parkering i københavn
Fra : lhs

Dato : 20-11-07 22:13

Hej

er nogle år siden jeg har været i københavn i bil, men skal dertil i
weekenden nærmere betegnet frederiksberg/nørrebro hvorlangt skal jeg `ud´
for at kunne parkere uden gebyr og problemfrit fredag eftermiddag...

Lars HS

Fra : F.Larsen

Dato : 20-11-07 22:21

http://www.parkering.dk/p-ordning/turister-og-besoegende/dansk/indre-by/

--
Flemming

Fra : Bjarne

Dato : 21-11-07 11:57

> [...]
> weekenden nærmere betegnet frederiksberg/nørrebro hvorlangt skal jeg `ud´
> for at kunne parkere uden gebyr og problemfrit fredag eftermiddag...

På den ydre side af Jagtvej.

mvh
Bjarne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 21-11-07 19:41

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> wrote in message

> På den ydre side af Jagtvej.

Det duer ikke!

Du skal mindst ud på den anden side at Lygten -Nordre Fasanvej. måske
endda længere ud.

Elmer

Fra : Bjarne

Dato : 22-11-07 09:52

> Det duer ikke!
>
> Du skal mindst ud på den anden side at Lygten -Nordre Fasanvej. måske
> endda længere ud.
>

> Elmer

Jo, det gør det i allerhøjeste grad. Jeg bor 50 meter fra Jagtvej og fra
Jagtvej og udefter er det gratis 24/7.

mvh
Bjarne

Fra : Holst

Dato : 22-11-07 09:59

Bjarne wrote:

> Jo, det gør det i allerhøjeste grad. Jeg bor 50 meter fra Jagtvej og fra
> Jagtvej og udefter er det gratis 24/7.

Ikke ifølge Frederiksberg Kommune.

Jeg har en kammerat, som tidligere boede på Langelandsvej, og skulle han
parkere gratis, måtte han også ud på den anden side af Fasanvej.

Læs mere i deres folder og se et kort:

<http://www.frederiksberg.dk/Home/Borgerservice/Byplan,%20trafik%20og%20parkering/Parkering/~/media/6BF63A399D6042ADB3F7CDBD5FC40D33.ashx>

Fra : Bjarne

Dato : 22-11-07 14:31

> [...]
>
> Jeg har en kammerat, som tidligere boede på Langelandsvej, og skulle han
> parkere gratis, måtte han også ud på den anden side af Fasanvej.

Nu ved jeg ikke med Frederiksberg, men Jagtvej er altså KBH kommune og pr 1.
januar 2006 blev det gratis at parkere på hele ydre nørrebro, uden
undtagelse. Og jeg tror faktisk ikke Jagtvej rækker så meget som en
centimeter ind i Frederiksberg. Til gengæld er der nu indført 1 times
parkering i Frederiksberg, hvorimod de havde 2 timers for få måneder siden.
Dog kender jeg intet til deres andre regler.
Men ydre Nørrebro, den er gratis, og det er på den anden sida af Jagtvej.

Ellers havde jeg nok ikke lavet andet end at samle bøder hver dag. Se evt.
parkering.dk

http://www.parkering.dk/fileadmin/user_upload/pdf/betalingszoner/Betalingszoner.pdf

Læg mærke til den blå zone, det er indre Nørrebro til Jagtvej. Det gælder
fra Vibenhus til Åboulevarden. Men selvfølgelig er det noget andet på
Frederiksberg.

Det måske en idé at finde et hul nede ved Åboulevarden så man tæt på
Frederiksberg i hvert fald.

Bjarne

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 22-11-07 14:45

Bjarne wrote:

> Nu ved jeg ikke med Frederiksberg, men Jagtvej er altså KBH kommune

Ja, det var min fejl. Da jeg for et par år siden boede på Frederiksberg,
var Fasanvejen (Nordre plus Søndre) samt Jagtvej ligesom de to linjer,
der adskilte byen på den led. Og som skillelinje var "Jagtvej" en linje
fra Søndermarken til Lyngbyvej. At kommunerne så lige kalder vejen noget
andet på Frederiksberg, var ikke så vigtigt for os.

> Det måske en idé at finde et hul nede ved Åboulevarden så man tæt på
> Frederiksberg i hvert fald.

Nu ved jeg ikke, hvor lhs skal hen på det pågældende tidspunkt.

Personligt plejer jeg nu godt nok bare at smide min bil og betale de
kroner, det nu engang koster at parkere.

Men ville jeg bruge tid på at parkere gratis i forstæderne og bruge tid
og penge på at tage offentlige transportmidler til centrum, så ville jeg
parkere i nærheden af Solbjerg, Lindevang, Flintholm eller Vanløse St.
Herfra kan man nemlig komme utrolig hurtigt til centrum med metro.

Ville område omkrig Hovedbanegården være et bedre mål for mig end
Nørreport/Kgs. Nytorv, ville jeg nok forsøge at parkere i nærheden af en
S-togsstation.

Med hensyn til metroen er der sikkert lignende muligheder på Amager, men
jeg er ikke voldsomt kendt derude til at kunne vejlede.

Fra : Bjarne

Dato : 22-11-07 14:54

Nej du har ret. Tingene bliver sq blandet lidt sammen, men Fasanvej var nok
den der gjaldt tidligere for KBH også.

Men under alle omstændiger, køb et dagskort til Frederiksberg eller hvordan
det fungerer, det nok kun en 50'er så kan man som du siger parkere ved
metro.

Bjarne

Fra : Elmer Fjort

Dato : 22-11-07 10:46

> Jo, det gør det i allerhøjeste grad. Jeg bor 50 meter fra Jagtvej og fra
> Jagtvej og udefter er det gratis 24/7.

Vi boede indtil for 3 år siden på Tagensvej, og der kostede det kassen
hvis den stod mere end 2 timer.
Og "parkeringsservice" er ikke blevet mindre grådige siden da.

Elmer