Mængde beregning
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 25-11-07 14:29

Hejsa til alle

I anledningen af min fødselsdag ( 29 og 132 måneder) skal jeg holde åbent
hus på lørdag.
Da jeg bor i Sdr. Jylland er jeg blevet inspireret til at lave en slags
Sønderjysk kagebord, men jeg er i tvivl om mængden af mad.
Temaet er jo "overdådighed" men jeg ønsker ikke alt for mange rester.

Der skal serveres:
2 (?) pålægslagkager Der skulle være til 8-12 personer i sådan een.
3 forskellige madtærter. Alm. størrelse.
2000 gr. pastasalat
Diverse rå grøntsagsstave med dip.
20-30 (?) Krydderboller med smør og marmelade.
60-80 (?) æbleskiver med flormelis, solbærsyltetøj og sirup.
1 Alm. traditionel lagkage (Lagt sammen med creme og banan) pyntet med
glasur og flødeskum
1 lagkage lagt sammen med "rutebiler" og flødeskum
1 ananaskage (Lægges sammen med creme)
Diverse julesmåkager.

Festen holdes fra kl. 14 til 18
Der kommer 20-25 gæster.
Er der nok lagkage?
Mangler der noget?

VH Pernille

Fra : Emil

Dato : 26-11-07 06:22

"Pernille Højgaard" wrote:

>Da jeg bor i Sdr. Jylland er jeg blevet inspireret til at lave en slags
>Sønderjysk kagebord, men jeg er i tvivl om mængden af mad.

>Mangler der noget?

Det virker helt fremmedartet og kakafonisk for mig.
Tag en kande stærk kaffe, lidt småkager (7 slags bløde og 7 slags
sprøde) og kig så her:
<http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=eTq&q=s%C3%B8nderjysk+kagebord&btnG=S%C3%B8g&meta=>
<http://tinyurl.com/294bjo>

Til lykke med de 101000 år (Der findes 10 slags mennesker: Vi, som
forstår binær, og alle de andre).

m.v.h. Emil

--
Giv ikke Deres børn kostbare julegaver. Barnefantasien har den
lykkelige evne at gøre det tarveligste legetøj illuderende, og luksus