et godt råd søges fra gruppens kvinder
Fra : Brian Olesen

Dato : 11-11-07 22:20

Hejsa
Med fare for ikke at blive taget alvorligt osv. kaster jeg lige et
personligt problem herind i gruppen.

Vores forhold går ikke så godt herhjemme p.t.
Jeg tror konen er kørt træt i mig. Jeg laver for lidt herhjemme osv.
Det værste er, at hun har ret. Det næstværste er, at jeg ikke helt ved, hvad
jeg gør for at gøre hende tilpas på en ordentlig måde, så begge kan bevare
en ordentlig gensidig respekt for hinanden.
Jeg vil bestemt ikke tikke om at det skal fortsætte, men fandeme heller ikke
bare kaste et forhold, som alt i alt har fungeret godt siden vi startede op
for 14 år siden ud af vinduet.

Hvor starter man i sådan en situation?
Hvad er væsentligt og hvad er lige meget?

Kan prof hjælp andet end at suge penge ud af tegnebogen? Nogle erfaringer?

Mvh. brian

Fra : Jorge

Dato : 12-11-07 04:31

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message
> Hejsa
> Med fare for ikke at blive taget alvorligt osv. kaster jeg lige et
> personligt problem herind i gruppen.

Er den ene part i et forhold træt og nærmest opgivende,
er der ikke meget at stille op. Alle de ting hun siger du skal
rette og gøre bedre, anderledes etc. hjælper ikke en dyt at leve
op til. Når kærligheden er væk, ja så ER den væk og vækkes
ikke til live ved at du bærer hende på hænder.
Du har vel som jeg altid været den du er, hun har hidtil
accepteret dig som du var/er?
Det er ikke problemet, problemet er at hun ikke elsker dig mere,
kan undvære dig, at du vasker gulv, støvsuger, laver mad, vasker
tøj, henter og bringer unger, handler ind etc. hjælper ikke en
hjuende fis !
Ok hun tror det selv, er sågar overbevist om at en større indsats
fra din side, vil vække hendes følelser til live igen, men det vil det ikke!

Jeg er selv doven, ugidelig, rider ikke den månede jeg sadler hesten,
jeg har en masse planer, som jeg aldrig får taget mig sammen til at
iværksætte, når jeg så endelig begynder at lægge et nyt gulv ( eller
hvad det nue er) så tager det et halvt år med byggerod og der vil
uværligt, lige mangle et eller andet i at blive helt færdig, efter 15
år, er der stadig ikke sat skyggelister op i stuen, efter jeg satte loft op,
der mangler også lige et 1/4 bræt langs den ene væg, jeg har både
bræt og skyggelister liggende

Jeg overlader glad og gerne alt til min kone, madlavning, indkøb,
nyanskaffelser til hjemmet, ok, når hun bestiller en ferie i England,
sørger for at leje feriehytte og bil, så tager jeg da med, hvis hun
ellers sørger for at pakke min kuffert, jeg kan da også lige få
mig snøvlet sammen til at forny mit pas, hvis hun da kører
mig op til paskontoret og fotografen. Hun køber sgu også mit tøj!

Se det er ikke derfor hun elsker mig, jeg er også holdt op med at
gå i seng med hende, hvorfor? tjah, det ved jeg ikke, men jeg har
lidt besvær med rejsningen, så i de sidste par år er det vel ikke
blevet til mere end 5-6 hyrdestunder.

De fleste kvinder ville nok synes jeg ikke er værd at samle på,
det er sikkert rigtigt, men jeg har een kvalitet der opvejer alt
det andet, jeg er der for hende, når verdenen går hende imod!
Jeg er parat til at bruge oceaner af tid på at støtte og værdsætte
hende. Jeg er vidende og følger med i alt vedrørende livet, så
jeg til enhvær tid kan være hendes sparringspartner, med og
modspiller i hvad livet måtte byde hende. En anden ting, jeg er
aldrig gået ud af døren og på arbejde uden at give hende et kys
og fået hende til i det mindste at smile, selv når vi har været
uvenner og skændtes, forlader jeg hende ikke uden den gestus,
der fortæller jeg elsker hende og vil hende, uanset vores evt.
uoverensstemmelser.

Se det hjælper dig nok ikke så meget at vide hvordan mit forhold
er!

Men jeg ved at det heller ikke hjælper en hjuende fis at opvarte
damen og gøre alle de ting hun siger er det der ødelægger forholdet
og hendes kærlighed!
I en periode af vores ægteskab, kørte det seksuelle på lavt blus,
hun sagde det skyldtes de samme ting du beskriver i dit forhold,
hvad gør man ikke for et godt sexliv? Jeg begyndte at gøre de ting
hun sagde hindrede hende i at mobilisere sin lyst. Hvad skete?
Hun fik ikke mere lyst til sex, hun begyndte i stedet at kaste sig
over forskillige interresser, gå i byen flere gange om ugen med
veninder, mænd var der også blandt hendes venner. Jeg sad så
der hjemme og var barnepige for vores børn, medens hun morede sig.
Når hun endelig var hjemme, var hun død træt og orkede ikke at dyrke
sex!
Næh, Brian, hunden ligger begravet et helt andet sted, det er ikke din
indsats der er noget i vejen med, men at hun ikke elsker dig og det kan
du ikke ved at følge hende lave om på!
Jeg håber du er moden og stærk nok til, uden bitterhed at lade hende
gå sin vej! Du ejer hende ikke! Hvis hun ikke vil dig og jeres
forhold, kan du ikke hverken ved tvang, eller ved at krybe, få hendes
kærlighed tilbage!
Bassalt elsker jeg min kone! Elsker hende nok til at lade hende gå
hvis hun ønsker der, forhåbentlig elsker du din kone på samme
uegoistiske måde? Hvis det er tilfællet, er det din største sjangse
for at få din kone til at huske på at hun elsker dig!

> Hvor starter man i sådan en situation?
> Hvad er væsentligt og hvad er lige meget?

Man starter med at sætte sig og stille og rolig snakke sammen om
de følelser man har! Kære "Hanne" jeg føler du ikke elsker mig
mere er det korrekt? Hvad føler du for mig? Hvad forelskede du dig
i hos mig? Har den del af mig ændret sig? I det hele taget spørg og lyt!
Kom ikke med protester eller forklaringer, bare spørg og lyt! Hold
om hende hvis hun kan klare din nærhed, men fald ikke for fristelsen
til erotiske kærtegn, eller sid på hver side af et bord og ræk dine
hænder frem og gold blidt hendes i dine, så hun føler hun kan slippe
fri når hun vil. (Det er sådanne tiltag en professionel terapeut kan
finde på at give jer som opgave, alfa og omega er samtalen hvor
det at lytte, uden afbrydelser, forsvar eller forklaringer, er det
væsentlige)

> Kan prof hjælp andet end at suge penge ud af tegnebogen? Nogle erfaringer?

Måske, men kun hvis i begge går ind til det fordi i begge vil
hinanden og redde jeres forhold!

Det er hårdt arbejde hele vejen igennem!

MVH
Jorge

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-11-07 20:13

Hejsa
Snip: en lang og særdeles flot kommentar:

Jeg kan kun sige tusind tak for et virkeligt flot indlæg. Faktisk noget af
det bedre jeg har set her på usenet de senere år. Jeg er faktisk enig langt
hen ad vejen i alle betragtningerne. Og ja selvfølgelig lader jeg hende da
gå, hvis det er det hun reelt vil. Hun siger hun stadig elsker mig, så der
er en masse dunkle og uklare punkter jeg ikke helt ved hvordan jeg skal
forholde mig til.

Nu lader jeg lige gå et par uger og hvis der ingen afklaring kommer af sig
selv, så tror jeg selv, at jeg vil afslutt forholdet. Man skal heller ikke
selv nøjes, hvis man alligevel føler sig vraget.
NÅ må se, hvad tiden bringer.

Men gode og vigtige tanker du har sat i gang.

Mvh. brian

Fra : Jorge

Dato : 13-11-07 05:55

> Hejsa

Selv Hejsa

> Hun siger hun stadig elsker mig, så der er en masse dunkle og uklare
> punkter jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forholde mig til.

De punkter må i afdække gennem dialog. Dunkle punkter
kan ingen af jer være tjent med, de vil uværlig gnave på
forholdet.

> [...]
> selv, så tror jeg selv, at jeg vil afslutt forholdet. Man skal heller ikke
> selv nøjes, hvis man alligevel føler sig vraget.

Nu ved jeg ikke hvor længe i har haft det som nu, men
om efteråret hvor de lyse timer bliver færre, kan vi
mennesker godt blive lidt kede af det uden selv at
mærke det som andet end "der mangler noget", stemningslejet
kan blive lidt som det grå og triste man ser uden for vinduerne,
så begynder man måske at lede efter forklaringer på det sænkede
stemningsleje i sine nære omgivelser, her er en evt. partner
jo oplagt at kigge på, hånden på hjertet, der er jo altid
noget man kunne ønske var anderledes hos partneren.

Når min kone er lidt trist i humøret, kan jeg finde på lige
at snuppe en potteplante eller en buket blomster, når jeg
alligevel er oppe og tanke benzin, eller en pose med hendes
yndlings slik, (det kan jeg nu også finde på selv om hun
ikke er trist i humøret) det afleverer jeg så med et lille
tantekys
En eller 2 gange om dagen, giver jeg hende lige et kort
kram eller et blidt lille klap i numsen når jeg går forbi
hende, det virker lidt ligesom de reklamer for inteflora
reklamer der kører på TV. Opmærksomhed, der udspringer
af ens basale kærlighed til partneren og som man giver
fordi man mener det, giver gode vibrationer og glæder
partneren, min kone kunne ikke drømme om at vise mig
samme fysiske opmærksomhed, det er ikke i hendes
"ordbog" Men hun er jo også kvinde, for kvinder
generelt betyder partnerens opmæksomhed en masse,
hun er den der skal være attrået og ønsket af manden,
bliver hun det, vokser hendes selvværd, hun bliver gladere,
mere selvsikker, mere tilfreds.

En lille episode fra mit ægteskab:
Min kone ville have et nyt køkken, Ok så køb
et nyt køkken.
Hun kom selv til at lave alt arbejdet, jeg gav
bare råd, når der opstod problemer ok, jeg hjalp
med de tungeste opgaver og instaleringen af vask
og amatur. Fliserne på væggene mellem over og
underskabe lavede hun også selv.
Hun var edder mademe stolt da hun var færdig!
( Nu er det jo ikke sikkert, at din kone, kan tage
mod en sådan form for værdsættelse af hendes
evner og færdigheder) *SMIL*

> Men gode og vigtige tanker du har sat i gang.

Dialog Brian, hverken du eller hun er tankelæser!
At gætte forkert er fatalt!

MVH
Jorge

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-11-07 21:31

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er væsentligt og hvad er lige meget?
>
> Kan prof hjælp andet end at suge penge ud af tegnebogen? Nogle erfaringer?

Nye koste fejer best!
MvH Steen

Fra : Tony

Dato : 14-11-07 01:17