Oscar Wilde=heterosexuelt geni+ MarilynMon~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-07 16:45

news:zSEZi.24$H95.21@news.get2net.dk...
> [...]
> resultat
> af at film blev stor kunst i 50erne og siden er der støj og trængsel af
> talrige jævnbyrdige - i MMs tid var konkurenterne kun 9ere efter store
> mandegruppers smag; Elisabeth Taylor, Sophia Loren, Gina Lollobrigida, osv
>
> Og da Audrey Hephburn var Eliza i My Fair LAdy i 1963 havde en grim
> anorexia
> nervosa mode så småt sat ind og det var ikke så fint at være sexet man
> skulle være aristokratisk ala voe kronprinsesser og uindbildsk. Og MM
> udstrålede en vis neddæmpet selvtillid der nu er sjælden, tror jeg nok.

Der er måske i hver berømthedsgruppe en ener a la Marilyn Monroe
Mozart og Elvis for musik
Schiller for drama
Nietzsche for filosofi
Glistrup for dansk politik
og vedr skønlitteratur 1850-2007 Oscar Wilde som indtil han fængsledes var
indbegrebet af kunst og kultur i London
og nu igen er ubestridt paradoks-underholder - og skønt næppe bøsse er de
homosexuelle mænds Sct Oscar

Jeg kender ingen der har skrevet så mange kloge vitser - og med samme
anti-gerningsretfærdige, moralrelativistiske grundtanke som Nietzsche

Han kunne lide smukke unge mænd - at se på, måske også når de bollede
sammen, og han snobbede for aristokrater og dermed sin unge Bosie og den
spirituelle kærlighed de havde sammen, når Bosie gad snakke med ham -
men han holdt af sin kone og sine børn og har næppe analbollet, selvom
bøsserne bliver vrede hvis man betvivler det

Eneste indicie fra retssagen på erotik er sædplet på hotellagen - og det var
ikke blandet med lort og cirka alle mænd onanerer og pletter lagner

Oscar Wilde Irsk-Engelsk Dramatiker, Poet, Filosof (1854-1900)

Hvergang man udretter noget skaffer man sig en fjende

sx Om absinth, 1880'ernes narko-analog for Paris-bohemer:
"After the first glance(drink), you see things as you wish they were. After
the second, you see things as they are not.Finally you see things as they
really are, and that is the most horrible thing in the world". Oscar Wilde

jødiske kulturhistoriker Egon Friedel skriver om ham at han prækede
"renhedens evangelium, en dybt moralsk bog, gennemstrømmet af en fortærende
længsel efter det gode, som går lastens skarpere på klingen end hundrede
fasteprædikanter, der ikke røber den ringeste forståelse af livet.
"Man skal forblive middelmådig for at være populær Oscar Wilde

Middelmådigheden er ubrugelig. Succes skabes
som regel af udskejelser. Oscar Wilde

"Jeg kan ikke lade være at foragte mine slægtninge, skrev Oscar Wilde, og
det er nok fordi ingen af os kan udholde hos andre mennesker fejl som vi
selv har."

Et verdenskort, der ikke iinkluderer landet UTOPIA er ikke værd at kaste et
blik på, for det udelukker det sted hvor mennesket altid vil søge havn.
Wilde

"The real fool, such as the gods mock and mar, is the who does not know
himself." skrev den meget kristne Oscar Wilde

Samfundet tilgiver ofte forbryderen, men aldrig drømmeren, Oscar Wilde 1891

mu Knaphulsblomsten er eneste forbindelse mellem kunst og natur..
Oscar Wilde

md Man skal enten være et kunstværk eller være iført et. Oscar
Wilde

To me the life of the businessman, who eats his breakfast early in the
mourning, catches a train to the city, stays there in a dingy, dusty
atmosphere of the commercial world, and goes back to his house in the
evening, and after supper to sleep , is worse than the life of a galley
slave - his chains are golden in stead of iron. Oscar Wilde

Samvigtighed og fejhed er samme sag.samvittighed er varemærket.

Oscar Wilde.

At få øje på noget er ikke det samme som at se det - men ser ikke noget før
man ser dets skønhed.

At elske sig selv er en livslang romance

Det er de uperfekte der har brug for kærlighed

"Det kræver mod at se tilværelsen som den er

Manners more important than morals

"Bort med hykleriet. Lyssky udsvævelser er ikke noget for mig. Jeg vil nyde
alt i fuldt dagslys" skrev en klog mellemøstlig intellektuel inden at Islam
havde fået gennemført sit forbud mod nytænkning (Abu Nawas 787-814) Han
lovpriste onani.

Oscar Wilde(1855-1900) levede i en tid med en vis lukkethed om sexspørgsmål,
og det fik ham til at påstå "Hvis alle udtrykte deres lyster åbent og frit,
ville verden blive forynget"

Men det var lidet sandsynligt, at det ville ske, idet selv de modigste var
bange for at indrømme, hvordan de virkelig var. Hvis forfølgelse af de
ikke-konforme var reglen, tilrådede Wilde som næstbedste løsning, at folk
skulle opleve tilfredsstillelsen ved at foregive og skjule, spille en
rolle, og gøre nar ad modstandere og kritikere. Det kom han i fængsel
for.(Theodore Zeldin "Det private livs historie. Samtid 1992.

Scandal is gossip made tedious by morality Oscar Wilde

Love and gluttony justify everyting. Oscar Wilde

"Når en filosof siger "det gode og det smukke og det forstandige", er det en
skændsel ; hvis han så tilføjer "Også det sande", burde han piskes.
Sandheden er hæslig. Vi behersker kunsten af frygt for at sandheden
ødelægges." "Det er kun som et æstetisk fænomen, eksistens og verden er
permanent berettiget. "

"Vi har kunsten, for at vi ikke skal gå til grunde ved sandheden

I kærlighed begynderman med at bedrage sig selv, og man ender med at bedrage
andre Det er det verdenkalder "romance". Wilde

Hearts live by being wounded.

Hvis vi lever længe nok til at se resultatet af vore handlinger, så vil dem
som kalder sig selv gode, blive syge af sløv anger, og dem, som verden
kalder onde, vil opflammes af ædel glæde.

Det er absurt at dele folk i gode og onde - folk er enten charmerende eller
kedelige.

Personlighed er noget mystisk, en man kan ikke altid bedømmes ved hvad han
gør. Måske han overholder loven og er dog værdiløs. Måske han bryder loven
og er fremragende. Han begår synder mod samfundet og opnår gennem dette sin
egen fuldkommengørelse.

Ondskab er opfundet af gode mennesker for atforklare andres irriterende
tiltrækningskraft.

Jeg godkender eller misbilliger aldrig noget nyt.Det er en absurd holdning
mod livet. Vi er ikke sendt til verden for at lufte vore moralske fordomme.
Jeg tager mig aldrig af hvad folk siger og jeg blander mig ikke i hvad
charmerende folk gør.

Moral er den holdning vi vælger mod folk vi ikke kan lide.Oscar Wilde

Fængsler bygges med sten af skam og omgives af tremmer, for ikke at Jesus
skal se hvordan vi lemlester vor bror.

De kriminelle klasser er så tæt ved at at politimanden kan se dem, og så
fjernt fra os at kun digteren kan forstå dem

Der er gode grunde til tro , at Wilde i 1886 blev indviet i homosexuel
adfærdaf Robert Ross.

Det var året efter , at den føromtalte lov blev vedtaget, hvis kapitel 11
gjorde "utilbørligt forhold mellem mænd" strafbart.

Selvom det praktiseredes privat. Denne lov føjede således en pikant islæt af
fare til en adfærd , der , uagtet den virkede frastødende på de fleste
mennesker , hidtil ikke var blevet anset for strafbar i England."Det var som
at holde et måltid med pantere," som Wilde skrev i "De Profundis"; "faren
var halvdelen af spændingen". (Montgomery Hyde Sagen mod Oscar Wilde, 1960.)

Det er ikke kunsten der efterligner livet, men livet der efterligner
kunstenOscar Wilde

"---at være fortsat ad den samme bane med det samme liv, ville have været
forkert, fordi det ville have været at begrænse. Jeg måtte videre." skriver
Oscar Wilde i fængslet.,

"Jeg sidder ikke i fængsel som uskyldig dømt. Tværtimod ville en liste over
mine perverse passioner og fordrejede forhold fylde mange slibrige bind".
Oscar Wilde.

"Da jeg var dreng, var mine yndlingsskikkelser Lucien de Rubempre og Julien
Sorel. Lucien hængte sig. Julien døde på skafottet og jeg døde i
fængslet".Oscar Wilde (kort før sin død dvs 2 år efter løsladelse fra
fængslet (år 1900))

"Life held to my lips a full flavoured cup, and I drank it to the dreggs.The
bitter and the sweet. I found the sweet bitter, and the bitter sweet.
..Because I have written all there was to write, I wrote when I did not know
life. Now that I know the meaning of life, I have no more to write.I have
found my soul, I was happy in prison because I found my soul." Oscar Wilde

Jeg har skrevet alt hvad der var at skrive, Jeg skrev dengang jeg ikke
kendte livet, men nu, da jeg kender livets mening, har jeg ikke mere at
skrive.Jeg har fundet min sjæl. Jeg var lykkelig i fængslet, fordi jeg fandt
min sjæl.

"Træt af at være på højderne, kastede jeg mig med viljened i dybderne for at
søge efter nye oplevelser. Hvad paradokset var for mig i tankens sfære, var
perfersiteten for mig i lidenskabens svære." Oscar Wilde

RANG, SMAG

a A man who can dominate a London-dinner-table can
dominate the world. The future belongs to the dandy, It is the exquisites
who are going to rule. Oscar Wilde

a Hvis en mand er en gentleman, ved han tilstrækkeligt, og hvis han ikke er
en gentleman, er hvad end ved, skadeligt for ham. Oscar Wilde

a I alle uvigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det væsentlige. I alle
vigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det væsentligeOscar Wilde.

a Ingen forbrydelse er simpel, men al simpelhed er forbrydelse. Simpelhed
vil sige de andres opførsel. Oscar Wilde

a Magt er den eneste lyst, man ikke bliver træt af. Oscar Wilde

a Så længe krig betragtes som ond, vil den altid øve tiltrækning. Bliver
den betragtet som simple, vil den holde op at være populær. Oscar Wilde

a Talk to every woman as if you loved her, and to every man as if he bored
you, and at the end of your first season you will have the reputation of
possessing the most perfect social tact. Oscar Wilde

a The criminal classes are so close to us that even the policeman can see
them. They are so far away from us that only the poet can understand them.
Oscar Wilde

a There is only one class in the community that thinks more about money
than the rich, and that is the poor. The poor can think of nothing else.
That is the misery of being poor. Oscar Wilde

b A burned child loves the fireOscar Wilde

SELVBEDRAG

b I kærlighed begynder man med at bedrage sig selv, og man ender med at
bedrage andreOscar Wilde

b There is luxury in self-reproach. When we blame ourselves we feel that no
one else has the right to blame us.Oscar Wilde

b When one is in love one begins by deceiving one's self. And one ends by
deceiving others. That is what the world calls a romance.Oscar Wilde

b Yet each man kills the thing he loves
By eachy let this be heard
Some do it with a bitter look
Some with a flattering word
The coward does it with a kiss
The brave man with a sword Oscar Wilde

bd I grunden misforstår vi altid os selv og forstår sjældent andre;
erfaringen har ingen moralsk værdi, den er bare et navn, vi giver vore
fejltagelser. I reglen betragter vi den kun som en form for advarsel,
tillægger den en vis evne til at uddanne karakteren, lov pris er den som
noget, der siger os, hvad vi bør gøre, og viser os, hvad vi bør undgå.Oscar
Wilde

BØRN OG FORÆLDRE

c Children begin by loving their parents. After a time they judge them,
Rarely, if ever do they forgive them. Oscar Wilde

DAGDRØM

d A sentimentalist is a man who sees an absurd value in everything and does
not know the market price of any single thing. Oscar Wilde

d A sentimentalist is simply one who desires to have the luxury of an
emotion without paying for it. Oscar Wilde

d Action is the last source of those who know not how to dream.Oscar Wilde

d Anybody can be good in the country. Oscar Wilde

d Having played Chopin I feel, as if I have cried over sins I have never
committed, and mourned over tragedies, that was not my own.Oscar Wilde

d Hearts live by being wounded. Oscar Wilde

d I am always astonishing myself. It is the only thing that makes life
worth living. Oscar Wilde

d I have always been of opinion that hard work is simply the refugee of
people who have nothing whatsoever to do" Oscar Wilde

d Ideals are dangerous things. Realities are better. Oscar Wilde

d If the poor only had profiles there would be no difficulty in solving the
problem of poverty."Hvis de fattige havde profil, ville det ikke være svært
at lose fattigdommens problem". Oscar Wilde

d Intet gør en så forfængelig som at få at vide, at man er en synder.
Samvittigheden gør os alle til egoister. Oscar Wilde

d Is insincerity such a terrible thing? I think not. It is merely a method
by which we can multiply our personalities.Oscar Wilde

d Society sooner or later must return to its lost leader, the cultured and
fascinating liar. Oscar Wilde

d The reason we all like to think so well of ourselves, is that we are all
afraid of ourselves. The basis of optimism is sheer terror. Oscar Wilde

d The world is made by the singer for the dreamer. Oscar Wilde

d To become a spectator to ones life . is to escape the suffering of life.
Oscar Wilde

d Ultimately the bond of all companionship whether in marrage or in
friendship, is conversation. Oscar Wilde

d Vi ser alle for meget på naturen og lever for lidt med den. Oscar Wilde

d We are never less free than when we try to act. Oscar Wilde

d What people call insincerity is simply a method by which we multiply our
personalities. Oscar Wilde

d Work is the curse of the drinking class. Oscar Wilde

e The love that dares not speak its name" Oscar Wilde

e There is no reason why a man should show his life to the world. The world
does not understand things" Oscar Wilde

Når vi påpeger egne fejl, er det for at andre ikke skal have ret til at
kritisere os. Det er bekendelsen og ikke præsten der giver syndsforladelse.
Wilde

Man kan sagtens være venlig overfor dem man er ligeglad med. Wilde

Det er let at være et godt menneske i provinsen. Der er ingen fristelser.
Folk udenfor byerne er uciviliserede. Der er civilisation ikke til at opnå.
Der er kun to veje. Enten kan man være kultiveret eller man kan være
korrupt. På landet har folk ikke mulighed for nogen af delene, så de
stagnerer. Wilde

KVINDER

Enhver oplevelse er af værdi og parforhold/ægteskab - uanset hvad man
beskylder det for - er ihvertfald en oplevelse. Wilde

Den moderne unge kvindes livsindhold er kun at lege med ilden. Oscar Wilde

h Alle kvinder bliver som deres mødre. Det er deres tragedie. Ingen mand
gør det. Det et hans. Oscar Wilde

h I am afraid that women appreciate cruelty, downright cruelty, more than
anything else.
They have wonderfully primitive instincts.
We have emancipated them, but they remain slaves looking for their masters
all the same.
They love being dominated. Oscar Wilde

h Kvinden er en sfinx uden hemmelighed.Oscar Wilde

h Kvindens styrke ligger jo netop i, at man ikke kan forklare den.Oscar
Wilde

h Kvinder elsker os for vores fejl.hvis vi har nok af dem
de vil tilgive os alt selv vores intelligensOscar Wilde

h Kvinder giver mænd selv guldet i deres liv - men de ønsker det uvægerligt
tilbage i småpenge. Oscar Wilde

h Kvinder har et vidunderligt instinkt for alverdens ting undtagen det
selvfølgelige.Oscar Wilde

h Kvinderne inspirer os altid til at skabe mesterværker, og de hindrer os
altid i at udføre dem.Oscar Wilde

h Kvindernes historie er historien om den værste form for tyranni verden
har kendt - de svages tyranni over for de stærke. Det er det eneste
tyranni, der er varigt. Oscar Wilde

h Man, poor awkward, reliable, necessary man
belong to a sex that has been rational for millions of years.
He can't help himself
It is in his race.
The History of Woman is very different.
We women have always been picturesque protests against the mere existence of
common sense.
We saw its dangers from the first. Oscar Wilde

h Married men are horrible tedious when they are good husbands, and
abominably conceited when they are not.Oscar Wilde

h Men always want to be a woman's first love. That is their clumsy vanity.
We women have a more subtle instinct about things. What we like is to be a
man's last romance.Oscar Wilde

h Men are so very , very heartless. They know their power and use it. Oscar
Wilde

h No man has real succes in this world unless he has got a woman to back
him, and women rule society" Oscar Wilde

h Oh, it is a burning shame that there would be one law for men and another
law for women.

h There is nothing in the world like the devotion of a married woman. It is
a thing no married man knows anything about.Oscar Wilde (1856-1900)British
Author and Wit

h Women are a decorative sex.They never have anything to
say, but they say it charmingly.Oscar Wilde

INTUITION (ctr logisk fornuft)

i Consistency is the last refuge of the unimaginative.Oscar Wilde

i The more one analyses people, the more all reasons for analysis
disappear. Oscar Wilde

i The only thing to do with good advice is to pass it on. It is never any
use-Oscar Wilde

i The truth is rarely pure and never simple. Oscar Wilde

i Thinking is the most unhealthy thing in the world, and people die of it
just as they die of any other disease. Oscar Wilde

KÆRLIGHED

k Folk siger så meget vrøvl om lykkelige ægteskaber! En man kan blive
lykkelig med hvilkensomhelst kvinde, så længe han ikke elsker hende. Oscar
Wilde

k Now it seems to me that love of some kind is the only possible
explanation of the extraordinary amount of suffering that there is in the
world. Oscar Wilde

k Næstekærlighed skaber en mangfoldighed af synder.Oscar Wilde

MORAL

Lysten er det eneste man bør leve for. Oscar Wilde Fortsættelse:"Virkeliggørelse
af en selv er livets hovedformål og at virkeliggøre sig selv gennem lyst er
bedre end at gøre det gennem smerte. Jeg er i så henseende helt på de gamle
grækeres partil Det er enhedens tanke")

Oscar Wilde

Alt er godt som stimulerer tænkningen, uanset i hvilken alder. Oscar Wilde

I tænkningen findes der ikke noget, der hedder moral eller umoral. Oscar
Wilde

m All bad art is the result of good intentions Oscar Wilde

m Certainly the greatest harm that they do is that they make badness of such
extraordinarily importance. Oscar Wilde

m Den moralske Forargelse er den perfideste Slags Hævn.Oscar Wilde

m Der er ingen anden synd end dumhed. Oscar Wilde

m Der findes hverken moralske eller umoralske bøger. Bøger er ganske enkelt
enten godt eller dårligt skrevet. Oscar Wilde

m Det er meningsløst at dele mennesker i gode og onde.Mennesker er enten
indtagende eller kedsommelige.Oscar Wilde

m Duty: most barren of all bonds between man and man.Oscar Wilde

m Every thing to be true must become a religion. Oscar Wilde

m At skildre udførligt der, som aldrig er hændt, er ikke kun
historieskriverens opgave, men også ethvert virkelig kulturmenneskes
uafviselige ret. Oscar Wilde

m Good people do a great deal of harm in this world Oscar Wilde

m I never approve or disapprove of anything new.
It is an absurd attitude to take towards life
We are not sent inth the world to air our moral prejudices.
I have never taken any notice of what common people say, and I never
interfere with what charming people do"Oscar Wilde

m If you pretend to be good, the world takes you seriously. If you pretend
to be bad, it does'nt Such is the astounding stupidity of optimism. Oscar
Wilde

m In England a man who cannot talk morality twice a week to a large,
popular, immoral audience is quite over as a serious politician" says Oscar
Wilde in his play "The ideal husbond"

m It is so easy for people to have sympathy with suffering, It is so
difficult for them to have sympathy with thought. Oscar Wilde

m It's absurd to divide people into good and bad.People are either charming
or tedious.Oscar Wilde

m Man kan altid let være venlig mod mennesker, man er ligeglad med. Oscar
Wilde

m Moral is always the last solution for people, who does not appreciate
beauty.Oscar Wilde

m Morality is simply the attitude we adopt towards people whom we
personally dislike. Oscar Wilde

m Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to
live as one wishes to live. Oscar Wilde

m The real drawback to marriage is that it makes one unselfish. And
unselfish people are colourless. They lack individuality. Oscar Wilde

m The supreme vice is shallowness Oscar Wilde

m There is no sin except stupidity.Oscar Wilde

m Where there is sorrow there is holy ground.Oscar Wilde

m Wickedness was invented by good people to account for the curious
attractiveness of others. Oscar Wilde

m Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der ikke hader
sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde

o Every prison that men build is build with bricks of shame, and bound with
bars lest Christ should see how men their brothers maim.Oscar Wilde

REGLER

r Jeg holder mere af personer end af principper, og jeg holder mere af
personer uden principper end af noget andet i verden. Oscar Wilde

r Punctuality is the thief of time."Oscar Wilde

r Punctuality is the thief of time.Oscar Wilde"Svage sjæle har orden i
sagerne, genier har overblik")

r There is one law for men and another for women.I think that there should
be no law for anybody.Oscar Wilde

SAMFUND

s Andre mennesker er ganske forfærdelige. Det eneste udholdelige selskab er
en selv.Oscar Wilde

s Glæden er naturens prøvesten, dens tegn på anerkendelse. Når vi er
lykkelige, er vi altid gode, men når vi er gode, er vi ikke altid lykkelige.
Oscar Wilde

s It is a strange simple economy of this world- people only gets what they
give -and those who have not enough imagination to perceive the mere outward
of things,and feel pity what pity can they give except scorn. Oscar Wilde

s Life is terrible. It rules us, we don't rule it Oscar Wilde

s Most people live FOR love and admiration. But it is BY love and
admiration that we should live. If any love is shown us, we should recognise
that we are quite unworthy of it. Oscar Wilde

s My excistence is scandal Oscar Wilde

s No life is spoiled except one whose growth is arrested. Oscar Wilde

s Other people are quite dreadful, the only possible society is one's
self.Oscar Wilde

s Paradoxes are always dangerous thngs. Oscar Wilde

s Society often forgives the criminal; it never forgives the dreamer.Oscar
Wilde

s The public is beautifully tolerant , it forgives everything except
genious. Oscar Wilde

s The wellbred contradicts other people. The wise contradicts themselves.
Oscar Wilde

s The world is simply divided into two classes - those who believe the
incredible, like the public - and those who do the improbable. Oscar Wilde

s To be popular one must be a mediocrity. Oscar Wilde

s To love oneself is the beginning of a lifelong romance.Oscar Wilde

s All great ideas are dangerous Oscar Wilde

sy Sins of the flesh are nothing.They are maladies for physicians to cure,
if they should be cured. Sins of the soul alone are shameful. Oscar Wilde

SANDHED

De, der finder grimme hensigter i smukke ting, er korrupte uden at være
charmerende. Det er en fejl .De der finder smukke hensigter i smukke ting ,
er de dannede. For dem er der håb. De er de udvalgte, for hvem smukke ting
blot betyder skønhed.

t Hvad er sandhed? I religionen er det simpelthen den mening, der har
overlevet. I videnskaben er det den sidste sensation. I kunsten er det ens
seneste stemning.Oscar Wilde

t At skildre udførligt der, som aldrig er hændt, er ikke kun
historieskriverens opgave, men også ethvert virkelig kulturmenneskes
uafviselige ret. Oscar Wilde

t Religions die when they are proved to be true. Science is the record of
dead religions. Oscar Wilde

t The English are always degrading truth into facts. When a truth becomes
a fact it loses all its intellecutal value (attributed to Oscar Wilde)

t What is a cynic? A man who knows the price of everything, and the value
of nothing.Oscar Wilde

t You forget that a thing is not necessarily true because a man dies for
it. Oscar Wilde

UDDANNELSE

u A good upbring also has a terrible downside: it concludes you from the
many.Oscar Wilde

u Education is an admirable thing, but it is well to remember from time to
time that nothing that is worth knowing can be taught.Oscar Wilde
(1856-1900)British Author and Wit

u Nothing that is worth knowing can be taught. Oscar Wilde

u There is no such thing as a good influence. All influence is immoral.
Oscar Wilde

UDFORDRINGER

uf En mand kan ikke være forsigtig nok i valget af sine uvenner. Oscar Wilde

uf I choose my fiends for their good looks, my acquaintances for their good
characters, and my enemies for their good intellects. A man cannot be too
careful in the choice of his enemies. Oscar Wilde

uf I have always been of opinion that hard work is simply the refuge of
people who have nothing whatever to do.(this very un-japanese sentence,
parallels "work is the curse of the drinkinh class," which is attribituted
to Wilde) Oscar Wilde

uf If a woman wants to hold a man, she has merely to appeal to what is worst
in him. We make gods of men, and they leave us. Others make brutes of them
and they fawn and are faithful.Oscar Wilde

uf If England treats her criminals the way she has treated me, she doesn't
deserve to have any.Oscar Wilde

uf In this world there are only two tragedies. One is not getting what one
wants, and the other is getting it."
- Oscar Wilde

uf The one charm of marriage is that it makes a life in deception absolutely
necessary for both parties. Oscar Wilde

VENNER

v But what is the good of friendship if one cannot say exactly what one
means?
Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but a true
friend always says unpleasant things, and does not mind giving pain
Indeed if he is a really true friend he prefers it, for he knows that then
he is doing good. Oscar Wilde

v He (George Bernard Shaw) hasn't an enemy in the world, and none of his
friends like him. Oscar Wilde

v "Anybody can sympathize with the suffering of a friend, but it requires
a very fine nature to sympathize with a friends succes". Oscar Wilde

EXTASE,HØJDEPUNKTER

There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is simply to be
always looking for temptation. Oscar Wilde

Der er kun en måde at slippe af med en fristelse - at give efter for den.
Oscar Wilde

x A cigarette is the perfect type of a perfect pleasure. It is exquisite
and it leaves one unsatisfied. Oscar Wilde

x After the first glass, you see things as you wish they were.
After the second, you see things as they are not.
Finally you see things as they really are, and that is the most horrible
thing in the world. (on absinth) Oscar Wilde

x (TO REALISE ones nature to perfection, is what each of us is here for

The body is punished for its refusals. Every impulse that we strive to
strangle broods in the mind and poisons us. The body sins once, and has done
with its sin, for action is a mode of purification.

The only way to get rid of temptation is to yield to it. Resist it, and
your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself.
Den eneste måde at befri sig for en fristelse, er at give efter for den.
Modstår du den, bliver din sjæl syg af længsel efter hvad den har forbudt
sig selv.Oscar Wilde

x There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is simply to be
always looking for temptation. Oscar Wilde

x Wit: Moderation is a fatal thing. Nothing succeeds like excess.
Mådehold er farligt - intet giver succes som overdrivelse.Oscar Wilde
(1856-1900)British Author and

UNGDOM

z To get back my youth I would do anything in the world , except take
exercise, get up early , or be respectable.Oscar Wilde

z Youth smiles without any reason. It is one of its chiefest charms. Oscar
Wilde

zi Those whom the gods love grow young Oscar Wilde

SKØNHED

ø All art is quite useless Oscar Wilde

ø All charming people, I fancy, are spoiled. It is the secret of their
attraction Oscar Wilde

ø Art is the most intense mode of individualism that the world has
known.Oscar Wilde

ø Art never expresses anything but itself. Oscar Wilde

ø Det er bedre at være smuk end god. Men alligevel er det bedre at være
god en grim. Oscar Wilde

ø Folk taler ofte, som om der var en modsætning mellem hvad der er smukt og
hvad der er nyttigt. Der er ingen anden modsætning til skønhed end grimhed.
Oscar Wilde

ø Ingen kunstner ønsker at bevise noget. Kun ting, der er sande, kan
bevisesOscar Wilde.

ø Intet andet end lidenskaben er alvorligt. Intellektet er ikke noget
alvorligt og har aldrig været det. Det er et instrument, man spiller på,
det er alt. Oscar Wilde

ø It is only shallow people who do not judge by appearances. The true
mystery of the world is the visible, not the invisible. Oscar Wilde

ø Kun fladbundede naturer kender sig selv.Oscar Wilde

ø Music is the most perfect artform. It never betrays its last secret.Oscar
Wilde

ø Nothing can cure the soul but the senses, just as nothing can cure the
senses but the soul. Oscar Wilde

ø Pleasure is the only thing worth having a theory about. Oscar Wilde

ø She is a peacock in everything but beauty.Oscar Wilde

ø The only beautiful things are the things that do not concern us."Oscar
Wilde

ø To become a work of art is the object of living(attributed to Oscar
Wilde)

su Doctors found out he would not live, so he died ----He seems
to have had great confidence in the physicians. Oscar Wilde

su Life held to my lips a full flavoured cup, and I drank it to
[...]

m If we lived long enough to see the results of our actions,
it may be that those , who call themselves good,
would be sickened with a dull remorse,
and those, whom the world calls evil, stirred by a noble joy. Oscar Wilde.

ø To reveal art and conceal the artist is the arts aim Oscar
Wilde

I like to hear myselv talk, It is one of my greatest pleasures. I often have
long conversations all by myself, and I am so clever, that sometimes I don't
understand a single word of what I am saying. Oscar Wilde.

m One should never take sides in anything. taking sides is the
beginning of sincerity and earnestness follows shortly afterwards, and the
human being becomes a bore. Oscar Wilde

mvo Prison life makes one see things as they really are - that is
why it turns one to stone. Oscar Wilde.

m Personality is a very mysterious thing. a man cannot always
be estimated by what he does. He may keep the law, and yet be worthless. He
may break the law and yet be fine. He may commit a sin against society, and
yet realize through his sin his own perfection. Oscar Wilde

Naturens tid er forbi. Den har opbrugt alle fintfølende ånders tålmodighed
med sine landskabers og sin himmels kvalmende ensformighed. Oscar Wilde.

"You ought to be a doctor, as you always want people to do, what they don't
want to do". Oscar Wilde

The form of government that is most suitable to the artist, is no government
at all. Oscar Wilde

Good kings are the only real enemy that modern democracy has. Oscar Wilde

Hver gang folk taler til mig om vejret, føjer jeg mig altid sikker på, at de
mener noget andet. Oscar Wilde

English people are far more interested in American barbarism than they are
in American civilization. Oscar Wilde

The husbonds of the very beautiful women, belongs to the criminal classes.
Oscar Wilde

Kunsten har ingen indflydelse på vore handlinger.

Den dræber netop trangen til at handle; den er velsignet ufrugtbar.

De bøger, som folk kalder umoralske, er blot bøger, som viser dem deres egen
slethed - ikke andet. Oscar Wilde: Dorian Greys
billede.

Now it seems to me that love of some kind, is the only possible explanation
of the extraordinary amount of suffering, that there is in the world. Oscar
Wilde

Moral er ikke andet end den holdning, vi indtager over for Folk, som vi
personlig ikke kan lide. Oscar Wilde

Kvinder er aldrig genier; kvinder er et dekorativt køn; de
har aldrig noget at sige, men de siger det så henrivende.

De repræsenterer legemets triumf over sjælen, ganske som vi repræsenterer
sjælens triumf over moralen. Oscar Wilde:
Dorian Greys billede.

I would sooner have fifty natural vices than one unnatural virtue
Oscar Wilde

Disobedience, in the eyes of any one who has read history, is mans original
virtue.
It is through disobedience that progress has been made, thorough
disobedience and through rebellion. Oscar Wilde

Moderation is a fatal thing. Enough is as bad as a meal. More than enough is
as good as a feast,' Oscar Wilde

It is perfectly monstrous the way people go around nowadays saying things
against one behind ones back, that are absolutely true, Oscar
Wilde

The truth is rarely pure and never simple. Modern life would be very tedious
if it was either, and modern literature would be an impossibility. Oscar
Wilde

Those who are faithfull know only the trivial side of life. It is the
faithless that know love's tragedies Oscar Wilde

Al indflydelse er umoralsk, forde de at øve indflydelse er at indgyde den
anden noget af din sjæl. Han tænker ikke sine egne tanker og hn brænder ikke
med sin egen sjæls lidenskab.

Man skal ikke lytte, så risikerer man at blive overbevidst. Wilde

Forskellen mellm kaprice og livslang lidenskab er at kapricen varer længst.

Filtantroper har fuldstændig mistet deres medmenneskelige fornemmelse.

Intet helbreer sjælen bedre end sanserne og intet helbreder ssanserne bedre
end sjælen.

Fra : preben nielsen

Dato : 11-11-07 21:39

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Han kunne lide smukke unge mænd - at se på, måske også når de bollede
> sammen

Så spring dog for pokker snart ud også officielt !...

-p

Fra : sdsf

Dato : 11-11-07 23:31

BW er sprunget ud som bøsse for længe siden:
http://groups.google.dk/group/dk.snak.seksualitet/msg/5ea0e6c4cf5bf32b

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-07 09:05

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> BW er sprunget ud som bøsse for længe siden:
> http://groups.google.dk/group/dk.snak.seksualitet/msg/5ea0e6c4cf5bf32b

Ring 35861000 hvis du er nysgerring om mit privatliv, som er uvæsentligt på
usenet

Jeg har børn med flere behandlerkvinder fra sundhedssektoren som jeg har
boet sammen med længe og de sidste 14 år med en sygeplejerske fra Tokyo og
analbol siger mig intet, men jeg er - som Glistrup- totalt tolerant mod alle
afvigelser der ikke volder mod nogen.

Wilde er klog og var næppe til sport i to'eren. Uenig?

Men da jeg bruger mere tid på snak med mænd der oftest er mere på
bølgelængde med mig, så er jeg måske en anelse u-hetero

Fra : Homohader

Dato : 14-11-07 18:33

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> BW er sprunget ud som bøsse for længe siden:
> http://groups.google.dk/group/dk.snak.seksualitet/msg/5ea0e6c4cf5bf32b

Næeh du han længes blot efter lidt menneskeligt selskab, bøsse nej det tror
jeg ikke, men lad os spørge Bo selv, er du et homosvin? Bo.

Fra : ben9

Dato : 14-11-07 21:11

"Homohader" <sssherif@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Næeh du han længes blot efter lidt menneskeligt selskab, bøsse nej det
> tror jeg ikke, men lad os spørge Bo selv, er du et homosvin? Bo.

homo eller svin?

hvem er svinet?