DKTV server...
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 19-11-07 20:56

Kan nogen her gi et godt tips til løsning...(Udgående server)
Min Mail virker ikke.-Dvs. jeg kan godt modtage, men ikke sende mail.
Min Imac intel, 17 skærm.-vil ikde vide af dktv`s udgående server >
smtp.mail.dk
Imac kører via AirportXprees og mail har virket, lige indtil jeg
formaterede og nu har geninstalleret.
En ældre mac i rummet ved siden af-virker fint med Netscapes mail. Kan
både sende og modtage. Den er forbundet med net kabel- (tv stik) -Kun
den trådløse Imac vil ikke sende post.-Under server indst. er opgivet
port 25 - Jeg har prøvet at ædre tallet, efter at have været på engelsk
suport side, med samme problem beskrivelse.- Men intet hjælper!-
Skal Imacs mail program geninstalleres?
Min gl.comp. har brugernavn på udgående server i Netscape. Den nyere
Imac, trådløse kører over dktv -
og skal ikke have brugernavn...
Indgående postserver er> Pop3.telia.dk -Den virker-jeg kan modtage
post.-Men jeg kan ikke sende over dktv`s
udgående > smtp.mail.dk
Hilsen Ingolf Olsson

Fra : Torben Koch

Dato : 19-11-07 22:05

Ingolf Olsson <ingolf@private.dk> wrote:
> Indgående postserver er> Pop3.telia.dk -Den virker-jeg kan modtage
> post.-Men jeg kan ikke sende over dktv`s
> udgående > smtp.mail.dk

SÃ¥ du popper din konto ved Telia, men vil sende ud igennem DKTV's (Ejet af TDC) smtp.mail.dk?
Prøv at brug asmtp.mail.dk i stedet for. Det råder DKTV til på deres supportsider: http://www.dk-tv.dk/Default.aspx?ID=429

Husk du skal angive brugernavn/password til smtp-serveren.

--
venlig hilsen/best regards:
Torben Koch

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 19-11-07 22:32

Ok-og tak for svar.
>asemtp.mail.dk- har jeg prøvet uden virkning, men det var uden brugernavn og password, fordi dktvs suport,
fortalte at det skulle ikke benyttes på udgående server.
Nu går jeg op og afprøver dine råd-og melder tilbage, hvis det lykkes.
Hilsen Ingolf

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 21-11-07 01:37

DKTV svarede mig som nedenstående tekst>>

Du skal bruge de samme login-oplysninger, som du gør til din server til indgående
post. Men derudover kræver den udgående server at du logger ind på den. Og det
gør den ikke uden at du selv gør programmet opmærksom på det.
Vi har desværre ingen support på Mac- computere, og kan derfor ikke hjælpe dig
med det. Men i Microsoft Outlook Express der skal man sætte et flueben i et felt hvor
der står min server kræver godkendelse. <

Problemet er at det stadig ikke virker.-Mit password virker ikke. Og jeg har afprøvet 4 forskellige-siden 1997
på den indgående sever, både net og mail. Men nul effekt.- Telia har enda givet mig nyt password til min indgående mail, men den
virker heller ikke.-
I gamle Netscape kunne man skrotte prefferencer, og starte på en frisk- Kan man det på en Imac intel 17-?
Eller skal mail skrottes og genindstalleres?
Hilsen Ingolf