Sløv Mac efter installation af Microsoft M~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-07 23:25

Jeg har i et anfald af letsindighed installeret Microsoft Messenger
6.0.3 på yngelens iMac, hvilket på pudsig vis falder sammen med at
maskinen er blevet usædvanlig længe om at genstarte.

Det er sådan noget med at klokkens sorte tal vises i menubjælken og så
går der adskillige sekunder inden den hvide bjælke tegnes bagved. Min
mavefornemmelse på opførslen er at "start automatisk"-funktionaliteten
har bevirket at der etellerandetsted i dybet er "noget" der forsøger
at starte et program, hvilket mislykkes og så kører den i uendelig
løkke her. Det går også sløvt når man er logget ind, men ikke så
slemt så vidt jeg kan se..

Nu har jeg så forsøgt at slippe af med messenger efter de
reglementerede instrukser, men det er den ophøjet ligeglad med.

Nogen der kan genkende disse symptomer? Gerne fra andre situationer,
det er jo ikke sikkert min mave har ret.

Pft,
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Lyrik

Dato : 28-11-07 00:01

Den 27.11.2007 kl. 23:24 skrev "Thorbjørn Ravn Andersen"
<nospam0000@gmail.com>:

> [...]
>
> Nogen der kan genkende disse symptomer? Gerne fra andre situationer,
> det er jo ikke sikkert min mave har ret.
Messenger var en pest allerede på Windows.))

Prøv programmet "appdelete" til afinstallation af programmer. Den har jeg
stor fornøjelse af. Man hiver selve den .app-programfil der starter
programmet over på "Appdelete", så fjerner den alt og "fejer efter sig".
Du skal altså ikke hive mapper over på den(det fortæller den iøvrigt selv,
-men hive-selve den man dobbeltklikker på.) Man kan iøvrigt fortryde.
Er det forsent? Så installér den samme messenger igen og så!-Hiv
programfilen over på Appdelete.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : iSteen

Dato : 03-12-07 15:28

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote:

> Prøv programmet "appdelete" til afinstallation af programmer.

Den må jeg lige hente.
Så slipper jeg for at lave en søgning på diverse afinstallerede filer,
bare for at gøre /helt/ rent