isolering
Fra : Tina

Dato : 19-11-07 06:45

Vi har købt en gammel landejendom. Vi havde så kreditforeningen ude og
vurdere, og han fortalte man ikke må bruge flamingo som isolering i væggene.

Nu skal vi så til at pille alt flamingo isoleringen væk, og sætte sundolitt
i istedet for..... så er det liiiiige jeg undrer mig, hvad er forskellen på
flamingo og sundolitt?? er det ikke nøjagtig det samme?

Fra : Leonard

Dato : 19-11-07 09:11

On Mon, 19 Nov 2007 06:45:07 +0100, Tina wrote:

> Vi har købt en gammel landejendom. Vi havde så kreditforeningen ude og
> vurdere, og han fortalte man ikke må bruge flamingo som isolering i væggene.

Det skal han ikke bestemme og sandsynligvis har han taget fejl. Der
findes mange huse, der har flamingo i væggene. Det må ikke bruges i
etageadskillelser og der er nogle krav til hvordan det skal pakkes ind i
væggene.
Spørg forsikringsselskabet eller kommunens tekniske forvaltning, det er
dem, der skal godkende og evt. betale ved en brand.

> Nu skal vi så til at pille alt flamingo isoleringen væk, og sætte sundolitt
> i istedet for..... så er det liiiiige jeg undrer mig, hvad er forskellen på
> flamingo og sundolitt?? er det ikke nøjagtig det samme?

Jo, det ligner da i høj grad hinanden, Sundolitt er et firma, der
fremstiller flamingoplader.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 19-11-07 13:38

Hej.

Det er noget frygteligt sludder, så længe isoleringen befinder sig inde i
hulmuren, så er det fuldt lovligt, og forsvarligt.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør med over 25 års erfaring.

Fra : Armand

Dato : 19-11-07 18:53

Klaus-E. Jensen skrev:
> Hej.
>
> Det er noget frygteligt sludder, så længe isoleringen befinder sig inde i
> hulmuren, så er det fuldt lovligt, og forsvarligt.

- - - Hvilket det ikke lige lyder som værende tilfældet hér :-/

--
Armand.

Fra : Jørgen E.

Dato : 19-11-07 23:59

"Tina" <654456@456654.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for..... så er det liiiiige jeg undrer mig, hvad er forskellen på flamingo og
> sundolitt?? er det ikke nøjagtig det samme?

Begge dele er polystyren og samme produkt grundlæggende.
Flamingo er et handelsnavn som ikke eksisterer mere mig bekendt,
men det gør Sundolitt, Thermisol m.fl.