Juleaften i Tyskland
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 22-11-07 19:27

Hej med jer

Vi vil gerne holde jul i Nord-Tyskland fra 24. december - 26. december, er
der nogle der kan anbefale et hyggeligt hotel i en hyggelig by, hvor vi kan
gøre dette ? Max 300 km nede ?

Hilsen

Lars Kristian Jensen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-11-07 11:28

"Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> on torsdag 22. november
2007 at 19:26 +0100 wrote:
> [...]
>er
>der nogle der kan anbefale et hyggeligt hotel i en hyggelig by, hvor vi

Prøv at kigge på http://www.happydays.nu/
Der er ofte mange gode tilbud. Fruen og jeg bruger dem jævnligt, hvis der
lige skal holdes en god miniferie til rimelige penge.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bjarne

Dato : 23-11-07 15:30

Lars Kristian Jensen skrev:
> Hej med jer
>
> Vi vil gerne holde jul i Nord-Tyskland fra 24. december - 26. december,
> er der nogle der kan anbefale et hyggeligt hotel i en hyggelig by, hvor
> vi kan gøre dette ? Max 300 km nede ?

Lübeck er en meget hyggelig by og især nem at komme til fra København.
Vi har tidligere været der med DSB Rejsebureau som har pakketure med
hoteller.

Hamburg er også en mulighed. Her ville jeg vælge hotel afhængig af om
jeg kom i bil eller med tog.
Jeg ville gerne til Hotel Fire Årstider igen, men det er blevet en ret
kostbar fornøjelse til normalpris.

Du kunne måske også se på Schwerin.

Prøv at tjekke hoteller på booking.com og andre hotelsider. Tilbudene
kan hele tiden ændre sig. En del hoteller melder om kun få værelser tilbage.

vh

Bjarne

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 24-11-07 13:07

> [...]
> kom i bil eller med tog.
> Jeg ville gerne til Hotel Fire Årstider igen, men det er blevet en ret

Har de nogle fede familieværelser ? Vi kører selv.

> Du kunne måske også se på Schwerin.

Denne by kender jeg ikke, har du nogle gode links ?

Vi har udvidet sortimentet til hele tyskland, vi er ligeglade, bare det er
et dejligt hotel, og en hyggelig by

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-11-07 13:38

Lars Kristian Jensen skrev:

> Denne by kender jeg ikke, har du nogle gode links ?

> Vi har udvidet sortimentet til hele tyskland, vi er ligeglade,
> bare det er et dejligt hotel, og en hyggelig by

Schwerin . Det er bare en dejlig by, erfarede jeg i foråret 2005.
Der er sporvogne, der er et lækkert Intercity-Hotel lige over for
banegården. Der er gode spisesteder, fx "Uhle" i Schusterstrasse,
næsten i sig selv er en rejse værd. (Googl' selv).

Med nogle venner har jeg prøvet at holde juleaften i Berlin.
Her gælder det vist om at finde det rigtige sted at spise
julemiddagen. Jeg kan ikke udstå de klæge "Kartoffelknödeln",
som tilbehør til juleanden. Så hjalp det jo ikke at man kunne
få brasekartofler i stedet, når disse svømmede i fedtstof.

Hvis det ikke behøver være en kæmpestor by, så kig på det
gode Hotel Waldschlösschen i Schleswig:

http://www.hotels.dk/hotel-tyskland/hotel-schleswig/ringhotel-waldschlosschen/

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-11-07 13:57

Lars Kristian Jensen skrev:

> Vi har udvidet sortimentet til hele tyskland, vi er ligeglade,
> bare det er et dejligt hotel, og en hyggelig by

Hvis I ikke er bange for at køre et langt stykke ned i Tyskland,
skulle I overveje at køre til Rothenburg ob der Tauber. Det er
en rigtig hyggelig by. Her findes endda et julemuseum, Deutsches
Weihnachtsmuseum.

Link:
<
http://www.rothenburg.de/index.php?PHPSESSID=9e34d700ae2777893fc763f5edc32a5b&get=1911

Vi boede på et godt hotel, som havde været et gammelt
bryggeri, "Altes Brauhaus". De havde bilparkering i kælderen.
Link:
http://www.altesbrauhaus.com/package.html

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne

Dato : 24-11-07 18:46

Lars Kristian Jensen skrev:

> Har de nogle fede familieværelser ? Vi kører selv.
De har nok alt for penge.
Det er tilsyneladende blevet opgraderet siden vi var der
http://www.hvj.de/

> Denne by kender jeg ikke, har du nogle gode links ?
>
> Vi har udvidet sortimentet til hele tyskland, vi er ligeglade, bare det
> er et dejligt hotel, og en hyggelig by

Nürnberg skulle også være et godt sted at tage hen til jul.
Men der er nogle grådige hoteller, så man skal passe godt på.

Wernigerode ville være et skønt sted, hvis i kan få hotel i centrum.

Prøv med www.tripadvisor.de og tjek kritikken.

vh
Bjarne

Fra : sailor99

Dato : 30-11-07 23:25

"Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogle der kan anbefale et hyggeligt hotel i en hyggelig by, hvor vi

Hej Lars!

Se lige her: http://www.heide-gasthof.de/

Det er alletiders sted: lækre værelser, sauna og pool, lækker mad, og
priserne er ren fantasi.
Ligger ca. 60 km fra Berlin, så der er masser af muligheder.
Vi tager 12 mand derned i næste uge.
Hvis du kontakter dem, kan du hilse fra Georg ("chefen" for de danske
jægere), og jeg er sikker på, at du får en særdeles god behandling.
Mvh
Georg

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 03-12-07 21:14

> [...]
> Hvis du kontakter dem, kan du hilse fra Georg ("chefen" for de danske
> jægere), og jeg er sikker på, at du får en særdeles god behandling.
Hej Georg,

Det ser rigtigt godt ud, hvordan er mulighederne for at komme ind til Berlin
med det offentlige ?

Hilsen
lars

Fra : sailor99

Dato : 03-12-07 23:59

> Hej Georg,
>
> Det ser rigtigt godt ud, hvordan er mulighederne for at komme ind til
> Berlin med det offentlige ?
>
> Hilsen
> lars
Hej Lars!
Det er ganske enkelt. Kør ind til Neuruppin, parker bilen og tag toget ind.
Mvh
Georg