punktum i filnavne
Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-11-07 12:14

Hejsa,

Er det en uskik eller direkte noget snask (eller helt ligegyldigt) at bruge
punktum i et filnavn?

For eksempel: referat.generalforsamling(.doc)?

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-07 13:22

rasmus carlsen skrev:

> Er det en uskik eller direkte noget snask (eller helt
> ligegyldigt) at bruge punktum i et filnavn?

Det er ikke noget problem at anvende punktummer - så længe man
husker at filen stadig skal have et normalt efternavn svarende til
filtypen.

et.filnavn.med.flere.punktummer er ikke godt, men
et.filnavn.med.flere.punktummer.doc er fint.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-11-07 15:11

> et.filnavn.med.flere.punktummer er ikke godt, men
> et.filnavn.med.flere.punktummer.doc er fint.

- ok, men sætter systemet ikke selv .doc efter filnanvnets fornavm?

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-07 15:35

rasmus carlsen skrev:

> - ok, men sætter systemet ikke selv .doc efter filnanvnets
> fornavm?

Jo, sædvanligvis.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fix

Dato : 27-11-07 21:30

> Jo, sædvanligvis.
>
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
Der er lige den krølle, at hvis dokumentet vedhæftes mail, er der flere
postsystemer der er sat op til at nægte download af attachments med flere
punktummer. ( var i en periode ididkation på malware)

finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-07 23:22

fix skrev:

> Der er lige den krølle, at hvis dokumentet vedhæftes mail, er
> der flere postsystemer der er sat op til at nægte download af
> attachments med flere punktummer. ( var i en periode
> ididkation på malware)

O.k. - det er nyt for mig. Har du nogen reference til det?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : -= JF =-

Dato : 27-11-07 23:28

rasmus carlsen skrev:

> For eksempel: referat.generalforsamling(.doc)?

Som du allerede har læst er det ikke noget problem, men underscore er nu
almindeligt brugt til at undgå mellemrum:
referat_generalforsamling.doc

En anden (imho knap så god) metode er at bruge store begyndelsesbogstaver:
ReferatGeneralforsamling.doc

--
Mvh. John