Kenneth Copeland...
Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 16:31

...er en anden kendt herligheds-teolog som bla. har et tv-program der vist
nok vises på "The God channel". Copelands (mand og frue) taler meget om
visdom og henviser ofte til ordsprogenes bog. Der ligger nogle prædikener på
mp3 så man kan høre hvad de lærer og selv drage sine sammenligninger med
evangeliet.

http://www.kcm.org/

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 13-07-01 19:57

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message
> [...]

> mp3 så man kan høre hvad de lærer og selv drage sine sammenligninger med

Han tilhører herlighedslæren

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 13-07-01 20:33

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Han tilhører herlighedslæren
~~~~~~~~
Ja, det er jo derfor jeg skriver det.

Fra : Erik Larsen

Dato : 13-07-01 23:17

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ~~~~~~~~
> Ja, det er jo derfor jeg skriver det.

Åhh Jørgen, det må du meget undskylde, men jeg mente du
skrev at Kenneth Copeland talte meget om visdom.

Desuden er han USofA forretningsmand, derfor taler han
om ordsprogenes bog.

Erik

Fra : Ib Mohn

Dato : 19-07-01 14:27

> Han tilhører herlighedslæren
af
"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Men han har til gengæld tjent millionen som du efterlyste før og han deler
også ud af den, for han har også forstået at han "kun" er en formidler af
velsignelse og at det ikke kun er til ham selv at Gud velsigner ham.
Der kan i den forbindelse nævnes engang da han fik en Mercedes 500 SEL
medfølgende et års forsikring på bilen og et år forbrug af brændstof, var
den første tanke der kom til ham, hvem skulle han give den til. Jeg har
andre vidnesbyrd fra folk jeg selv kender som har fået en bus, bøger, bånd
og meget andet af Kenneth Copeland.
Så det må siges at, uanset om man kan lide manden eller er enig i hans og
fruens lære, så lever de efter princippet giv så skal der gives jer. Hvad
der var mange der godt kunne trænge til at lære her til lands.

PS og så er det denne opsætning på svar der efterlyses Erik for
overskulighedens skyld
--
Ib Mohn
Ib@branel.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-07-01 17:04

"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> andre vidnesbyrd fra folk jeg selv kender som har fået en bus, bøger, bånd

Tænk dig om Ib, Kenneth Copeland er jo ikke alle de mennesker der
sidder i din menighed og mangler bønnesvar på helbredelse

I de mange år vi har kendt hinanden er der ikke sket nogen særlig eller
ovebevisende Åndsudgydelse fra Guds side, der er kun blever frelst nogle
få stykker her og der. Den vækkelse man har bedt for gennem alle de år
er ikke kommet endnu, men menneskerne er udskiftet som vi så forige
onsdag i Mariager.

Hvor mange år har din svigerfars generation lagt på knæ for at blive
bønhørt, før vi kom ind i billedet, de har bygget kirker og skoler i en
tro på at Gud ville komme med vækkelse, men idag er de startet på
en ny tro og et ny evangelium fordi den gamle tro svigtede dem.

> Så det må siges at, uanset om man kan lide manden eller er enig i hans og
> fruens lære, så lever de efter princippet giv så skal der gives jer. Hvad
> der var mange der godt kunne trænge til at lære her til lands.

Jeg er helt enig med dig i at der trænges til en forandring her i landet,
men
at fokusere på en amerikansk TV-star der får en Mercedes 500 SEL er
ikke lige det jeg er intereseret i. (Ham der Inderen med TM fik flerer
RR´ser) så en vidne om kun en mand er for mig intetsigende, medens
mængten ville tælle godt.
Hvad vi mangler er et evangelium Gud kan stadfæste, for vi tror
begge to på, at Gud stadfæster det talte Ord når det er talt med det
rigtige hjerte i den rigtige kærlighed.

Og så er det heller ikke så længe siden du var skeptisk, når de hoppede
og slog sig på hoften.

> PS og så er det denne opsætning på svar der efterlyses Erik for
> overskulighedens skyld

Oversættelse, jeg forstår ikke ???

Erik