Emhætte, emfang... forklaring søges
Fra : Thomas

Dato : 18-11-07 15:22

Nej NG

Er der en eller flere, der lige kan forklare mig ordet "emfang".... er
det et pop ord eller er der vitterlig forskel på en emhætte og et emfang?

På forhånd tak

Thoma

Fra : Hauge

Dato : 18-11-07 16:00

Hejsa
Thomas wrote:
> Er der en eller flere, der lige kan forklare mig ordet "emfang".... er
> det et pop ord eller er der vitterlig forskel på en emhætte og et
> emfang?

Emfang er med ekstern motor, og emhætte er med intern.
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11764 <- Lidt nede på siden.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 18-11-07 16:58

Hej Hauge

> Emfang er med ekstern motor, og emhætte er med intern.

Nej, den eneste forskel er at de er lige tykke på midten.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 18-11-07 17:03

Max wrote:
> Hej Hauge

> Nej, den eneste forskel er at de er lige tykke på midten.

Ok, jeg troede at hætten var noget man satte udenpå.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Sørensen

Dato : 18-11-07 18:01

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Er der en eller flere, der lige kan forklare mig ordet "emfang".... er
> det et pop ord eller er der vitterlig forskel på en emhætte og et emfang?

Jeg er ikke ekspert, men vil blot dele min erfaring: Hvis du skal søge på
nettet efter produkter eller bladrer i annoncer m.v. skal du ikke skelne.
Jeg er sikker på, at Hauge har ret i hans forklaring, MEN det viser sig at
forhandlerne, deres webmaster og/eller reklamebureauer ikke kender forskel,
men bare bruger ordene i flæng.. Så søg evt. på begge ord / kig efter i
specifikationerne, så du er sikker på at få det du egentlig vil have mht.
placering af motor m.v.

MVH Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 18-11-07 21:34

"Sørensen" <duvedikkehvemINGENSPAM@hotmail.nix> wrote in message

> [...]
> forskel, men bare bruger ordene i flæng.. Så søg evt. på begge ord / kig
> efter i specifikationerne, så du er sikker på at få det du egentlig vil

Tak til både dig og Hauge

Det lyder plausibelt... Jeg vidste godt der fandtes emhætter med
motoren på loftet, men var ikke klar over at det var, det som "emfang"
dækkede over.... først troede jeg det var et produktbetegnelse for et
enkelt mærke (tv reklame) men nu optræder ordet i flæng

Mvh

Thomas