Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
High gain up?
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 29-11-07 14:36

Hejsa!

Jeg sidder og oversætter noget software, der blandt andet kan vise
Exif-information. Her er jeg stød på en stribe udtryk, som jeg har
svært ved at oversætte til noget meningsfyldt på dansk. Er der nogen
der ligger inde med et bud på følgende:

* High gain up
* Low gain down
* High gain down

Alle tre udtryk har med gaincontrol at gøre.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-07 20:50

> [...]
> * Low gain down
> * High gain down
>
> Alle tre udtryk har med gaincontrol at gøre.

Gain i den sammenhæng oversættes nok bedst med forstærkning.

High gain up må være: stor forstærkning
Low gain down må være: lille dæmpning
High gain down må være: stor dæmpning

Brian

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 30-11-07 22:35

Anders Wegge Jakobsen wrote:

Halløj,

> [...]
> Exif-information. Her er jeg stød på en stribe udtryk, som jeg har
> svært ved at oversætte til noget meningsfyldt på dansk. Er der nogen

Jeg mener, den her var oppe i forbindelse med noget Olympusgrej for
noget tid siden, hvor "folk" fandt frem til at kameraet udfyldte de
forskellige gain up/down værdier efter hvilken ISO-værdi, billedet var
skudt ved.

/Tommy