Kirkegård nummer 89 tilføjet
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 16:14

Så er der igen lagt en ny kirkegård på www.findengrav.dk

Erik Nielsen - Odense

Fra : Per Bau

Dato : 13-11-07 18:36

"Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der igen lagt en ny kirkegård på www.findengraver.dk

Så tror jeg de fleste har opfattet det. Stop nu med din SPAM.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-11-07 19:02

Per Bau wrote:

> "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev i en meddelelse

> Så tror jeg de fleste har opfattet det. Stop nu med din SPAM.

it is on topic

not spam but a bad url

http://www.findagrave.com/php/famous.php?page=country&FScountryid=27

no

http://www.findengrav.dk/
Disse sider laves på frivillig og ulønnet basis til glæde for alle med
interesse for genealogi.
Med venlig hilsen, Birgit Nielsen

Opdateringer
13-11-2007

* Vindeby tilføjet

12-11-2007

Frihedskæmper grave på nedennævnte kirkegårde:

* Hadsund tilføjet
* Hobro tilføjet
* Randers tilføjet
* Rødding tilføjet
* Skærbæk tilføjet
* Amager tilføjet
* Frederiksberg tilføjet
* Garnisons tilføjet
* Gurre tilføjet
* Hedehusenev
* Herstedøster tilføjet
* Hillerød tilføjet
* Himmelev tilføjet
* Hørsholm tilføjet
* Hornbæk tilføjet
* Humlebæk tilføjet
* Hvidovre tilføjet
* Rødovre tilføjet
* Roskilde Østre tilføjet
* Tune tilføjet
* Nakskov tilføjet

11-11-2007

* Hover tilføjet

09-11-2007

* Stenløse tilføjet

08-11-2007

* Vinding tilføjet

06-11-2007

* Thorsted tilføjet

01-11-2007

* Allested tilføjet
* Vejle tilføjet
* Sæddinge tilføjet
* Nebbelunde tilføjet
* Randerup tilføjet
* Væggerskilde tilføjet
* Mjolden tilføjet
* Fangel tilføjet
* Branderslev tilføjet
* Herredes tilføjet
* Sønder Vium tilføjet
* Løjtofte tilføjet
* Waldfriedhof, Wolfsburg Tyskland tilføjet

what have you done for danish genealogy?

apart from http://www.hobby-forum.dk/
Vores brugere har i alt skrevet 4970 indlæg
Der er i alt 646 tilmeldte brugere

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 18:04

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

> what have you done for danish genealogy?
>
> apart from http://www.hobby-forum.dk/
> Vores brugere har i alt skrevet 4970 indlæg
> Der er i alt 646 tilmeldte brugere
>

> Hugh W
Måske du ville ulejlige dig med at forklare hvad du mener og gerne på dansk,
som du jo mestrer så udemærket!

Erik Nielsen - Odense

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 13-11-07 19:46

Scripsit Per Bau:

> Så tror jeg de fleste har opfattet det. Stop nu med din SPAM.

Snak for dig selv. Jeg kan godt bruge beskeden.

Lars Erik Bryld

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-11-07 21:05

On Tue, 13 Nov 2007 19:46:26 +0100, Lars Erik Bryld wrote:

> Jeg kan godt bruge beskeden.

Den ville være meget mere brugbar hvis der stod hvilke kirkegård der er
tilføjet. Som meddelelserne kommer nu, opfatter jeg dem også som spam.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-11-07 01:58

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> skrev Tue, 13 Nov 2007
19:46:26 +0100

>Snak for dig selv. Jeg kan godt bruge beskeden.

Til hvad.?

Om tallet er 89 eller 93 siger dig vel ikke noget.?

Men heldigvis er det jo ikke alle, der har behov for overhovdet at
annoncere så massivt, for at trække et par besøgende til en hjemmeside.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-11-07 20:17

Scripsit Arne Feldborg:

> Til hvad.?
>
> Om tallet er 89 eller 93 siger dig vel ikke noget.?

Jovist. Det siger mig, at en side som jeg finder potentielt nyttig
bliver mere og mere interessant. Desuden sparer det mig for selv at
holde styr på, om projektet fortsat udvikles eller ej. Samtidig gør
det opmærksom på siden til folk, som på nuværende tidspunkt ikke har
opdaget den endnu.

jeg har ikke glemt den flade fornemmelse som greb mig, da jeg første
gang klikkede ind på DKI ´og til min store glæde fandt næsten hele
Bornholm dækket - men ved at gå ind på hver enkelt kirkegård fandt jeg
at "dækningen" kun var varierende grader af reservationer, allerede
næsten årgamle.

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-11-07 20:27

Lars Erik Bryld wrote:

> [...]
> Bornholm dækket - men ved at gå ind på hver enkelt kirkegård fandt jeg
> at "dækningen" kun var varierende grader af reservationer, allerede

these inscriptions are more important for researchers in USA where you
do not have a federal system of civil registration

eg from 1 July 1837 in UK
også kirkebøger og lægdruller i DK

mvh

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-07 02:18

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> skrev Wed, 28 Nov 2007
20:16:57 +0100

>Bornholm dækket - men ved at gå ind på hver enkelt kirkegård fandt jeg
>at "dækningen" kun var varierende grader af reservationer, allerede
>næsten årgamle.

Taj. Sådan er livet så besværligt.

Hvis du vælger "Færdige" så får du færdige
Hvis du vælger "Undervejs" så får dem der er på vej.
Hvis du vælger "Reserveret" så får du dem der er reserverede.
Hvis du vælger "Alle" så får du alle.

Udfra hvad jeg ellers kender til dig og din kompetance, så havde jeg
faktisk forventet, at du var i stand til at gennemskue den ret simple
problemstilling

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hvornum

Dato : 28-11-07 20:20

Så er Arne vist kommet på igen
Som vanen tro, rakkende ned på hvad andre kan bruge.
Hvis du ikke kan bruge diverse oplysninger, så luk dine øjne små.
Og hvorfor bruger du tid på at være her på siden, hvor du jo ikke ønsker at
komme?
Hvis du ikke vil læse indlæg om kirkegårde eller indlæg fra Erik Nielsen, så
bloker ham, så kommer du ikke til at se flere indlæg fra ham.
Jeg ved også godt nu, efter dette indlæg at jeg skal rakkes ned, det glæder
jeg mig skam til, for så kan du om muligt få luft for dine problemer, lad os
andre grine af disse.

Til Erik, skriv du bare når du har flere kirkegårde på siden, det er så godt
et opslag som jeg også har brugt og håber der kommer mere jeg kan bruge.
Og til Jer der tager foto, tak for Jeres gode arbejde. Hvordan gør I det,
går I bare ind på en kirkegård eller taler I med præsten/graveren eller
ander?
Jeg har flere kirkegårde her ved Køge som jeg kunne komme i gang med, så
gode informationer til mig, men også andre, hvordan vi kommer igang.

Mvh
Max Hvornum 4623

Fra : Daniel

Dato : 29-11-07 09:46

> [...]

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

..... og det er så derfor du linker til en for mig ligegyldig side i hvert
eneste indlæg du laver.

- Daniel -
* Nu med dansk tastatur *

Fra : Hvornum

Dato : 29-11-07 21:12

Daniel, der har du fat i noget af det rette, Arne "reklamere" eller
informere om noget så ligegyldigt, dette måske for os, men ikke for andre.

Kan Arne måske se pointen i det, for det er os andre en interesse at få
oplysninger om kirkegårde - og nu er kirkegård nr. 91 tilføjet på
www.findengrav.dk
Jeg kan ikke pt. bruge linket til Arne, men måske en dag, hvem ved, og
derfor skal alle have ret til at komme med det de ønsker her på siderne, og
ikke censureres væk af en som Arne. Siderne her er til ikke kommercielle
indlæg, det er ganske vist.

Måske er hr. Arne Feldborg igen blevet gal på os Daniel, men han har meget
imod alle der ikke føjer ham, men han bruger måske selv www.findengrav.dk
for han kan nok ikke holde fignerne væk. Så klik bare løs Arne og find det
der kan bruges, også det der kan bruges i din krig mod www.findengrav.dk
da det ikke er din opfindelse.

Mvh

Max Hvornum 4623

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-07 21:57

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev Thu, 29 Nov 2007 21:12:12 +0100

>Daniel, der har du fat i noget af det rette, Arne "reklamere" eller
>informere om noget så ligegyldigt, dette måske for os, men ikke for andre.

Jeg har inden for det seneste år skrevet *eet* eneste indlæg udelukkende
med det formål at informere om min hjemeside.

Hvad der står i min sigantur er sagen aldeles uvedkommende.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Henning Christensen

Dato : 30-11-07 09:42

Uden iøvrigt at ville blande mig i den løbende diskussion kunne jeg tænke
mig at vide, hvorfor man ikke i stedet for - eller sammen med - nummeret på
kirkegården, der er tilføjet, også oplyser navnet. Navnet er efter min
mening mere relevant. Eller har jeg overset noget, så man kan søge på det
oplyste nummer og ad den vej finde ud af, hvilken kirkegård, det drejer sig
om?

Venlig hilsen
Henning Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-07 16:25

"Henning Christensen" <henning-c@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mening mere relevant. Eller har jeg overset noget, så man kan søge på det
> oplyste nummer og ad den vej finde ud af, hvilken kirkegård, det drejer

Hej Henning.

www.findengrav.dk kan du under "Opdateringer" se de nyeste kirkegårde.
Oplysningen om tilføjede kirkegårde kan dække over en enkelt, men også over
flere.

At man selv lige skal checke om det der er lagt ind er relevant for ens
slægtsforskning, er et lille arbejde i forhold til at vedligeholde sitet,
for ikke at tale om det store arbejde der ligger i at fotografere stenene.

Og som nævnt af andre, kan man vælge at springe vore indlæg over hvis det
ikke har interesse. Sværere er det såmænd ikke.

Erik Nielsen - Odense

Fra : Chr. Wirenfeldt

Dato : 30-11-07 16:51

> [...]
> ens slægtsforskning, er et lille arbejde i forhold til at
> vedligeholde sitet, for ikke at tale om det store arbejde der ligger

Det er vel ikke et spørgsmål om det store og prisværdige arbejde, der
lægges i vedligeholdelse af sitet/ fotografering. Ville det være til
nogensomhelst ulejlighed for dig at nævne navnet på den eller de
kirkegårde, som nu er tilføjet? Eller ligger der en bagtanke?

Mvh
Chr. Wirenfeldt

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-07 17:45

"Chr. Wirenfeldt" <christian.wir@fjerndette.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:ukW3j.15$aP2.2@news.get2net.dk...

> "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> skrev i en meddelelse
>
> ... Eller ligger der en bagtanke?
>
> Mvh
> Chr. Wirenfeldt

Nej - men det er den måde vi har valgt at gøre det på.
Erik Nielsen - Odense

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-11-07 21:08

On Fri, 30 Nov 2007 17:45:08 +0100, Erik M. Nielsen wrote:

> Nej - men det er den måde vi har valgt at gøre det på.

Det er jeres valg. Og det er så mit valg at opfatte jeres hyppige
meddelelse som spam.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hvornum

Dato : 30-11-07 23:29

Undskyld, hvad sker der, hvem har "talt" om spam her?
Hvis der er nogle der mener det er spam at Erik meddeler at der er kommet
mere til en god hjemmeside, så er der vist en der er gået forkert i byen.
Spam er hvad du modtager af uønsket post i din postkasse, som du ikke har
bestilt, og når man er tilmeldt en nyhedsgruppe, så har man selv bestilt det
der kommer, og endov selv bestiller man en opdatering af postkassen... så
spam - nej.

Mvh
Max Hvornum 4623

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-12-07 07:06

Hvornum wrote:
> [...]
> der kommer, og endov selv bestiller man en opdatering af postkassen... så

Erik does it in a boring and repetitive way
he does not say exactly what is happening on his site

in order to attract traffic he posts his news in an uninformative message
I don't really care if there are 89 or 91 links on the site

but if he announced that he has 500 pictures of Assistens Kirkegaard på
Nørrebro
that would be more interesting

http://www.flickr.com/photos/moritzwade/1467945467/

or
http://www.flickr.com/photos/hughw36/sets/72157600622602961/

Poul Hanmann 1915 to 1981 was my friends father

his grave on the day his wife's urn was buried
http://www.flickr.com/photos/hughw36/705771517/in/set-72157600622602961/

her work:-
Small Enamel over Sterling Bowl
#L10
Designed by Inger Hanman (sic)

Year: 1970s
Size: about 3 3/4" in diameter and 1 5/8" high
Inv. #: 05014452
Price: $975
http://jensensilver.com/scandinavian-design/a-michelsen.html

http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/59/

"Mange af IHs værker er blevet skabt i forbindelse med arkitektur, fx
Verdens største emaljeskulptur til Landmandsbankens, senere Den Danske
Bank, 100-års jubilæum i 1971, en emaljeudsmykning på 100 kvadratmeter
til Kastrup Lufthavn 1989 og store relieffer til bl.a. Stege Skole,
Virumhallen og svømmehallen i Hørsholm. Desuden et stort gavlmaleri på
Gammel Kongevej 1990 og en 15 m høj bevægelig skulptur til den nye
danske ambassade i Berlin 1999. Adskillige udstillinger i ind- o . . . "

http://www.google.com/search?hl=en&q=%22hanmann++inger%22

http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?op=AHN&db=hughw36&id=I2184

thus I remember my friends
she loved painting but had to do the enamel work to survive

http://www.rootsweb.com/ has much cemetery data

http://boards.rootsweb.com/

eg

GORDON_Thomas_Pat_and_Deline.JPG

I photographed this gravestone in the Mount Olivet Cemetery - Good
Shepherd Section, Fort Worth, Tarrant Co., Texas. Feel free to use this
picture for your records.

This is one of the 89,731 cemetery photos free at http://teafor2.com

Cemeteries Photographed by - Allen Wheatley

I started photographing just my relatives in their cemeteries but
found I needed to go back often to get newly found cousins. So I
switched to getting complete cemeteries. Now I rarely go to a cemetery
because of relatives therein, I just enjoy getting all the pictures and
sharing with you. Please copy any for your personal records but since
you do not own them, please note that they came from http://teafor2.com
if you republish them.

<< some great volunteers

Hugh W

-
For genealogy and help with family and local history in Bristol and
district http://groups.yahoo.com/group/Brycgstow/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-12-07 21:27

"Hvornum" <hvornum@hvornum.dk> skrev Fri, 30 Nov 2007 23:29:04 +0100

>Spam er hvad du modtager af uønsket post i din postkasse, som du ikke har

Spam er Spam - uanset om det er i e-mail eller det er på Usenet.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 11:11

> [...]
> meddelelse som spam.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Til Peter med flere; blot et lille tip:
1 / Markér en af mine meddelelser
2 / Gå op i filmenuen og klik på "Meddelelse"
3/ Herunder klikker I på "Bloker afsender..."
På denne simple måde kan I slippe for at læse om fremtidige opdateringer på
www.findengrav.dk
Mere har jeg ikke at sige om denne sag, andet at der er nye opdateringer på
vej
Med ønsket om en god weekend,
Erik Nielsen - Odense

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-07 21:50

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Thu, 29 Nov 2007
09:45:30 +0100

>.... og det er så derfor du linker til en for mig ligegyldig side i hvert
>eneste indlæg du laver.

Nu henvender den side sig jo især til seriøse slægtsforskere, og du er
vel ingen fa delene, så jeg kan godt se dit problem.

Men iøvrigt kan du læse om signaturlinier og de specielle forhold der
gør sig gældende for sådanne her:
http://usenet.dk/ord/lokal.html#signatur
og her:
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Daniel

Dato : 14-11-07 09:43

"Per Bau" <perbau@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Så tror jeg de fleste har opfattet det. Stop nu med din SPAM.
> --
> /Per

Gör som andre. Spring det over du ikke gider läse. Det er ikke saa svärt med
den ringe trafik der er her i gruppen.

Jeg finder oplysningerne relevante for mig og de er vel ikke i modstrid med
gruppens regler.

- Daniel -

Fra : Hvornum

Dato : 16-11-07 17:16

Du har helt ret Daniel, spring bare over hvis man ikke nyder synet.
Den enkelte kunne jo også bare "blokere" for de gode e-information.
Måske er mine forfæder på en dag, for jeg har ikke lige den mulighed at
komme til Jylland og selv komme rundt på kirkegårdene.
Men jeg tror bare der er en glød af en diskution om en anden hjemmeside med
kirkegårde, som andre mente var den bedste... ups.
Men hvorfor skal nogle tien ud, når de gør et godt frivilligt arbejde, så
Erik, kom bare an', giv os bare disse gode oplysninger

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-11-07 22:27

Nu dropper jeg i hvert fald medlæsningen af denne gruppe.

Det er sørgeligt, når voksne mennesker (mest mænd) kan
være så hadefulde over for hverandre.

Farvel efter cirka fem år.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : baskholm

Dato : 16-11-07 03:49

On 15 Nov., 18:04, "Erik M. Nielsen" <admin på hobby-forum.dk> wrote:

> Måske du ville ulejlige dig med at forklare hvad du mener og gerne på dansk,
> [...]

Lad nu den stakkels Hugh Watkins skrive på engelsk. Hans danske er
ikke altid let at få hold på, men hans engelske trods alt er til at
forstå - osse for forholdsvis almindelige mennesker.

:) Børge