Kur mod eksem/allergi... "3 uger i helvede~
Fra : Lynx

Dato : 13-07-01 13:06

Hej.

Jeg føler mig nærmest medmenneskeligt forpligtet til at videreformidle
følgende lille solstrålehistorie:

For ca. 9 år siden fik jeg konstateret "Fedtskælseksem" i ansigtet hos en
hudlæge, efter at min egen læge havde ordineret Locoid-creme. Christ!
Hudlægen sagde, at det var en ret normal lidelse, og at jeg skulle bruge
Nizoral-salve til mine dages ende. Den forklaring kunne jeg ikke stille mig
tilfreds med, men var i første omgang pisket til at bruge salven, da eksemen
var ret så generende, og i øvrigt ikke forøgede mine chancer for at blive
Danmarks smukkeste mand.
Efter et stykke tid prøvede jeg så zoneterapi, som vi i min familie har haft
god held med. Jeg nød min første behandling i fulde drag, og ikke mindst
resultatet: min eksem forsvandt! Fedt, fedt, fedt! Jeg var naturligvis
lykkelig... i de 3 måneder det varede. Så kom eksemen igen. Bugger all!
Uden et brugbart alternativ blev mit lod så at gå til zoneterapeut engang
imellem, og ellers at fortsætte med Nizoral-salven. Dette gik de næste 8 år
af mit liv så med. For et år siden fortalte min egen kære søster mig så om
en kur. Hun havde for nogle år tilbage mødt en egyptisk overlæge, der havde
fortalt hende om en kur mod allergi o.lign. Hun prøvede den og blev fri for
nikkel-eksem (som ellers manifesterede sig ganske voldsomt hos hende) og
høfeber (kun én sæson ad gangen). Kuren havde ikke noget navn, men jeg
vælger at kalde den "3 uger i helvede".

Kuren består i al sin enkelthed af 3 uger på følgende anvisninger:
- Absurde mængder kartoffelvand. (2-3 mellemstore, ukogte, skiveskårne
kartofler trækker ca. 1 døgn i 1 liter vand)
- Masser af hvidløg. (Ja, du bliver virkelig populær).
- Spis alt det frugt og grønt (herunder kartofler) du magter, men hold dig
helst fra citrusfrugter. Spis avocado, da dette bliver din eneste fedtkilde
i 3 uger.
- Brug ikke krydderier, med undtagelse af friske krydderurter og salt.

Du må ikke andet. Ikke spise kød, brød, ris, pasta, slik, kager, whatever.
Glem alt om at have et liv, for du har ikke energi til det.

Kuren er hård ved organismen, så gennemfør den højest én gang om året, uden
at snyde.

Solstrålehistorien består selvfølgelig i, at jeg gennemførte kuren og har
været eksemfri i et år. I starten turde jeg slet ikke tro det, men
efterhånden er min nervøsitet og skepsis blevet afløst af rendyrket, uhæmmet
glæde.
(Det hører med til historien, at jeg rent faktisk kun gennemførte kuren i 13
dage pga. overdrevet vægttab. Jeg har et stofskifte svarende til en
mellemstor landsbys.)

Jeg håber, at nogen af jer derude kan få lige så stor succes med kuren som
jeg selv og min søster. Jeg vil da også gerne høre kommentarer fra nogen,
der evt. mener at kunne forklare, hvorfor kuren virker. Eller måske nogen,
der bare tror, at jeg er fuld af ****.

Venlige hilsner og ønske om sunde sjæle i sunde legemer.

Morten
---
Have you saved your rainforest today?
http://www.therainforestsite.com

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 16-07-01 14:32

Lyder sku meget cool *s* .. men damn den må være led, sådan en 3 mdr's
kur..!

Med venlig hilsen

Christian Jørgensen

Fra : Los

Dato : 16-07-01 14:47

Arh, nu ER det jo kun 3 UGER!
Men det gør den ikke let overkommelig...

Morten
---

Fra : /arcana

Dato : 16-07-01 18:00

"Lynx" <dallx@hotmail.com> wrote in message news:9imo0p$1mt$1@sunsite.dk...

> Kuren er hård ved organismen, så gennemfør den højest én gang om året,
uden
> at snyde.

Jeg synes faktisk at kuren lyder fornuftig. Den er nok ikke så hård ved
kroppen som vedvarende eksem, kombineret med hydrokortison. Men jeg er
sikker på at den kræver viljestyrke, som jo så tilsyneladende belønnes
senere.

/arcana