Sikkerhed i Paris
Fra : Lars

Dato : 27-11-07 10:59

Hej vi skal på en kort ferie i Paris om et par dage.

jvf TV2 nyheder:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9519464.html

Er der noget der tyder på at en gentagelse af optøjerne i 2005 vil gentage sig (pudsigt nok
sidste gang vi var der, omend vi heldigvis ikke så nogle optøjer

Vi vil selvf. gerne afsted.
Er der nogle steder vi kan få oplyst den aktuelle situation i Paris, samt hvilke steder vi skal
undgå.

Vi kommer til at bo i Montmatre området, hvilket vil er sikkert nok?

--
Best regards

Lars

Fra : Søren Blom

Dato : 27-11-07 16:33

> [...]
>hvilke steder vi skal
>undgå.
>
>Vi kommer til at bo i Montmatre området, hvilket vil er sikkert nok?

I skal bare lade være med at bevæge jer ud i forstæderne, der er ingen
problemer i bykernen, det er i forstæderne problemerne er, men der er ingen
der kan sige noget om problemerne eskalere, men selvom de gør det, så tror
jeg ikke de bevæger ind i det centrale af Paris, det gjorde det jo ikke
sidst.

Har en søster der bor i det centrale Paris og de har ikke oplevet skyggen af
problemer, hverken nu eller sidst der var uroligheder i Paris.
Så tag I roligt afsted og nyd Paris igen, det er en vidunderlig by.

Skulle jeg bekymre mig om noget ved en rejse til Paris på nuværende
tidspunkt, så er det om Metroen køre, ikke om der er natlige uroligheden i
forstæderne.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-11-07 18:08

Lars wrote:
> [...]
> sidste gang vi var der, omend vi heldigvis ikke så nogle optøjer

Får vi hvid jul.?
Det er vist med ca. samme sikkerhed man kan gætte..

Iøvrigt: Overvej lige sandsynligheden for at komme i klemme i
gadekampe.? hvor mange uskyldige franskmænd kom til skade sidst.? 1.? 2.?

Såvidt jeg ved, har det tidlligere været i forstæderne der har værett
problemer.

Tag den med ro, og tag afsted.
Der er langt større chance for at blive dræbt i et uheld på vejen
dertil. - Hvis det kan berolige dig. Nej, bliv hjemme under dynen.

Mvh. Jørgen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-11-07 11:27
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-11-07 11:41

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars
>
> Aéroport Charles de Gaulle ligger nordøst for Paris ifølge dette kort
> http://maps.google.com/maps?f=l&hl=da&geocode=&time=&date=&ttype=&q=charles+de+gaulle+airport&near=Paris,+France&sll=48.856558,2.350966&sspn=0.206461,0.462799&ie=UTF8&cd=1&mrt=kmlkmz
>
> Mvh. Jesper

Hej igen fra Jesper!
Ps.: Aéroport Charles de Gaulle ligger øst for den blå dråbemarkering med j
indeni.