Myndighederne slår ned på uærlige k
Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-10-07 22:14

< http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/10/31/072134.htm >

I Kina bruger man mest kontaktbureauer til at finde ægtefæller, og der
har åbenbart på det seneste været mange klager, fra skuffede brugere,
over kontaktannoncer hvori annoncørerne har betegnet sig selv som
værende "sexede".

Så nu må man ikke længere bruge den slags superlativer, og alle
annoncers indhold skal godkendes af myndighederne.

Hvad bliver det næste? At *ingen* kvindelige annoncører må skrive hvor
meget de vejer, fordi *nogle* lyver sig slankere end de er? Var det ikke
smartere at nøjes med at straffe dem der skriver usandt?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ben9

Dato : 01-11-07 08:36

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget de vejer, fordi *nogle* lyver sig slankere end de er? Var det ikke
> smartere at nøjes med at straffe dem der skriver usandt?

jeg kan godt forstå at du er utilfreds med den ringe service fra de der
bureauer og det er fint at du dokumenterer dine oplevelser med et link til
en artikel.

Men jeg tror du vil have mere glæde af at poste den slags i forbrugergruppen
eller, hvis du har noget økonomisk udestående med disse bureauer, at poste
i jura-gruppen.

Jeg tror dog ikke du kan gøre så meget ved det. Kan du ikke prøve i et andet
land - Thailand f ex. Eller Polen. Det er meget brugt og mange har vist
gorde erfaringer dermed

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-11-07 08:40

ben9 wrote:
> [...]
> eller, hvis du har noget økonomisk udestående med disse bureauer, at poste

Uærlige påstande i kontaktannoncer, herunder en formodning om at det
forekommer hyppigt, er altså off-topic i dk.snak.seksualitet?

Det bliver du lige nødt til at forklare.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ben9

Dato : 04-11-07 15:11

> Uærlige påstande i kontaktannoncer, herunder en formodning om at det
> forekommer hyppigt, er altså off-topic i dk.snak.seksualitet?
>
> Det bliver du lige nødt til at forklare.

nøhda for det står åbenbart i fundatsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-07 10:41

ben9 wrote:

> nøhda for det står åbenbart i fundatsen

Kan du komme med et relevant citat fra fundatsen for <
news:dk.snak.seksualitet >?

Et sted hvor der står at diskussion af visse af de måder hvorpå
mennesker kan forsøge at komme i romantisk/erotisk kontakt med hinanden,
er off-topic?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ben9

Dato : 06-11-07 15:28

> [...]
>
> Et sted hvor der står at diskussion af visse af de måder hvorpå mennesker
> kan forsøge at komme i romantisk/erotisk kontakt med hinanden, er

jøsses du milde - det er da vist uger siden vi andre skrev om dette

du må ha fat i en historieinteresseret