrugsprodukter, så hvis
spørgeren istedet for en cykel ville købe nogen tons rå-mælk ville sagen
være anderledes.
Det er dog ikke så nemt at substitutere de to ting...

/Per

Fra : A R:nen

Dato : 21-11-07 15:28

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> Hej
> er der andet end import moms (25%) på en cykel fra schweiz?
> Fx. told?

Tolden på cykler er 14 %. (På cykeldele derimod 4,7 %, så hvis du kan
få afsenderen til at sende stumperne adskilt og helst ikke det hele i
en og samme pakke så...)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-11-07 16:30

A R:nen wrote:

> Tolden på cykler er 14 %. (På cykeldele derimod 4,7 %, så hvis du kan
> få afsenderen til at sende stumperne adskilt og helst ikke det hele i
> en og samme pakke så...)

riiight. Nu bliver det efterhånden billigere at tage
et fly der ned, køb den og rejse retur.

Fra : blue

Dato : 21-11-07 19:40

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> riiight. Nu bliver det efterhånden billigere at tage
> et fly der ned, køb den og rejse retur.

Hvordan det? Man skal da også betale told og moms, hvis man selv rejser
derned.

Fra : HKJ

Dato : 21-11-07 19:51

blue wrote:

> Hvordan det? Man skal da også betale told og moms, hvis man selv rejser
> derned.

Han skal bare cykle hjem, så skulle han have en god chance for at slippe
igennem tolden ;)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-11-07 21:09

blue wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan det? Man skal da også betale told og moms, hvis man selv rejser
> derned.

Nå ja, det glemte jeg at tænke på.