Leopard-problemer
Fra : jesper@dyk.net

Dato : 19-11-07 12:17

Pludselig her til aften har jeg underlige problemer med min Leopard.
Alle programmer kører, men Leopardens avancerede funktioner er sat ud
af spillet. Ingen Dock, ingen Exposé, ingen Spaces...

Når jeg kører Diskværktøjet komme følgende meddelelse:

Advarsel: SUID-arkivet "usr/libexec/load_hdi" er blevet ændret og vil
ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/PrivateFrameworks/
DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool" er
blevet ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/PrivateFrameworks/
DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum" er blevet
ændret og vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/PrivateFrameworks/
Install.framework/Versions/A/Resources/runner" er blevet ændret og vil
ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/PrivateFrameworks/
Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig" er blevet ændret og
vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/PrivateFrameworks/
Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig" er blevet ændret og
vil ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "usr/libexec/authopen" er blevet ændret og vil
ikke blive repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/CoreServices/Finder.app/
Contents/Resources/OwnerGroupTool" er blevet ændret og vil ikke blive
repareret.
Advarsel: SUID-arkivet "System/Library/CoreServices/RemoteManagement/
ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent" er blevet ændret og vil ikke
blive repareret.

Er der noget forslag til, hvad jeg kan gøre?

//Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-11-07 21:22

Hej Jesper

Det virker som om, der er problemer med en del tilladelser. Nogle har
rapporteret samme fejl ved brug af Diskværktøj. - Jeg har godt nok ikke
selv oplevet det på mine tre maskiner.

Prøv at hente Cocktail 4.0 (Leopard only) og brug den til at reparere
tilladelser med - http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33453

MainMenu 1.7.2 kan også klare det bedre end Diskværktøj, selvom den
endnu ikke er optimeret til Leopard -
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25902

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-07 22:41

> [...]
> tilladelser med - http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33453
>
> MainMenu 1.7.2 kan også klare det bedre end Diskværktøj, selvom den

Det er for det meste ikke nødvendigt med 3. parts utils for f.eks. at
reparere disktilladelser. I min verden gør det ofte mere skade end gavn

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-07 22:47

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> [...]
> tilladelser med - http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33453
>
> MainMenu 1.7.2 kan også klare det bedre end Diskværktøj, selvom den

Hvilken forskel skulle det gøre? De kigger i de samme kvitteringer og
bruger samme subprocess med samme parametre til at at udføre handlingen.

Fra : jesper@dyk.net

Dato : 19-11-07 14:32

Har nu prøvet begge værktøjer samt Disk Warrior, men uden resultat.
Får stadig samme fejlmeddelelse...

Andre ideer?

//Jesper

Fra : Esben

Dato : 19-11-07 22:34

jesper@dyk.net <jesper@dyk.dk> wrote:

> Har nu prøvet begge værktøjer samt Disk Warrior, men uden resultat.
> Får stadig samme fejlmeddelelse...
>
> Andre ideer?

Reinstallere?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-07 12:58

jesper@dyk.net skrev:
> Har nu prøvet begge værktøjer samt Disk Warrior, men uden resultat.
> Får stadig samme fejlmeddelelse...
>
> Andre ideer?

Hej Jesper.

Har haft de samme problemer - begyndte med en lille fejlliste, som
voksede explosivt i løbet af en uges tid.
Til sidst tog det Diskværktøj over 10 minutter at scanne tilladelserne -
og fejllisten var af monstrøs længde, og jeg har set indhold lignende
din liste.
Skrev om noget af begyndelsen til roderiet i et indlæg her i gruppen:
Mistet adgang til min netdisk

Problemerne dukkede op efter opdatering til 10.5.1; men om de har
sammenhæng hermed, ved jeg ikke - eller det blot er et tilfældigt
tidsmæssigt sammenfald?

Turde ikke bruge TimeMachines back-up, så jeg hentede ud fra disken,
hvad jeg ville bevare og formatterede derefter med total nyinstal. af
system, programmer etc.

Så nu er tingene ved at være på plads igen - beskæftigelsesterapi, når
man er "nede" med lungebetændelse

Vgst
Kristian Stange

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-11-07 13:10

Kristian Stange gantes <fjern> wrote:

> [...]
> Til sidst tog det Diskværktøj over 10 minutter at scanne tilladelserne -
> og fejllisten var af monstrøs længde, og jeg har set indhold lignende

Har I (i første omgang) opgraderet fra Tiger til Leopard, eller er
problemerne opstået på en 'ren installation' af Leopard?

Min kammerat har haft lignende problemer på sin MBP efter en opgradering
(dog inden 10.5.1 var ude). Problemerne blev løst med en ren
installation af Leopard.

> Turde ikke bruge TimeMachines back-up, så jeg hentede ud fra disken,
> hvad jeg ville bevare og formatterede derefter med total nyinstal. af
> system, programmer etc.

He he det er lidt sjovt. Jeg tror mange er lidt i tvivl om, hvorvidt man
kan stole på Time Machine. Personligt lader jeg Time Machine tage
backup, men jeg tør ikke satse på, at den gør det ordentligt og tager
derfor også backup manuelt. Ved nogen egentlig om Time Machine er
pålidelig eller er der en måde hvorpå man kan teste om backup'en virker?

> Så nu er tingene ved at være på plads igen - beskæftigelsesterapi, når
> man er "nede" med lungebetændelse

Det lyder træls. Go' bedring!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-07 22:46

> [...]
> blive repareret.
>
> Er der noget forslag til, hvad jeg kan gøre?

sudo killall Dock.

it happens... (det er sikkert en widget der har lagt dock.app ned.
Spaces, expose, dashboard etc afvikles under Dock.app processen i dit
eget userspace.

Fra : jesper@dyk.net

Dato : 20-11-07 01:25

> Reinstallere?!
>
> vh esben

Hvordan? Hvis jeg gør det fra startdisken via Time Machine, risikerer
jeg så ikke at få fejlen med?

//Jesper

Fra : Esben

Dato : 20-11-07 13:15

> Hvordan? Hvis jeg gør det fra startdisken via Time Machine, risikerer
> jeg så ikke at få fejlen med?
>
> //Jesper

Nej en ny-install fra DVD hvor du bevarer user settings mm

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : N/A