Ny linkside til alle Danmarks kirkegårde.
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 00:43

Velkommen til <http://www.Dk-gravsten.dk>
En ny link side til alle Danmarks fotograferede kirkegårde.

Vores baggrund for at starte en linkside til Danmarks kirkegårde er:
Da vi som kirkegårdsfotografere i Vejle amt udtrådte af Dansk
kirkegårdsindex, fandt vi ud af at der er behov for et alternativ til DKI.
Et sted hvor der var plads til alle og ikke så mange krav.

På Dk-gravsten mener vi:

· At digitalisere Danmarks kirkegårde, vores fælles fortid, bør være et
fælles landsdækkende projekt. Et projekt hvor enhver kan deltage på sit eget
niveau.

· Det bør ikke være afgørende om man har hjemmeside, teknisk snilde eller
andet. Alle der har lyst, bør kunne deltage.

På Dk-gravsten kan du deltage aktivt med eller uden en hjemmeside
· med eller uden billeder online.

Læs mere på Dk-gravsten hvordan du deltager, samtidig kan du se vores gode
oversigt over alle Danmarks kirkegårde samt de klikbare amtskort.

Vi linker til kirkegårde der forefindes på nettet, såfremt de overholder 10
års reglen.
Vi samarbejde med ” Find en grav ”.

Så velkommen til Dk-gravsten. Link siden til alle Danmarks kirkegårde.

På nettet finde du os på adressen: <http://www.Dk-gravsten.dk>

Venlig Hilsen
Joan Bedsted & Torben B. Sørensen.
Kirkegårdsfotografer i Vejle amt.

Fra : Daniel

Dato : 15-11-07 08:52

"Torben" <torben (snabel) polsterbo.dk> skrev i en meddelelse
> Velkommen til <http://www.Dk-gravsten.dk>
> En ny link side til alle Danmarks fotograferede kirkegårde.
Det er et rigtig godt initiativ, anvendeligt og meget brugervenligt.
Tak for det.
- Daniel -
* Nu med dansk tastatur *

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 15-11-07 07:36

On 15 Nov., 08:52, "Daniel" <daniel-nospamma...@hotmail.com> wrote:

> Det er et rigtig godt initiativ, anvendeligt og meget brugervenligt.
> Tak for det.
> - Daniel -
> * Nu med dansk tastatur *

Goddag.

Netop hjemvendt fra en skøn ferie og så opdage denne nye dejlige
hjemmeside.

Jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord. Jeg er imponeret.
Glædeligt at se i har fået hul igennem til " Find en grav " og
samarbejder med dem.

Jeg synes jeres nye hjemmeside er en god og overskuelig side. Meget
meget brugervenlig.
Gode kort og god oversigt over kirkegårde i det hele taget.

Glædeligt at se, at i ikke kunne kues af Dansk kirkegårdsindex. Det er
rigtig godt gået.
Dejligt at læse at det er landsdækkende projekt hvor alle burde kunne
deltage.
Deri har i ret, og det ikke kun er for få udvalgte. Så måske skulle
min gode ven Arne Feldborg og jeg tage hinanden i hånden, og hjælpes
af med at fotografere en kirkegård, og tilmelde den hos jer.

Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke med siden fremover og
må rigtig mange bruge den, og må rigtig mange tilmelde hos jer.

Hip Hip hurra, både med det lange og kort Hurra.

Venlig Hilsen
H. H. Andersen.

P.S. Stoppeuret er sat og gjort klar, til debattøerne. Rødvinsglasene
er poleret og gjort klar.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 19:08

"Torben" <torben (snabel) polsterbo.dk> skrev i en meddelelse
> Velkommen til <http://www.Dk-gravsten.dk>

Hej Joan og Torben.

Til lykke med jeres nye side. Den er blevet rigtig god og overskuelig. Det
bliver spændende at følge med i når Danmarkskortet bliver grønnere og
grønnere.

Venlig hilsen

Birgit & Erik Nielsen

findengrav.dk

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 20-11-07 10:32

On 15 Nov., 19:08, "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> wrote:

> [...]
>
> Til lykke med jeres nye side. Den er blevet rigtig god og overskuelig. Det
> bliver spændende at følge med i når Danmarkskortet bliver grønnere og

Godaften.

Hvor er det glædeligt at se at det går godt med jeres nye side.
Kunne vi ikke få en status ?

Venlig Hilsen
H. H. Andersen.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-11-07 01:50

"Torben" <torben (snabel) polsterbo.dk> skrev Thu, 15 Nov 2007 00:43:27
+0100

>På Dk-gravsten kan du deltage aktivt med eller uden en hjemmeside
>· med eller uden billeder online.

Og også uden overhovedet at være tilmeldt.?

Ca. halvdelen af 'jeres' poster er jo taget direkte fra DKI - uden
tilladelse og uden kildehenvisning.

Med hvilken ret medtager i "Deep Links" til sider under DKI uden
tilladelse og uden kildeangivelse (istedet for at linke til DKI's egne
oversigtssider).?

Hvorfor fortæller i kun en del af sandheden på siden "Må man det".?

Hvorfor fortæller i kun en del af sandheden på siden "Dårligt behandlet
af DKI".?

>Vi linker til kirkegårde der forefindes på nettet, såfremt de overholder 10
>års reglen.
>Vi samarbejde med ” Find en grav ”.

Hvordan hænger det sammen.?

"Find en Grav" har da på en meget overbevisende måde her i gruppen
tilkendegivet, at de absolut ikke agter at følge en 10 års regel.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-07 17:32

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> "Find en Grav" har da på en meget overbevisende måde her i gruppen
> tilkendegivet, at de absolut ikke agter at følge en 10 års regel.?
>
> --
> mvh, A:\Feldborg

www.findengrav.dk , under "Om "Find en grav" kan man læse følgende:

"Vi fotograferer alle tilgængelige gravsten, men offentliggør ikke billeder
af gravsten der er nyere end 10 år."

Sådan har det været lige fra starten.

Erik Nielsen - Odense

Fra : Hvornum

Dato : 28-11-07 20:30

Hvem har ret til at tage et foto, har jeg ikke ret til at tage foto af
tigeren i ZOO hvis Arne har taget det samme? har jeg ikke ret til at tage et
foto af en gravsten fordi den er på en anden hjemmeside?
Hvem skal bestemme hvad der fotograferes og lægges på en hjemmeside?
Kan man tage et foto i samme vinkel som andre, har jeg så ikke ret til at
udgive mit foto?

Tak for de oplysninger I lægger ud, og tak for at jeg kan "låne" disse
vederlagsfrit, bare jeg ikke selv har en økonomisk fordel for andres
materiale.

Mvh

Max Hvornum

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-07 02:24

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Wed, 28 Nov 2007
17:31:32 +0100

>"Vi fotograferer alle tilgængelige gravsten, men offentliggør ikke billeder
>af gravsten der er nyere end 10 år."
>
>Sådan har det været lige fra starten.

Det var da godt nok pokkers.

Hvorfor var i så så sure på mig, da jeg i sin tid opfordrede jer til at
overholde en 10 års regel.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-07 06:07

> "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev Wed, 28 Nov 2007
> 17:31:32 +0100

Den oprindelige ordlyd var:
"Databasen vil med tiden komme til at indeholde billeder af samtlige
gravsten på de enkelte kirkegårde i Danmark."

Dette er stadig målet!

Erik Nielsen - Odense

Fra : Daniel

Dato : 29-11-07 09:43

> Det var da godt nok pokkers.
>
> Hvorfor var i så så sure på mig, da jeg i sin tid opfordrede jer til at
> overholde en 10 års regel.?
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
> http://hammerum-herred.dk/

Hvorfor holder du ikke bare næsen for dig selv i stedet for at kommentere
alt og alle, uden på forhånd at sætte dig ind i tingene?

- Daniel -
* Nu med dansk tastatur *

Fra : Søren

Dato : 28-11-07 14:29

On 28 Nov., 01:49, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> [...]
>

> Med hvilken ret medtager i "Deep Links" til sider under DKI uden
> tilladelse og uden kildeangivelse (istedet for at linke til DKI's egne

Nu vil jeg hverken gøre mig til tilmands for den ene eller anden
kirkegårdsside. Jeres/deres evt. uoverenstemmelser vil jeg lade andre
om, de har efter min mening alle noget godt at byde på, så fortsæt
endelig det gode arbejde, men der bliver hele tiden nævnt såkladte
dybe links og (manglende) tilladser til at oprette sådanne.

Man behøver nu ikke en tilladelse for at lave et link på sin egen side
og hen til en andes side. Tænk blot på såkalde linkarkiver, sikke
arbejde.

Men at lave såkaldte dybe links har og vil aldrig være god
netetikette. Man linker til hovedsiden, og ikke andet.
At man således skulle linke til DKI´s oversigtsside, vil faktisk også
være et dybt link, medmindre at DKi er et selvstændigt domæne. Jeg
mener dog at det ikke er registret som et sådan, og derfor bør man
altså linke til ejerens forside.

Således er god netetikette foreskrevet, at det så kan være svært rent
praktisk er noget helt andet.

S. Larsen
http://stass.info

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-07 02:11

"Søren" <info@stass.dk> skrev Wed, 28 Nov 2007 13:29:20 -0800 (PST)

> [...]
>være et dybt link, medmindre at DKi er et selvstændigt domæne. Jeg
>mener dog at det ikke er registret som et sådan, og derfor bør man

I projekter af den her størrelsesorden ville det jo være det normale, at
man indbyrdes aftalte hvordan der skulle linkes - også (og især) med
henblik på at minimere vedligeholdelsesarbejdet.

Det ville jo være direkte tåbelig, at begge paterter skulle have arbejde
med at opdatere de samme ting - det burde automatisk ske så snart den
ene part har gjort det.

Men når nu parterne ikke længere er på talefod, så må det mindste man
kan forvente jo dog være, at man enten overholder almindelig god skik
som du beskriver den - eller også helt afholder sig fra at bruge links
man ikke selv har samlet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/