Afstemning:
Fra : Michael Hagelquist

Dato : 16-10-07 13:58

Afstemning:

En norsk børnehaveleder mener, det er i orden, at børnene leger doktor eller
onanerer. Hvad mener du?
Ja, det er helt rigtigt. Det er naturligt og skal ikke stoppes 21%
Nej, så snart der er den mindste smule optræk til noget i den retning,
bør det stoppes 17%
Nogle ting er okay, men ved f.eks. onani bør pædagogerne skride ind
62%

1447 stemmer i alt

Fra : Heltfantastiskbambus~

Dato : 16-10-07 17:06

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> retning, bør det stoppes 17%
> Nogle ting er okay, men ved f.eks. onani bør pædagogerne skride ind

Som barn onanerede jeg, omend med en anden teknik. Jeg tror jeg ville have
haft et mere skamfuldt forhold til min seksualitet, hvis jeg havde fået at
vide, at det ikke var iorden. Og jeg har det ganske fint med min seksualitet
:)
Selvfølgelig: Hvis barnets adfærd virker stødende/krænkende/traumatiserende
på de andre børn, så skal man selvfølgelig sætte grænser.

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-10-07 18:55

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retning, bør det stoppes 17%
> Nogle ting er okay, men ved f.eks. onani bør pædagogerne skride ind

Tja ganske interessant og nordmænd har jo altid været noget snærpede i det.

Det børn efter min mening bør lære om onnani er, at det skal foregå i det
private rum og ikke i det offentlige.
Omkring det med sexlegene, så mener jeg bestemt at det er noget man bør lade
foregå indenfor rimelighedens grænser. F.eks. er det ikke rimeligt, hvis 6 7
drenge ligger og roder rundt oven på en pige og undersøger hende på engang.
Men jeg kan ikke have noget som helst imod, at børn udforsker børn, så længe
de er jævnaldrende. I det hele taget skal vi huske at bevare kropsligheden
og den fysiske kontakt, hvilket ungerne jo sagtens selv kan finde ud af uden
de voksnes utidige indblanden.

Mvh. brian

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-10-07 03:56

On Tue, 16 Oct 2007 19:55:10 +0200, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

> [...]

jeg mener voksne skal blanden sig uden om b ørns sex liv - svar hvis
du bliver spurget elllers hold mund og hold dig væk ...

>Tja ganske interessant og nordmænd har jo altid været noget snærpede i det.

tjaaee :)

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : ben9

Dato : 19-10-07 16:27

> tjaaee :)

de er så heller ikke så mange

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 01:05

"Michael Hagelquist" skrev i en meddelelse:

> En norsk børnehaveleder mener, det er i orden, at børnene leger doktor
> eller onanerer. Hvad mener du?

At det så at sige er essensen i opdragelsen af børn: På samme tid
at lade dem gøre deres egne erfaringer, samtidig med at den voksne
ubemærket holder øje med, hvad der sker, og først griber ind,
såfremt situationen truer med at gå helt over gevind.

"Numselege" hører med til livet som førskolebarn (forresten også
resten af livet, bortset fra perioden 8-13 år . Der findes så idag
vanvittige og frustrerede forældre, der klager over børnehaven,
hvis de opdager, at "den slags svineri" finder sted.

At man som voksen undlader at prutte, ræbe, pille bussemænd
eller onanere i selskab med sagesløse mennesker, er en helt anden
sag, der skyldes høflighedsnormerne, ikke sextabuer.

V.h. -- Ib