Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan ikke vise billeder
Fra : Henning

Dato : 22-11-07 18:48

Jeg har fået en CD med .jpg-billeder optaget med et HP R717 kamera. Disse
billeder kan jeg ikke se på min harddiskoptager Sony RDR-HX710, hvor jeg
normalt kan se tilsvarende billeder optaget med andre kameraer (f.eks.
IXUS).

Jeg kan se billederne på alle fotovisningsprogrammer på min pc, og når jeg
læser dem ind i PSP8 og gemmer dem igen i .jpg format, kan jeg godt se dem
på min harddiskoptager.

Når jeg graver dybere og ser på EXIF informationen v.h.a. PSP8, er den
eneste forskel på originalbilledet og det omkodede, at "Component
configuration" er ???? på originalbilledet og YCbCr på det omkodede.
Værdierne fra andre kameraer er også YCbCr. Når jeg ser de tilsvarende
værdier v.h.a. ACDSee, er de 30,33,32,31 for originalen og 01,02,03,00 for
det omkodede.

Er der nogen, der kan forklare mig, hvad der er galt?

Hilsen Henning