Problem med URL adressewr i browser (o.a.)
Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-11-07 14:43

Hej folkens,

jeg har til tider problemer med mine Mac. Dette giver udslag i
netværksadresser fx. i webbrowseren der omdirigeres til mitlokalnetværk:
Visse netværksadresser går til tider i udu, således at hvis jeg fx.
forsøger at gå ind på http://liberator.dk, så bliver jeg smidt ind på
min egen internet's globale IP adresse, og således bare smidt ind på min
egen webserver (http://neglesaks.dk).

Det betyder at når jeg prøver at læse ovenstående webside får jeg min
egen servers side i hovedet.

Med LittleSNitch 2 kan jeg se at nogle gange bliver "liberator.dk" til
"liberator.dk.neglesaks.dk" og andre gange (fx. nu, efter genstart),
blot til "neglesaks.dk".

Nogle gange rettes problemet af at jeg klapper min Mac Book Pro i, andre
gange kræves en genstart, og nu hjælper genstart ikke engang.

Ved ikek hvad der foregår. Har på fornemmelsen at der er en hostlist et
sted i systemet der har indkodet at visse adresser skal omdirigeres, men
jeg ved ikek nok om problemet til at komem det til livs.

Nogle forslag?

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
Washington D.C.: District of Criminals

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-11-07 14:45

Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk> wrote:

> [...]
> sted i systemet der har indkodet at visse adresser skal omdirigeres, men
> jeg ved ikek nok om problemet til at komem det til livs.

Uddybning - når problemet først opstår, gør det sig gældende i ALLE
webbrowsere, så det formoder jeg er et problem med TCP-stakken i
systemet, og ikek blot en enkelt webbrowser.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-07 15:48

> [...]

> webbrowsere, så det formoder jeg er et problem med TCP-stakken i
> systemet, og ikek blot en enkelt webbrowser.

Nok noget dns hejs. Hvilke dns servere bruger du ?

/thomas

Fra : Peder B. Pels

Dato : 27-11-07 16:46

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Nok noget dns hejs. Hvilke dns servere bruger du ?

Tele2's standard DNS servere. Men de er jo eksterne ift. min computr,
som problemet er begrænset til, når det forekommer.

Ved næremre undersøgelse ser det ud til at lige netop problemet med
liberator.dk pt. skyldes eksterne faktorer, og ikke mit system. Men jeg
er da stadig nysgerrig. :)

Fra : Lyrik

Dato : 27-11-07 23:52

Den 27.11.2007 kl. 16:46 skrev Peder B. Pels <peter@nospamplease.dk>:

> Ved næremre undersøgelse ser det ud til at lige netop problemet med
> liberator.dk pt. skyldes eksterne faktorer, og ikke mit system. Men jeg
> er da stadig nysgerrig. :)
Jeg har prøvet siden med Opera og Netscape = tom side der hænger.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Kristensen

Dato : 19-01-08 18:59

peter@nospamplease.dk (Peder B. Pels) writes:

> [...]
>
> Med LittleSNitch 2 kan jeg se at nogle gange bliver "liberator.dk" til
> "liberator.dk.neglesaks.dk" og andre gange (fx. nu, efter genstart),

Det lyder som om at du har sat søgedomæne til "neglesaks.dk", dette
kan ændres i System Preferences->Network->Search Domains (husk at gøre
det for det rigtige interface).

Men søge domæne bliver kun brugt hvis der er en host der ikke bliver
fundet, så hvis google.com ikke findes, så prøver din mac
google.com.neglesaks.dk i stedet.

Der kan så være en langsom DNS server, der resultere i at det sker ved
sider, som faktisk findes, og resultatet bliver så husket for at spare
DNS opslag i fremtiden.

Man kan få systemet til at glemme alle DNS opslag det har lavet med kommandoen:

dscacheutil -flushcache

Hvis man bruger tiger bruges:

nslookupd -flushcache

Håber det hjælper

ptx

Fra : PeterBP

Dato : 23-01-08 04:09

Peter Kristensen <peter@ptx.dk> wrote:

> [...]
> DNS opslag i fremtiden.
>
> Man kan få systemet til at glemme alle DNS opslag det har lavet med kommandoen

Tak for tips'ne!

--
regards , Peter B. P. http://macplanet.dk