BootCamp.??
Fra : Alex Henriksen

Dato : 30-11-07 04:38

Hejsa..

Hvis nu jeg laver en upgrade til 10.5 fra 10.4, hvad sker der så med min
Boot Camp & windows vista.??
Noget jeg skal tænke på eller bare upgrade løs.!

Citat:
Apples Boot Camp Beta til brugere af Mac OS X 10.4 Tiger, lukkes ned med
årets udgang. Det fremgår af en email Apple har udsendt.

jeg har nu ikke fået et mail fra dem..

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-07 15:13

Alex Henriksen <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Hvis nu jeg laver en upgrade til 10.5 fra 10.4, hvad sker der så med min
> Boot Camp & windows vista.??
> Noget jeg skal tænke på eller bare upgrade løs.!

Det kører uændret; du kan bare bruge den nye Boot Camp Assistant til at
ændre på Vista-partitionens størrelse også efter nytår.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alex Henriksen

Dato : 30-11-07 17:19

Per Rønne wrote:

> Det kører uændret; du kan bare bruge den nye Boot Camp Assistant til at
> ændre på Vista-partitionens størrelse også efter nytår.

Takker, jeg prøver.!

Fra : Alex Henriksen

Dato : 02-12-07 12:45

Per Rønne wrote:

> Det kører uændret; du kan bare bruge den nye Boot Camp Assistant til at
> ændre på Vista-partitionens størrelse også efter nytår.

Den nye version af Boot Camp kan ikke se den gamle.??? men det kører ok
men er den gamle version 1.3b

Fra : Per Rønne

Dato : 02-12-07 14:32

Alex Henriksen <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Den nye version af Boot Camp kan ikke se den gamle.??? men det kører ok
> men er den gamle version 1.3b

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvad du mener.

Boot Camp Assistant er et program, der opretter to ekstra partitions på
harddisken. En til installation af Windows [eller Linux], en til
administration af partitionerne, så disses størrelse kan ændres.

Påstår du at strukturen af den sidste partition er ændret, og at
Leopard-versionen af Boot Camp Assistant ikke kan arbejde med en
partition, der er oprettet af den gamle ß-udgave?

Ja, jeg kan ikke rigtigt prøve mig frem, idet jeg bruger Parallels. Der
er nemlig en fejl i Apples BIOS-implementation, der gør at den er
inkompatibel med kopisikrings-software som c-dilla og CD Cops.

Jeg har gjort Apple opmærksom på det, og Apple har sendt mig tre e-mails
for at få mig til at uddybe det. Efter at jeg har reageret tilbage, er
softwareingeniørerne gået i gang med det. Og så må vi jo vente op en
opgradering, der inkluderer en firmware-opgradering af EFI.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alex Henriksen

Dato : 03-12-07 00:45

Per Rønne wrote:

> [...]
> Leopard-versionen af Boot Camp Assistant ikke kan arbejde med en
> partition, der er oprettet af den gamle ß-udgave?

Yeps, lige sådan, den virker men når jeg kører den nye Boot Camp Ass,
kan jeg ikke se den som er lavet af 1.3b.??

Jeg kan godt boote op i windows vista Ultimat.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-07 07:02

Alex Henriksen <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Yeps, lige sådan, den virker men når jeg kører den nye Boot Camp Ass,
> kan jeg ikke se den som er lavet af 1.3b.??

Det lyder mærkeligt.

> Jeg kan godt boote op i windows vista Ultimat.

Selvfølgelig.

> Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
> ===========================
> OZ2AFY Home Page - <http://www.oz2afy.dk>

Kan du ikke anbringe dine signatur-ting i en 'rigtig' signatur - det gør
det lettere for alle.

En 'rigtig' signatur starter med en linie, der kun indeholder tre tegn:
'-- ', altså minus, minus, blank. Ethvert ordentligt program vil
indsætte en sådan signatur, hvis defineret. automatisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alex Henriksen

Dato : 03-12-07 11:53

Per Rønne wrote:

> [...]
> '-- ', altså minus, minus, blank. Ethvert ordentligt program vil
> indsætte en sådan signatur, hvis defineret. automatisk.

Done.!!

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-07 12:10

Alex Henriksen <oz2afy@gmail.com> wrote:

> Done.!!

Godt! Nu er din signatur i alle programmer /markeret/ som signatur, og
vil man svare på dine indlæg, skal man ikke først fjerne signaturen - og
du slipper for at indsætte den hver gang du skriver noget .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk