Indkaldt som vidne.. Men vil ikke
Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-07 02:21

Jeg er blevet indkaldt som vidne i en mindre voldssag som jeg var så
uheldig at overvære pga. mit job (køre taxa)

Jeg ønsker ikke at vidne i sagen da den ene part er fast kunde ved os og
den anden en værre bølle
Ønsker ikke at vidne da det er mod bøllen og det vil helt sikkert kunne
udløse en ordentlig røvfuld til mig en fre/lørdag nat på job i taxaen. Vi er
kun 15 max 20 vogne på gaden en fre/lørdag nat så chancen for at jeg ville
komme til at køre ham hjem er stor.

Har jeg nogen muligheder for at undgå at vidne evt. vidne "anonymt" på den
måde at tiltalte ALDRIG får muligheden for at finde ud af hvem der har
vidnet eller kan jeg evt. nægte at udtale mig da det ville kunne skade mig
selv ?

på forhånd tak

Erik Andersen

Fra : Jubii

Dato : 20-11-07 02:53

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde at tiltalte ALDRIG får muligheden for at finde ud af hvem der har
> vidnet eller kan jeg evt. nægte at udtale mig da det ville kunne skade

Fra domstol.dk

Anonymt vidne

"Som udgangspunkt har sagens parter krav på at kende din identitet, når du
møder som vidne i en sag. Retten kan dog bestemme, at din bopæl, navn og
stilling ikke må oplyses for tiltalte i en straffesag, hvis retten mener, at
disse oplysninger ikke har betydning for tiltaltes forsvar og det er
afgørende for din sikkerhed, at disse oplysninger ikke gives til tiltalte.

Dette kan navnlig komme på tale i sager om grov og mere organiseret
kriminalitet, herunder bandekriminalitet. Hvis du mener, at din identitet
ikke bør oplyses til tiltalte, skal du rette henvendelse til politiet,
retten eller din bistandsadvokat, såfremt der er beskikket en sådan for
dig."

Noget andet er så om "bøllen" kender dig personligt, f.eks. ved udseende.
Som jeg læser på domstol.dk omkring vidne så er der mødepligt med visse
undtagelser, f.eks. sygdom (beviseligt).

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-07 05:15

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som jeg læser på domstol.dk omkring vidne så er der mødepligt med visse
> undtagelser, f.eks. sygdom (beviseligt).

Vi skal bære ID skilt under kørslen hvor det fulde navn fremgår

Erik

Fra : Jubii

Dato : 20-11-07 10:08

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Vi skal bære ID skilt under kørslen hvor det fulde navn fremgår

men vidner du anonymt skal han forbinde dit ansigt med idkortet for at få
navn m.m., og når du ser ham vifte ad dig, kan du være på vej til en
afhentning, ik'
(du glemte bare at slukke skiltet)

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-07 13:47

> [...]

> men vidner du anonymt skal han forbinde dit ansigt med idkortet for at få
> navn m.m., og når du ser ham vifte ad dig, kan du være på vej til en

90% af turene bliver kaldt ud fra centralen så de skal desværre køres .. Er
jo en bette komune

Erik

Fra : Allan F

Dato : 20-11-07 16:12

> 90% af turene bliver kaldt ud fra centralen så de skal desværre køres ..
> Er
> jo en bette komune
>

> Erik

Så forklarer du bare centralen, at den person er uønsket i dit nærvær og
hvorfor, men de skal være velkommen til at sende en anden vogn. Du har til
enhver tid ret til at afvise personer du ikke føler dig tryg ved. Og hvis
ham du vidner imod har bare en lille smule omløb i hovedet, så noterer han
sig dit vognnummer, og anmoder om at det er en anden vogn der bliver sendt
når han ringer.

(17 år i Odense Taxa/Taxi)

Allan F

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-11-07 06:29

On Tue, 20 Nov 2007 02:20:40 +0100, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>måde at tiltalte ALDRIG får muligheden for at finde ud af hvem der har
>vidnet eller kan jeg evt. nægte at udtale mig da det ville kunne skade mig
Ingen i denne verden kan tvinge dig til at fortælle om noget du ikke
kan huske.
Husk det.

/Hans

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-11-07 06:57

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Ingen i denne verden kan tvinge dig til at fortælle om noget du ikke
> kan huske.
> Husk det.

Men det er den holdning der lader så mange "bøller" rende frit rundt og
tæske andre, istedet for at være buret inde hvor de hører til.

Mvh
Jacob

Fra : Pindsvinet

Dato : 20-11-07 07:09

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i meddelelsen

> Men det er den holdning der lader så mange "bøller" rende frit rundt og
> tæske andre, istedet for at være buret inde hvor de hører til.
>
> Mvh
> Jacob
Det har du 100% ret i -

Mvh
Stampe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-07 07:20

Jacob Rungwald skrev:

> Men det er den holdning

.... der kan diskuteres i dk.politik.

--
Bertel

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-11-07 18:37

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> ... der kan diskuteres i dk.politik.

Gaaab, kom jeg til at vække betjenten i dig ?

Få dig dog et liv.

Mvh
Jacob

Fra : Jubii

Dato : 20-11-07 22:40

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Gaaab, kom jeg til at vække betjenten i dig ?
>
> Få dig dog et liv.

Åh, endnu een af de tosser.
Nettiketten siger også at OT kan henvises til en mere passende gruppe.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-11-07 08:05

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote in message

> "Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, endnu een af de tosser.
> Nettiketten siger også at OT kan henvises til en mere passende gruppe.

Ja det er korrekt, men hvis man skal være så penittengryn skal 80% af alle
indlæg i gruppen jo fjernes. Det er noget andet hvis en kommentar afføder
100 andre OT kommentarer, så er det på sin plads at flytte.

Men for 1 sølle kommentar (som rent faktisk har relavans til emnet) ? Du
godeste siger jeg bare!

Vi må hellere stoppe her. Ellers er vi ihvertifald OT :)

Mvh
Jacob

Fra : Jubii

Dato : 21-11-07 11:19

> Ja det er korrekt, men hvis man skal være så penittengryn skal 80% af alle
> indlæg i gruppen jo fjernes. Det er noget andet hvis en kommentar afføder
> 100 andre OT kommentarer, så er det på sin plads at flytte.

Pernittengryn, netbetjent, få dig et liv. Du kan bare det der, og det er
hvad jeg reagerer på.
Hvor lidt OT der end er i en seriøs gruppe er det for meget.

> Men for 1 sølle kommentar (som rent faktisk har relavans til emnet) ? Du
> godeste siger jeg bare!

Jeg reagerer på dit netbetjenteri m.m.

> Vi må hellere stoppe her. Ellers er vi ihvertifald OT :)

Det er aldrig OT at debattere gruppens funktion, fundats og nettikette.
Spørgsmålet er om det hjælper. Nogle må man bare blokere til sidst.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-11-07 09:37

> Ingen i denne verden kan tvinge dig til at fortælle om noget du ikke
> kan huske.
> Husk det.

Men dommeren starter med at gøre vidnet opmærksom på at han har pligt til at
udtale sig, og tale sandt, om det han KAN huske. Ellers vil han blive
straffet.
Husk det

Alt det burde Erik vide, for det står i folderen "Om at vidne i retten", som
han fik tilsendt sammen med Vidneindkaldelsen (har selv lige været indkaldt
som vidne, også i en voldssag).

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-11-07 13:48

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> han fik tilsendt sammen med Vidneindkaldelsen (har selv lige været

indkaldelsen er ikke kommet endnu .. heldigvis

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-11-07 15:19

> som
> indkaldt
>

> indkaldelsen er ikke kommet endnu .. heldigvis

Så prøv at læs folderen her
http://www.domstol.dk/om/publikationer/Publikationer/Vejledning%20-%20At%20vidne%20i%20retten.pdf

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-07 08:44

On Nov 20, 2:20 am, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
> måde at tiltalte ALDRIG får muligheden for at finde ud af hvem der har
> vidnet eller kan jeg evt. nægte at udtale mig da det ville kunne skade mig

Du kan jo også vælge at se omvendt på det - hvis du vidner "med
oprejst pande" imod ham så VED han at hvis han rører dig så er du ikke
bange for at anmelde ham.

Fra : snuden

Dato : 21-11-07 01:58

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan jo også vælge at se omvendt på det - hvis du vidner "med
oprejst pande" imod ham så VED han at hvis han rører dig så er du ikke

Nemlig. Jeg kører også som taxacauffør, og for nogle år siden var en af mine
kollegaer vidne til et groft overfald...og kollegaen vidste hvem
overfaldsmændende var..igen en bette by...men han vidnede mod dem og der er
ikke kommet nogle represalier. Enhver voldsmand, selv i en bette kommune,
har omløb nok nok i hovedet til, at regne ud "jeg må nok hellere lade være,
for de kender mig"

Snuden