Lyd forsvundet - tilladelser ej repr. mv.
Fra : fjern

Dato : 25-11-07 18:30

Kjære gruppefæller.

Har brug for råd og vejledning.

Har haft bøvl med min MacBook 2.0 efter opgradering til 10.5/10.5.1.

Har så lavet clean install og maskinen har bare kørt perfekt.

Nu er lyden lige pludseligt forsvundet.
Prøvede så som det første at undersøge tilladelser og efterfølgende
reparere dem.
Fik en fejlliste på flere meter!!

Efter reparation af tilladelser, genstart af MacBook står tilbage at læse:

-----
Reparerer tilladelser til “MacBook HD”
Advarsel: SUID-arkivet "usr/libexec/load_hdi" er blevet ændret og vil
ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/PrivateFrameworks/DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/PrivateFrameworks/DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Versions/A/Resources/runner"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "usr/libexec/authopen" er blevet ændret og vil
ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/Resources/OwnerGroupTool"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet
"System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent"
er blevet ændret og vil ikke blive repareret.

Reparation af tilladelser færdig

-----

Hvad i alverden er der sket?
Lyden er stadigvæk helt væk - selvom kontrolpanelet viser, at det står
på fuld styrke...
Hvad gør jeg nu - clean install igen - som for 5 dage siden???

Vgst
Kristian Stange

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-07 00:48

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Nu er lyden lige pludseligt forsvundet.
> Prøvede så som det første at undersøge tilladelser og efterfølgende

Åh de evindelige tilladelser. Det hjælper aldrig en dyt, men folk
slynger det altid ud, at man skal reparere tilladelser. Så gør man da
noget, og det ser ud som om, man har forstand på det tekniske.

> Fik en fejlliste på flere meter!!
> Hvad i alverden er der sket?

Det er en kendt fejl i Leopard. Den bliver sikkert rettet i næste
opdatering. Man kan blot ignorere den.

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306925>

> Lyden er stadigvæk helt væk - selvom kontrolpanelet viser, at det står
> på fuld styrke...
> Hvad gør jeg nu - clean install igen - som for 5 dage siden???

Gennemgå kontrolpanelet og vær sikker på, at den rigtige lydudgang er
valgt. Har du prøvet at sætte hovedtelefoner eller højttalere i udgangen
for at se, om der kan komme lyd ud den vej? Ellers kan en genstart nogle
gange rette "mystiske" problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg