At fjerne dobbelklæbende tape fra gulvet
Fra : Marianne

Dato : 23-11-07 22:35

Hej

Jeg har fjernet et gammelt gulvtæppe fra et trægulv, som jeg vil male.
Gulvtæppet har været sat grundigt fast med dobbelklæbende tape.

Hvordan fjerner jeg det skidt?

mvh
Marianne

Fra : Max

Dato : 23-11-07 22:48

Hej Marianne

> Hvordan fjerner jeg det skidt?

Med ærlig arbejde, prøv at varme det godt op med en hårtørre,
så kan det måske trækkes af.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-11-07 23:00

Marianne wrote:

> Jeg har fjernet et gammelt gulvtæppe fra et trægulv, som jeg vil male.
> Gulvtæppet har været sat grundigt fast med dobbelklæbende tape.
>
> Hvordan fjerner jeg det skidt?

Petroleum og knofedt, det skader ikke lakken.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-11-07 01:16

On Fri, 23 Nov 2007 22:35:19 +0100, Marianne wrote:

> Hej
>
> Jeg har fjernet et gammelt gulvtæppe fra et trægulv, som jeg vil male.
> Gulvtæppet har været sat grundigt fast med dobbelklæbende tape.
>
> Hvordan fjerner jeg det skidt?
Når først tapen med armering er fjernet mekanisk, kan det sidste klister
fjernes med rensebenzin.
Benny Andersen

Fra : Per H

Dato : 24-11-07 01:49

<handel@fjerndettelundbak.dk> skrev:

>Hej
>
>Jeg har fjernet et gammelt gulvtæppe fra et trægulv, som jeg vil male.
>Gulvtæppet har været sat grundigt fast med dobbelklæbende tape.
>
>Hvordan fjerner jeg det skidt?

rensebenzin
Vh Per
skype

Fra : JM

Dato : 24-11-07 11:24

Hej

Få fat i noget etiketfjerner med citrusolie. Det fjerne limen så nemt som
ingenting efter ca. 5 min. og er meget mildere og miljøvenligt en
rensebenzin.

Hilsen Jacob

Fra : John V.

Dato : 24-11-07 17:03

"JM" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Få fat i noget etiketfjerner med citrusolie. Det fjerne limen så nemt som
> ingenting efter ca. 5 min. og er meget mildere og miljøvenligt en

Eller alle andre slags olie, f.eks. almindelig madolie..

Fra : Marianne

Dato : 24-11-07 18:32

Madolie gør tricket.

Tak for alle rådene.