Word dokument bryder om i tekst - HASTER
Fra : Martin N \(5220\)

Dato : 12-11-07 18:23

Hej NG

Jeg har moftaget et worddokument som jeg skal printe ud, men når jeg åbner
det bryder teksten om.
Jeg har brug for at liniefaldet er nøjagtig ens i fht. de print jeg også har
modtaget sammen dokumentet.

Jeg har prøvet på 3 forskellige PC'ere med forskellige versioner af Word, 1x
2003 og 2x 2007.

I 2003 bryder det om på skærmen
I den ene version af 2007 ser det fint ud på skærmen, men når jeg åbner
print-menuen bryder det om, og det er det også på det print jeg får ud.
Selvom jeg lukker printmenuen igen uden af printe, forbliver dte ombrudt i
dokumentet.
I den anden version af 2007 bryder det også om, men anderledes end i 2003.

Det hele er sat med Arial. og de maskiner jeg har åbnet dokumenterne på
kører alle XP pro. Men jeg ved ikke hvilken version af windows dokumenet
blev oprettet på.

Jeg har kun forsøgt med en truetype Arial, da den jo er præinstall på
maskinerne.

Jeg har ikke en dyt forstand på Word da jeg bruger CS3 pakken normalt.

Kan I hjælpe mig?

Mvh
Martin

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 12-11-07 21:47

Martin N (5220) wrote:

> Jeg har moftaget et worddokument som jeg skal printe ud, men når jeg
> åbner det bryder teksten om.
> Jeg har brug for at liniefaldet er nøjagtig ens i fht. de print jeg
> også har modtaget sammen dokumentet.

Jeg har i Word 2000 oplevet at ombrydningen kan afhænge af hvilken
printer som er installeret.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-11-07 22:17

Erik Olsen DK wrote:

> Jeg har i Word 2000 oplevet at ombrydningen kan afhænge af hvilken
> printer som er installeret.

Også min tanke :)
Det må vel være et spørgsmål om at justere lidt på margen?

I print preview (vis udskrift) kan man justere på dette

Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Martin N \(5220\)

Dato : 12-11-07 22:56

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i > Det må vel være et
spørgsmål om at justere lidt på margen?

> I print preview (vis udskrift) kan man justere på dette

Tak for jeres hurtige svar.

Hvis jeg sammenligner margenerne på de print jeg har modtaget og dem jeg
selv printer er de nøjagtig ens, så dem kan jeg næsten ikke ændre på.

Men installerede printere vil jeg prøve at undersøge, fælles for alle 3
maskiner jeg har prøvet er, at de har har Acrobat Distiller installeret.

Den kan jeg dog ikke komme udenom da mit slutprodukt skal være pdf. Men jeg
vil forske videre ud fra jeres svar.

Tak for hjælpen.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 21:48

Martin N (5220) wrote:
> [...]
> maskinerne.
>
> Jeg har ikke en dyt forstand på Word da jeg bruger CS3 pakken normalt.

Prøv at konvertere til pdf. Jeg har haft en del problemer netop med
ombrydning i forskellige wordversioner. Jeg løste det med Acrobat 6.

Stig Bang-Mortensen