TDC sikkerhedspakke
Fra : Tom Hansen

Dato : 13-07-01 16:47

Hej NG

Jeg har lige installeret Tele danmark Bredbånd ADSL Sikkerhedspakken på min
computer. den enkludere bla. Norman firewall. Når jeg nu går ind på
www.grc.com og tjekker sikkerheden med "shields up" så er alt nærmest galt

Man kan se : Navn, Computernavn, Workgroup, alle mine delte drev, mit
netkorts MAC adresse,
også er NetBIOS åben.

Ka det passe ??

Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med Norman sikkerhedspakke ?

Hilsen Tom

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-01 17:08

Tom Hansen skrev:

>Man kan se : Navn, Computernavn, Workgroup, alle mine delte drev, mit
>netkorts MAC adresse,
> også er NetBIOS åben.

>Ka det passe ?

Jeg ved ikke noget om den firewall, men uden en sådan kan det
godt passe.

Hvorfor deler du dine drev?

>også er NetBIOS åben.

Rediger dit netkorts og dit opkaldskorts TCP/IP-opsætning. Fjern
alle tre vingeben uanset at du får et par balladebokse der
fortæller dig at verden går under hvis M$' ikke får lov at regere
over din computer. Sig nej til at installere nye bindinger.

--
Bertel

Fra : Tom Hansen

Dato : 13-07-01 17:25

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke noget om den firewall, men uden en sådan kan det
> godt passe.
>
> Hvorfor deler du dine drev?

Jeg har to computerer.

> [...]
> fortæller dig at verden går under hvis M$' ikke får lov at regere
> over din computer. Sig nej til at installere nye bindinger.

Virker mit lokale netværk så stadig ?

Jeg har installeret zonealarm nu, det lader til at virke bedre.

Tom Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-07-01 10:22

Tom Hansen skrev:

>Jeg har to computerer.

Okay.

>Virker mit lokale netværk så stadig ?

Det kommer an på hvordan det er lavet. Jeg kører med to netkort.
Det til internettet kører rent TCP/IP. På lokalkortet kører jeg
NetBEUI indtil videre. Det virker fint.

På et tidspunkt skal jeg have det lagt om til TCP/IP også på
lokalnettet. Så fjerner jeg Windowsprotokollerne helt.

>Jeg har installeret zonealarm nu, det lader til at virke bedre.

Du kører nogle overflødige tjenester der bevirker at der er fri
adgang til din computer; derefter sætter du en firewall op til at
forhindre det.

--
Bertel

Fra : JYK

Dato : 13-07-01 17:17

Brug zonealarm. Da jeg testede med shieldup kom der ingen oplysniger ud på
nettet!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Tom Hansen

Dato : 13-07-01 17:27

"JYK" <jyk@tdcadsl.dk> wrote in message
> Brug zonealarm. Da jeg testede med shieldup kom der ingen oplysniger ud på
> nettet!

Er gjort.

Tom Hansen

Fra : Thomas Larsen

Dato : 18-07-01 14:57

> [...]
>
> Ka det passe ??
>
> Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med Norman sikkerhedspakke ?

Jeg bruger nu ikke selv den sikkerheds pakke, men jeg har installeret den
hos en anden for et par uger siden.

En firewall er lige så sikker som de regler du laver på den

ergo
har du tilladt traffik på port 137-139 til alle IP adr. så har du også en
computer hvor netbios er åben
dette gælder zonealarm, blackice, norman, norton, mcafee samt alle andre
firewalls

så om den er sikker/usikker der ligger den nok på samme stadie som alle
andre "personlige firewalls"

Bud på en sikker firewall
deny all incoming
deny all outgoing