Komplet familie stamtræ
Fra : Blup

Dato : 18-11-07 18:52

Hej
Jeg vil gerne have lavet et komplet stamtræ, hvem lavet sådan noget ? Jeg
har selvfølgelig nogle oplysninger på bedsteforældre men ikke ret meget
længere.

VH / Michael

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-11-07 20:02

"Blup" <michael.tidemand@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg vil gerne have lavet et komplet stamtræ, hvem lavet sådan noget ? Jeg
> har selvfølgelig nogle oplysninger på bedsteforældre men ikke ret meget
> længere.

most of it do it ourselves
look at
Statens Arkivers Arkivalieronline
Indscannede kirkebøger, med søgemulighed. Kræver plugin for visning af TIFF
billeder.
www.arkivalieronline.dk/

follow the links in the side bar too

Hugh W

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-11-07 23:42

> [...]
> Jeg vil gerne have lavet et komplet stamtræ, hvem lavet sådan noget ? Jeg
> har selvfølgelig nogle oplysninger på bedsteforældre men ikke ret meget

Hej Michael

Så er det lige spørgsmålet hvad et komplet stamtræ er, nogle forsker i
årevis, og der bliver ved med at dukke nye ting op fra tingbøger,
retsudskrifter, lægdsruller, folketællinger, o.s.v.
mvh

Bent Nielsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-11-07 03:07

"Bent Nielsen" <nielsen.bent@mailfjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> årevis, og der bliver ved med at dukke nye ting op fra tingbøger,
> retsudskrifter, lægdsruller, folketællinger, o.s.v.

jo

vi er aldrig ferdigt
altid nye fætter og cousine

http://www.dis-danmark.dk/forside.php

Foreningens formål er at skabe et forum for databehandling i
slægtsforskning, personal- og lokalhistorie. Vi er nu næsten 5.000
medlemmer.
I DIS-Danmark inspirerer og hjælper vi hinanden. Både den rutinerede
slægtsforsker og begynderen kan møde andre med samme interesser - såvel her
på hjemmesiden som ved at skabe kontakter ved DIS’ arrangementer eller via
medlemsbladet Slægt & Data.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,98501,98501#msg-98501
Her kan du søge råd og vejledning i brug af slægtsprogrammer eller brug af
internettet til slægtsforskningen samt udveksle erfaringer.

mvh

Hugh W

Fra : Hvornum

Dato : 19-11-07 06:18

Hej Michael

Og så er det bare med at suge oplysninger til sig fra nulevende slægtninge.
En komplet optegnelse af en slægt er ikke mulig, så måske skal du afgrænse
hvor meget der skal bruges. Du kan sige at det er nærmeste familie og måske
2-3 led tilbage i slægten.
Spørg om andre har noget på Jeres slægt og brug det herfra.
Her på siderne kan du få nogen hjælp, og muligt er der nogle der søger det
samme som dig.
Men ellers er meget af arbejdet dit eget, og når du køre fast, så tag en
pause og begynd igen når modet er der

Mange hilsnen

Max Hvornum 4623

Fra : Blup

Dato : 19-11-07 08:14

Tak for svarene, jeg har faktisk været i gang, og fundet lidt, men jeg kan
ikke rigtigt komme videre, der er for lidt timer i døgnet til at jeg også
kan bruge tid på slægtsforskning. Jeg ville gerne have noget i stil med en
lige linie, fra min fars side. senerer kan jeg så søge til højre og venstre.

Fra : Michael Erichsen

Dato : 19-11-07 09:07

Blup wrote:
> [...]
> lige linie, fra min fars side. senerer kan jeg så søge til højre og venstre.

Hej Michael

Hvis du lægger op, hvad du har, er der masser af venlige mennesker her,
der kan hjælpe med at finde nye forbindelser og gerne vil forklare
hvilke metoder og hvilke kilder, de har brugt.

Når man har samlet en håndfuld, kan man aflevere det til
udvekslingscentralen hos Lars Lundin på

http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php

og få ham til at finde sammenfald med masser af andre forskere.

Du kan evt. også hente lidt inspiration i min præsentation her:

http://www.dis-danmark.dk/nordsj/Helsinge/Kalender/DovneSurfer.pdf

Mvh Michael Erichsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-11-07 09:53

> [...]
> kan bruge tid på slægtsforskning. Jeg ville gerne have noget i stil med en
> lige linie, fra min fars side. senerer kan jeg så søge til højre og

if you are rich pay a professional
350 to 450 Dk KR an hour inc MOMS

but it is not as much fun

Hugh W

Fra : Blup

Dato : 19-11-07 16:27

Ok, jeg har denner her, som er noget af det eneste jeg har.

Navn: Niels Peter Christian Nielsen
Født: 8 feb 1881, frederiksberg.
Senere gift med: ja øjeblik.
Stilling: Sporvognskonduktør
Bopæl: Bevtoftegade 7, enghave. indtil 1919
Død: 1919, 3 september.
Formentlig begravet på vester kirkegard 7 september.

Håber det her giver noget.

VH / Michael

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 19-11-07 17:23

Scripsit Blup:

> [...]
> Bopæl: Bevtoftegade 7, enghave. indtil 1919
> Død: 1919, 3 september.
> Formentlig begravet på vester kirkegard 7 september.

Gå ind på www.arkivalieronline.dk og tilmeld dig.

Slå dér op i Frederiksberg kirkebog årgang 1878-81 på opslag 150, så
vil du finde dåben på Niels Peter og navnene på hans forældre og
faddere, samt hvor forældrene boede. Du får også moderens fødenavn og
hendes alder dér.

Dernæst har du to muligheder for at tjekke den oplyste adresse i
folketællingen for 1880 og 1890. Det ser desværre ud til at være
nitte, for folk flyttede meget rundt dengang, og familien ser ikke ud
til at bo på den oplyste adresse dér.

Derfor må du nok på et tidspunkt en tur på Landsarkivet for København,
hvor du vil kunne slå forældrene op i Politiets Dødeblade. Der vil du
også kunne finde oldefars dødeblad og dermed finde en stribe adresser
du kan eftersøge ham på i folketællingerne.

Du burde kunne finde din oldefar på den oplyste adresse i Bevtoftgade
i folketællingen for 1916, men jeg kan ikke se ham der (underligt nok
er der ikke ret mange adresser, og i 1906 findes gaden slet ikke).

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-11-07 20:40

Husk Fadderne

måske også familie

Hugh W

Fra : Michael Erichsen

Dato : 19-11-07 22:11

Lars Erik Bryld wrote:
> [...]
> i folketællingen for 1916, men jeg kan ikke se ham der (underligt nok
> er der ikke ret mange adresser, og i 1906 findes gaden slet ikke).

Og i 1880 var de tilsyneladende endnu ikke flyttet til Falkonér Alle
50C. Jeg kan i hvert fald ikke finde dem i den pågældende folketælling,
som også ligger på Arkivalier Online.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 19-11-07 22:27

Michael Erichsen skrev:

> Og i 1880 var de tilsyneladende endnu ikke flyttet til Falkonér Alle
> 50C. Jeg kan i hvert fald ikke finde dem i den pågældende folketælling,
> som også ligger på Arkivalier Online.
>
> Mvh Michael Erichsen

Hej

Hvis man kigger på fadderne:

Frederikke Nielsen,Bredegade
Ole Olsen og hustru,Falkoner Alle,
Frederik Jensen af Lyngby:

Kunne det måske være dem her i Lyngby:

Samtlige personer i husstanden

København, Sokkelund, Lyngby, Lyngby, Et Hus, 292,

FT-1880, C1033

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Søren Christian Nielsen 31 Gift Blegemand, Husfader Brattrup Ved Løgstør
Johanne Nielsen 25 Gift Hans Hustru Løgstør
Frederikke Nielsen 17 Ugift Tjenestepige Løgstør
--

Søren Christian Nielsen og Ane Johanne Kirstine Elisdabeth Nielsen
er viet 6.april 1879 i Lyngby.

Fra : Blup

Dato : 20-11-07 18:33

Det er dejeligt med alle de gode svar, jeg er lidt i øjeblikket mest
intresseret i Niels peter´s søn som han for selvfølige lige før hans død
Måske, sønnen hedder Otto Tidemand Nielsen og hvordan Tidemand er kommet ind
i familien er en gåde ? Jeg ved Otto er født et par år lige før hans død.
Kan det være at Niels slet ikke er farén`?

Michael

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 20-11-07 19:16

Blup skrev:
> [...]
> i familien er en gåde ? Jeg ved Otto er født et par år lige før hans død.
> Kan det være at Niels slet ikke er farén`?

Hej

>Søren Christian Nielsen og Ane Johanne Kirstine Elisdabeth Nielsen
>er viet 6.april 1879 i Lyngby.

Ane Johanne Kirstine Elisabeth Nielsen
født 8.september 1854 i Løgstør,Ålborg amt
døbt 27.december 1854 i LØgstør Kirke
Forældre: Gjørtler Christen TIDEMAND Nielsen
og Hustru Maren Nielsdatter.

Flemming Aasklint

Fra : Søren Haahr

Dato : 19-11-07 17:37

Hej Michel,
Så har du noget mere nu:
Niels' forældre:
Arbejdsmand Søren Christian Nielsen og hst. Anne Johanne Nielsen,
Falkonerallé 50C.
(Frederiksberg kirkebog 1878-1881 fødte, opslag 150)
vh
søren

Fra : Jöergen

Dato : 22-11-07 10:13

"Søren Haahr" <spam@kolding.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Falkonerallé 50C.
> (Frederiksberg kirkebog 1878-1881 fødte, opslag 150)

Hvad med at forklare Blup fremgangsmåden og programmer så han selv kan komme
igang,
Blum du kan evt. også efterlyste hos DIS

Jörgen