Rejse med guitar i fly
Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-11-07 23:41

Jeg skal en tur til USA i næste uge og påtænker at købe en guitar med hjem.
Spørgsmålet er så hvordan det lader sig gøre at tage den med i flyet?

Må man tage den med op i kabinen? Den vil være i en hard-case, men jeg er
ikke vild med at de kan smide rundt med den som de gør med alt andet
indchecket bagage, så jeg vil gerne undgå at checke den ind, så den ikke
bliver ødelagt.

Jeg skal flyve med KLM, men jeg kan ikke finde noget specifikt på deres
hjemmesiden ang. dette.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Eivind

Dato : 23-11-07 01:07

> [...]
>bliver ødelagt.
>
>Jeg skal flyve med KLM, men jeg kan ikke finde noget specifikt på deres

Som regel er der pladser ombord til guitarer men det er en rigtig god
ide at ringe og forhøre sig.

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 23-11-07 01:20

On Thu, 22 Nov 2007 23:41:26 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.dk.invalid> wrote:

>Jeg skal en tur til USA i næste uge og påtænker at købe en guitar med hjem.
>Spørgsmålet er så hvordan det lader sig gøre at tage den med i flyet?

Intet problem, hvis du betaler for et ekstra sæde.

>Må man tage den med op i kabinen?

Jeg kan ikke huske selskabet, men de beskrev, at man kunne få en
kontrabas med i kabinen, hvis man "blot" betalte for en ekstra
siddeplads, og kontaktede selskabet i god tid i forvejen.

Sammenlignet med en kontrabas er en guitar nærmest "bette"

> [...]
>bliver ødelagt.
>Jeg skal flyve med KLM, men jeg kan ikke finde noget specifikt på deres

Prøv at kigge på denne side:

http://www.klm.com/travel/dk_en/travel_information/baggage/excess/index.htm

Her nævnes musikinstrumenter og hvor du skal henvende dig hos KLM.
Nemlig KLM Reserrvations:

http://www.klm.com/travel/dk_en/travel_information/customer_support/contact_us/customer_support/existing_reservation.htm

Venlig hilsen