Godt valg? GSX-F
Fra : Anders Winther

Dato : 13-07-01 13:27

Hej,
Jeg går og overvejer at skifte min XJ600S ud med en nyere MC..
Jeg er faldet pladask for Suzuki GSX-F ('98 udgaven eller nyere).. Jeg er
bare i tvivl om jeg skal gå efter den i 600 ccm udgaven eller 750'eren..
Så vidt jeg kan se har 750'eren 15 HK mere..
Jeg er jo vant til 61 HK på min XJ600S (fra '92).. Så det ville da være mere
motorkraft jeg ville få med 600 ccm udgaven.. Den har nemlig 78 HK..
Det næste jeg så tænker på er prisen..
Og dernæst tænker jeg på om jeg ville gå hen og synes at en 600 ccm er for
lille..
Og igen tænker jeg så på pengene.. Jeg er 22 år.. Fik MC sidste år.. Dvs.
dyr forsikring.. Jeg vil jo have en kasko på den nye.. Den er vel mindst på
10.000 kr.. Når man har kørt MC i et år, får man så forsikringen billigere..
Eller skal der mere ancenitet til?

Jeg vil meget gerne høre folks erfaring med denne model.. Men også om
hvordan I selv har haft med at skifte MC.. Om der var noget i ville have
gjort anderledes.. Ventet med at skifte..? osv..

Jeg kan lige sige at jeg ikke går så forfærdlig meget op i HK.. Jeg har
efterhånden vænnet mig til fartgrænserne.. Der skulle lige 2 fartbøder til..
Men det er jo også fedt at have mere ccm..

På forhånd tak!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-07-01 13:46

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message

> Jeg går og overvejer at skifte min XJ600S ud med en nyere MC..

Don't we all

> Jeg er faldet pladask for Suzuki GSX-F ('98 udgaven eller nyere).. Jeg er
> bare i tvivl om jeg skal gå efter den i 600 ccm udgaven eller 750'eren..

Gå efter noget andet... Hvad med en Hornet eller en 600 Fazer? Eller evt. en
SV'er?

Jeg solgte min GSX600F sidste år, efter 2 måneder og ca. 4500 km. Jeg købte
en SV650S og har ikke fortrudt et eneste sekund. Hvordan den er i forhold
til en XJ600S skal jeg ikke kunne sige, men i forhold til SV'eren er den et
badekar af de større

GSXF'erens konstruktion er en dekade gammel; oliekøling og stålstel - jeg
tror ærlig talt ikke du vil få særlig meget ud af springet fra en XJ600S.
Vent til du har optjent lidt anciennitet på forsikringen og køb så en
maskine der virkelig flytter noget i forhold til det du har. Det er mit råd

--
Adam
SV650S

Fra : Anders Winther

Dato : 13-07-01 16:19

> Gå efter noget andet... Hvad med en Hornet eller en 600 Fazer? Eller evt.
en
> SV'er?

Det er nogle fede maskiner du nævner.. Men jeg er vild med kåben på
GSX-F'eren.. Og der er jo ikke nogen af dem du nævner der har fuldkåbe (som
standard)..

> [...]
> til en XJ600S skal jeg ikke kunne sige, men i forhold til SV'eren er den

Hvad mener du med "badekar"? Er den stor og tung i det?
Jeg har prøvet at sidde på en GSX600F for et par dage siden.. Den føltes
meget let at tage op fra støttebenet.. Min XJ600S føles tung i forhold til
den, selvom den skulle være 15 kilo lettere i tørvægt.. På mandag skal jeg
måske ud og prøve den selvsamme GSX600F.. Så nu må jeg se om jeg synes om
den..

> [...]
> Vent til du har optjent lidt anciennitet på forsikringen og køb så en
> maskine der virkelig flytter noget i forhold til det du har. Det er mit

Hmm... Tjaaa...

Mvh.
Anders Winther
Stadigvæk XJ600S

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-07-01 17:22

> Hvad mener du med "badekar"? Er den stor og tung i det?
Jeps, og grim, omend det selvsagt er en subjektiv vurdering.

JS

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-07-01 19:59

origo@earthling.net wrote in article <9in78q$d6e$1@sunsite.dk>...

> "Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
> Jeps, og grim, omend det selvsagt er en subjektiv vurdering.

*LOL* Men du kunne ikke lige nære dig for at kalde den grim alligevel

Den er da ikke decideret grim, det ligner da en motorcykel. Min MZ
derimod... *den* er grim!
Men jeg købte den jo alligevel...

Og stor og tung? I forhold til hvad? Den er da ikke særlig meget større og
tungere end den XJ Anders kommer fra.
Men som altid er motorcykler og smag individuelt. Så hvis du kan li' den
(Anders), så køb den for h*lvede

--
Mikkel
Der til trods *aldrig* ville købe en GSXF...

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-07-01 20:14

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
message news:01c10bcd$e2a5ea50$f319a8c0@pc2651...
> *LOL* Men du kunne ikke lige nære dig for at kalde den grim alligevel

Jeg skrev jo at det var en subjektiv (i dette tilfelle min), vurdering.

> Og stor og tung? I forhold til hvad?
I forhold til de andre maskiner som var nevnt tidligere. Nå er de riktignok
noe dyrere, men personlig ville jeg til enhver tid kjøpe en brukt Fazer,
Hornet eller SV650 fremfor en (ny) GSXF. Dette fordi GSXF (men unntak av
kåpen som har blitt oppdatert for noen år siden), er en 15 år gammel
konstruksjon som med henblikk på motor, chassis og avfjedring, langt overgås
av de listede alternativer. GSXF 600'en virker direkte kraftløs, og 750'eren
er ikke meget bedre. Og det er ikke lengre en subjetiv vurdering, men rene
fakta

JS

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-07-01 20:43

origo@earthling.net wrote in article <9inhah$4fe$1@sunsite.dk>...

> "Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
> message news:01c10bcd$e2a5ea50$f319a8c0@pc2651...

> Jeg skrev jo at det var en subjektiv (i dette tilfelle min), vurdering.

Jo jo, jeg synes jo bare det var en smule morsomt at du, ud over at
bekræfte manden i at den er stor tung, samtidig kalder den grim

>... Og det er ikke lengre en subjetiv vurdering, men rene fakta

Klart, og jeg anfægter da heller ikke at GSXFeren måske ikke lige frem er
spækket med højteknologi.
Vi er faktisk ret enige når det kommer til GSXFeren.

--
Mikkel
På arbejde i stedet for på Skagen. Juuhuu...

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-07-01 21:20

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c10bd4$161f5910$f319a8c0@pc2651...

Og for at bringe lidt balance i tingene kan jeg jo så supplere med at jeg
synes den er flot! Det er så sjældent japanske motorcykler er designet så de
kan klare sig uden en masse skrækkelige striber og farvelader, så de kommer
til at ligne noget der er samlet af "de stumper der nu lige var i kassen".

> Klart, og jeg anfægter da heller ikke at GSXFeren måske ikke lige frem er
> spækket med højteknologi.
> Vi er faktisk ret enige når det kommer til GSXFeren.

Højteknologi er fint nok - men hvis det ikke bibringer motorcyklen noget man
har brug for er det jo inderligt ligegyldigt. Har man brug for en lettere
cykel, så skal man da kigge efter sådan en, men skal man fx køre touring på
den, er en let cykel ikke en fordel, en lidt tungere er mere afslappende at
køre lange stræk på, og GS600F er i mine øjne en dejlig harmonisk touring
cykel, en af dem jeg gerne ville have.

Pris er jo altid et meget vigtigt element i overvejelserne, og prisen gør
GSX600F meget attraktiv. Jeg ville personligt hellere have en Blackbird, men
det kommer mine finanser aldrig til at række til, og hvis man nu vil have en
ny cykel til under 100.000 så kan GSX600F godt være det bedste valg - det
tror jeg den ville være for mig.

Anders, find en brugt og prøv en tur - det er den bedste måde at finde ud af
om det er "din" cykel.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 13-07-01 20:35

> [...]

> Det er nogle fede maskiner du nævner.. Men jeg er vild med kåben på
> GSX-F'eren.. Og der er jo ikke nogen af dem du nævner der har fuldkåbe

Næh... men det er jo ikke kåben du styrer, bremser, giver gas og svinger med

> Hvad mener du med "badekar"? Er den stor og tung i det?

Ja! Og så har den en styrgeometri der egner sig bedst til motorveje og lige
landeveje

> [...]
> måske ud og prøve den selvsamme GSX600F.. Så nu må jeg se om jeg synes om

Det ville være godt at komme ud og prøve den - det er sjældent man har den
mulighed.

En anden ting: Der findes hundredevis af brugte GSXF'ere på markedet,
hvilket presser brugtprisen en del - måske det var en idé at finde en
brugt!? Det er trods alt ikke en maskine man har i 100 år (subjektiv
påstand).

--
Adam
SV650S

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-07-01 21:24

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er trods alt ikke en maskine man har i 100 år (subjektiv
> påstand).

Siger manden med en SV650?!?
Næh, men hvilken motorcykel er en man "har i 100 år"?
(Bortset fra måske en Harley).
De fleste japanske motorcykler er da køb-og-smid-væk produkter, alligevel er
der jo mange som har deres cykel i 10 år ad gangen.

Hvad ville du fx. sige om GS500? (Retorisk spørgsmål) Og alligevel passer
den mig så godt at jeg har haft sådan en siden '93, og jeg har den nok også
om 5 år, og sikkert også om 10.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-07-01 21:12

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Siger manden med en SV650?!?

Jaja, men den har jeg da haft længe nu i forhold til de 2 måneder GSXF'eren
holdt

> Næh, men hvilken motorcykel er en man "har i 100 år"?

Touche!

> (Bortset fra måske en Harley).

De bliver jo stjålet... :-/

> De fleste japanske motorcykler er da køb-og-smid-væk produkter, alligevel
er
> der jo mange som har deres cykel i 10 år ad gangen.

Det ændrer ikke ved at der netop er temmelig mange (nyere) GSXF'ere til salg

> Hvad ville du fx. sige om GS500? (Retorisk spørgsmål) Og alligevel passer
> den mig så godt at jeg har haft sådan en siden '93, og jeg har den nok
også
> om 5 år, og sikkert også om 10.

Nu er du vel også det man kan betegne som en moden motorcyklist, der er
nogenlunde "settled" med hvilken type mc der dækker dit behov. Du har næppe
valgt en GS500 fordi du synes den er pæn, men vel snarere fordi det er en
god og billig brugscykel?

--
Adam
SV650S

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-07-01 23:40

> De bliver jo stjålet... :-/

He, he, ja det er jo lige det...

> Det ændrer ikke ved at der netop er temmelig mange (nyere) GSXF'ere til
salg

Ja, men mon ikke det også skyldes at der er solgt så hulens mange af dem? Og
mon ikke det store salg skyldes at man får meget motorcykel for rimelige
penge?

> [...]
næppe
> valgt en GS500 fordi du synes den er pæn, men vel snarere fordi det er en

Tjah, jeg har faktisk valgt den fordi den passer til mit behov (selvom jeg
godt kunne bruge noget større, fx. GSX600F) og ikke mindst min pengepung -
men jeg synes også det er en flot motorcykel.

"Moden motorcyklist"?!?
Du sku ha set mig i eftermiddags, hvor jeg havde min debut i en
sidevogns-motocross racer!

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-07-01 16:17

> [...]
Og
> mon ikke det store salg skyldes at man får meget motorcykel for rimelige

Jo, selvfølgelig. Anyway, jeg vil give Jørund ret i at en lettere brugt
Fazer er at foretrække, men igen - det kommer jo an på hvad man skal bruge
modellen til.

> Tjah, jeg har faktisk valgt den fordi den passer til mit behov (selvom jeg
> godt kunne bruge noget større, fx. GSX600F) og ikke mindst min pengepung -
> men jeg synes også det er en flot motorcykel.

Smag og behag er som bekendt (heldigvis) forskellig )

> "Moden motorcyklist"?!?
> Du sku ha set mig i eftermiddags, hvor jeg havde min debut i en
> sidevogns-motocross racer!

*LOL*

--
Adam
SV650S

Fra : Anders Winther

Dato : 15-07-01 02:26

> Jaja, men den har jeg da haft længe nu i forhold til de 2 måneder
GSXF'eren
> holdt
Holdt?
Gik den i stykker? Eller blev du træt af den?

Mvh.
Anders Winther
Stadigvæk XJ600S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-07-01 09:21

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> GSXF'eren
> Holdt?
> Gik den i stykker? Eller blev du træt af den?

*Drillemode on*
Den gik ikke i stykker, den var bare alt for stabil = kedelig at køre på, så
Adam skulle have den maskine som vel 99%(et rimelig velkvallifceret gæt ? )
af dem der har en sådanne, et tiltet på, UPS!!!!!!!! SORRY!!!!!!!!!!!
*Drillemode off*

Hej Adam:
*GGGG* ses vi i dag ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-07-01 16:18

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

? )
> af dem der har en sådanne, et tiltet på, UPS!!!!!!!! SORRY!!!!!!!!!!!

NEJ!

--
Adam
SV650S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-07-01 16:22

> så
> ? )

> NEJ!
>
> --
> Adam
> SV650S

*LOL*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-07-01 16:20

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
> GSXF'eren
> Holdt?
> Gik den i stykker? Eller blev du træt af den?

Det sidste ja. Med til historien hører også at jeg længe forinden havde
forelsket mig i SV'eren. Den var udsolgt da jeg stod og skulle handle og man
kunne ikke oplyse mig om og hvornår der evt. kom flere til landet. Jeg kunne
ikke vente og sprang på en GSXF'er i stedet. Det holdt kun til jeg så en blå
SV'er i vinduet hos Enghave )

Men hvad... så fik jeg da på et tidligt tidspunkt lært, at en mc er dyrt
legetøj

--
Adam
SV650S

Fra : Anders Winther

Dato : 13-07-01 22:00

> Næh... men det er jo ikke kåben du styrer, bremser, giver gas og svinger
med

Nej, men man skal jo også se på MC'en.. Og vise den frem.. Så man skal selv
synes om dens udseende.. Og det er nok dér jeg er faldet for GSX-F'eren..

> Det ville være godt at komme ud og prøve den - det er sjældent man har den
> mulighed.

Jeg glæder mig til det..

> [...]
> hvilket presser brugtprisen en del - måske det var en idé at finde en
> brugt!? Det er trods alt ikke en maskine man har i 100 år (subjektiv

Det er også en brugt jeg kigger efter.. De har en brugt hos www.soborgmc.dk
Suzuki GSX 600 F
Årgang: 1999
KM: 16000
Kr. 74.900,-

Jeg regner med at de køber min XJ600S.. Så det kan jo være at jeg kan få en
god handel ud af det..

Mvh.
Anders Winther

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 14-07-01 10:11

> Gå efter noget andet... Hvad med en Hornet eller en 600 Fazer? Eller evt.
en
> SV'er?

Laaaaaangt federe maskiner!!!! hermed en påstand fra fyn § de er langt
mere moderne i deres konstruktion, og køreegenskaber som gør gør GSX-F´eren
endnu ældre.

>Det er nogle fede maskiner du nævner.. Men jeg er vild med kåben på
>GSX-F'eren.. Og der er jo ikke nogen af dem du nævner der har fuldkåbe (som
>tandard)..

Det er muligt at kåben falder i din smag, men hvad gemmer der sig under den?

Mvh. Thomas
VTR-1000

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-07-01 13:48

> [...]
> hvordan I selv har haft med at skifte MC.. Om der var noget i ville have
> gjort anderledes.. Ventet med at skifte..? osv..

Udmærket cykel, så bare gå til den

Det gælder bare om at få prøvet noget forskelligt, har selv haft tre nye
cykler de sidste tre sæsoner,
"nej-nej! det er _slet_ ikke noget at tale om, det har stort set ikke kostet
noget "

Men hvad, vi lever jo kun en gang

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der ikke har en cykel mere end 3 mdr. før jeg har lyst til

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 14-07-01 18:19

"Anders Winther"
> skrev
> Hej,
> Jeg går og overvejer at skifte min XJ600S ud med en nyere MC..
> Jeg er faldet pladask for Suzuki GSX-F ('98 udgaven eller nyere)..
SNIP
*********************
Jeg giver til dels "folk" ret. Maskinen er rimelig tung at bugsere med på
små veje, bla. i og med at man sidder med hænderne lidt fremme.
Jeg havde sidste år en Bandit 600 og skal man tale "handling" (engelsk - jeg
aner ikke hvad det hedde på dansk - manøvredygtighed ?) var den absolut at
foretrække. Dvs. kører man langsomt og skal lave en hurtig manøvre - så var
Banditten bedre.
Jeg har dog ikke fortrudt købet. Jeg synes at F'eren ligger meget stabilt i
sving, og har en særdeles god beskyttelse mod regn og blæst i kraft af det
store badekar (undskyld: Kåbe). På et tidspunkt vil jeg dog nok
eksperimentere med et andet kåbeglas pga. en del vindstøj (kan skyldes min
højde i forhold til glasset).
Motormæssigt blev F'eren droslet ned i forbindelse med den nye kåbe. Dette
skulle have givet et mere solidt bundtræk - dvs. gøre den mere velegnet til
touring med bagage, end race.

Mit råd er, at du gør op med dig selv om du vil køre længere ture med
oppakning, eller køre "sjov-kørsel". Er du til det sidste, bør du nok vælge
SV i stedet.

Sjovt nok i øvrigt - så synes Topdanmark at min 600 F er en sportsmaskine
rent forsikringsmæssigt. Det ville have været billigere for mig at købe
forsikre en Bandit 1200. For nogle år siden var det anderledes.

Jeg giver ca. 5.000 årligt som elite kører, men har hidtil været for sløv
til at se mig om efter et andet selskab. Topdk. sørgede også for at jeg fik
en ny maskine, da jeg blev kørt ned på Bandit 600'eren af en bilist.
Behandlingen hos dem synes jeg er o.k.

--

/Jens S., Esbjerg - Suzuki-fan
GSX 600 F & GN 125

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 14-07-01 18:37

www.mc-basen.dk fandt jeg under arkiv en artikel som Peter Rahbek skrev i
1998 om GSx 600 F.

Da I jo selv kan finde den på mc-basen, hvor der i øvrigt kan findes mange
udmærkede gamle artikler, er der nok ikke så meget galt i at gengive teksten
her:

Prisstærk folke-mc

Af: Peter Rahbek 28-05-1998

Til 89.915 kr. er Suzuki GSX 600 F en attraktiv lille multikunstner. Nem at
køre for begyndere og akkurat hurtig nok til motorvejstouring og lidt sporty
kørsel...

Kig godt på billederne. De viser den nyeste, faceliftede udgave af en af
Danmarks populæreste folke-motorcykler.

I 10 år både solgte og kørte den gamle GSX 600 F rigtig godt uden væsentlige
tekniske forandringer. Den var måske ikke lige mekanikernes livret, men
køreegenskaberne og prisen gjorde den til en hitter.

Så fadede salget langsomt ud, fordi nye og langt skrappere maskiner for en
tid dominerede 600-markedet. Suzuki så sig naturligt nok nødsaget til at
puste nyt liv i oldtimeren, og det gjorde de så ved at relancere den som en
mere produktmodnet og touring-orienteret brugsmaskine.

Prisen er stadigvæk dens største aktiv - intet andet sted får du en helklædt
600-kubikker så billigt. Men Yamaha Diversion, Yamaha Fazer, samt Suzuki's
egen Bandit presser sig på som værdige konkurrenter.

Den største forandring ligger alene i kåbens design. For mht. teknisk
koncept er den nye GSX 600 F i grove træk uforandret. Stellet er stadigvæk
en dobbelt, lukket rørramme i stål. Der er stadigvæk to skivebremser foran
og en bagude. Motoren er stadigvæk en række-4 med 16 ventiler og kombineret
olie-/luftkøling. Men der er nu alligevel ændret på mange små detaljer.

Motoren er neddroslet med 8 hk - fra 86 til 78 hk. Til gengæld har den fået
bedre smidighed og mindre emission af støj og giftstoffer.

Akselafstanden er øget, og fælge såvel som dækmontering er blevet mere
tidssvarende i design og dimensionering. Dette spiller positivt ind på
køreegenskaberne, der for øvrigt slet ikke var så tossede på forgængerne.

Men det er altså især kåben som er ny. Hvad angår designet minder den om BMW
's slagskib K 1200 RS, og mht. vindbeskyttelse følger den godt med. Pilotens
styrthjelm stikker op i luftstrømmen, uden at det giver slem uro, mens
brystregionen holdes nogenlunde fri for fluer, blot man ikke strækker sig
for meget. Ros til sidespejlene, som giver fint overblik - og tak for 20
liters tankkapacitet og god stuve-af-vejen-plads under sædet, hvor Suzuki
virkelig har oppet sig mht. forarbejdning. At lakken stadigvæk er tynd hist
og her er prisen, man må betale for at få så meget motorcykel til - øh,
prisen!

Affjedringen er ret blød foran og noget strammere bag. Helt okay, når man
sommetider kører med bagage eller har kæresten med.

Mht. støddæmpning er hverken Showa-forgaflen eller det centrale fjederben
bagude rede til rigtigt sportslige manøvrer. På den anden side er GSX 600 F
ganske stabil på motorvejen og alligevel let at håndtere på snørklede
småveje. Køreklar når vægten op på 229 kg - men den mærker man egentlig ikke
meget til, når først hjulene roterer.

0-100 km/t i løbet af 4,6 sekunder (målt med mine 90 kg) er folke-Suzuki'en
ingen sprinter. Og sandt at sige føles den ret bovlam ved
topgears-overhalinger. I sjette gear tager spurterne fra 60 til 120 km/t i
snit omkring 13,5 sekunder. Det er klart over klassegennemsnittet, så der
skal røres grundigt rundt i gearkasse-olien med den i øvrigt letgående
gearpedal, hvis man skal holde et ordentligt pace med de 55 Nm moment, der
først står til rådighed ved 9500 o/m. Ønsker du flere kræfter bør du glemme
alt om tuning - i stedet kan du overveje at spendere 10.000 kr. ekstra på
den designmæssigt identiske 750-kubik storebror med 93 hk.

Sædet er godt polstret, men store piloter skal bøje knæene godt for at få
plads. Det betyder, at man af og til må rejse sig i fodhvilerne eller stå af
cyklen for at strække skinkerne. I grunden synd når nu tankkapaciteten
rækker til over 300 kilometers kørsel med et godt glid.

GSX 600 F er ingen racer i svingene - dertil mangler den både træk, frihøjde
og diæt. Men folke-Suzuki'en er ligegodt en habil svinger, som man kan træne
og forbedre sit køre-flow på indtil den dag, der bliver råd til noget
skrappere.

Successen er altså velfortjent. Men som potentiel kunde ville jeg dog klart
overveje storebroderen med 750 ccm eller Yamaha's særdeles vellykkede Fazer.
Hvis altså de nødvendige ekstra 10.000 kr. lige hang og dinglede på træerne
ude i haven...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-07-01 21:56

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9ipvba$6kp$1@sunsite.dk...

> [...]
fik
> en ny maskine, da jeg blev kørt ned på Bandit 600'eren af en bilist.

Hej Jens.

Hvad ville de have for en 1200 Bandit ? ( rent teoretisk spørgsmål )

Du skriver at du giver 5K om året ( elite / super elite ) for din GSXF'er,
er det med rabat ( evt. MC Touring Club DK )
Jeg havde en 600GSXF'er sidste år og gav _under_ 2,5K inkl. MCTC rabat og
TOP hjælp, så det er da noget af en stigning ?

Ang. højere kåbe glas , så havde jeg et MRA ( touring ) glas, i Smoke
nuance, på min, det gav lidt mere "læ" når man kørte solo på cyklen, men når
man var
to på den , og man kørte fra ca. 145 km/t og opad var det _flere_
"turbolencer" ( staves det sådan ?? ) , ligesom hjelmen blev løftet lidt og
vugget fra side til side,
men under 145 km/t var der ingen probs overhovedet.
( smider lige et billede af cyklen, med det høje glas på, på
news.dk.binaer.motor)

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-07-01 11:43

"Dennis Hellan Pedersen
> skrev til Jens S.,
> Hej Jens.
>
> Hvad ville de have for en 1200 Bandit ? ( rent teoretisk spørgsmål )
*******************
Hej Dennis.
Jeg mener det var ca. 4.200 kr årligt - super elite

> Du skriver at du giver 5K om året ( elite / super elite ) for din
GSXF'er,
> er det med rabat ( evt. MC Touring Club DK )
******************
Det er superelite og inkl. rabat. Og ja - den ER steget meget i pris. Min
600 Bandit gav jeg også lidt over 2.000 for. De begrunder det med ny
prissætning. Da jeg spurgte første gang til prisen, havde Topdk sat et R
efter 600 og så var det en endnu værre pris men det blev hurtigt rettet
til F

> ( smider lige et billede af cyklen, med det høje glas på, på
> news.dk.binaer.motor)
ØV øv og øv. Jeg kan ikke se dk.binaer.motor ! Jeg har cyklet rundt mellem
TD's servere: news.inet, tnews, test.news men må åbenbart ikke få lov til at
se binære grupper. Alm. læsning er nu henvist til Sunsite. Gider du maile
billedet direkte til mig på jesv@esenet.dk da jeg gerne vil se hvordan den
tager sig ud

--

/Jens S., Esbjerg