Tog Seattle til San Francisco. Feb. 2008
Fra : nå nå

Dato : 18-11-07 23:12

Vi skal en tur jorden rundt med fly , og vi ønsker at starte i Seattle og
kører med tog til til San Francisco.
Er der nogen der har prøvet togturen der før.
Jeg kan se på Amtraks hjemmeside at turen for 2 voksne koster 177 $ , , og
380 $ med sovekupe , og turen tager 22 timer , og starter 0945 fra Seatel.
Er rejsen togturen værd , eller skal vi flyve til San Francisco , hvor vi
lejer bil i 10 dage.

Rejsemanden

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 19-11-07 01:47

> [...]
> Er rejsen togturen værd , eller skal vi flyve til San Francisco , hvor vi

Togturen kender jeg ikke noget til. Umiddelbart vil jeg anbefale at i lejer
en vogn i Seattle og saa triller ude langs kysten ned til San Francisco - og
evt. forsaetter ned til LA - via kystruten. Det er en helt fantastisk tur.

Mvh
Allan

Fra : Bjarne

Dato : 19-11-07 11:39

> [...]
> og evt. forsaetter ned til LA - via kystruten. Det er en helt fantastisk

Helt enig, tog samme tur sidste år, dog nordpå, Oregon er fantastik og man
kommer igennem nogle spøjse småbyer langs kysten... Det kan varmt anbefales.

mvh
Bjarne

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 19-11-07 17:00

Så må jeg hellere tale varmt for det modsatte. Vi tog for nogle år siden
turen fra Sacramento til Denver og en uge senere Denver-Chigago. Fantastisk
oplevelse! Togene er fine og sæderne store. Megen benplads. Lidt dyrt og
uinteressant mad, men har man penge nok kan man gå i restauranten. De er
kronisk forsinkede, men vi oplevedet at den første tur holdt tiden. Det er
ren afslapning og sceneriet imponerende. Vi skal nok afsted til sommer igen,
og planlægger turen Charlottesville til DC. Her er turen kun 9 timer, så der
vil vi tage turen i dagslys, men man kan fint sove omborg.

God tur,

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk

Fra : Pernille

Dato : 20-11-07 20:43

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig, tog samme tur sidste år, dog nordpå, Oregon er fantastik og man
> kommer igennem nogle spøjse småbyer langs kysten... Det kan varmt
> anbefales.

Vi har prøvet at leje en bil, og kørt fra Seattle til SF. Der var en masse
skønne naturoplevelser, som vi ikke havde fået, hvis vi havde taget m.
toget.
Til gengæld har vi taget toget langs kysten, mellem San Francisco og Los
Angeles, og det var en dejlig, smuk oplevelse.
USA's vestkyst er helt fantastisk!

Fra : kim

Dato : 21-11-07 17:55

Tak for de gode råd , vi har bestilt togbillet , og vi har ikke tid til at
kører i bil derned ( 2-3 dage ) da vi vil opleve californien , 10 dage ,
inden vi flyver videre til Hawaii og New Zealand.

rejsemanden