/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Rep. bærbar, hvad kan jeg gøre?
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-11-07 09:29

Hej i gruppen

Jeg søger gode råd til hvad jeg kan gøre ifbm. reparation af ny bærbar købt
i Fona.

D. 24.09-2007 købte jeg en bærbar i Fona, og konstaterede hurtigt at der var
noget galt med det trådløse netværkskort.

D. 18.10-2007 indleverede jeg den til rep. Hos Fona og den medarbejder jeg
talte med sagde at reparationen ville tage ca. 14 dage.

D. 01.11-2007 Da de 14 dage er gået tager jeg kontakt til Fona for at høre
hvordan det går med den bærbare, og her får jeg at vide at de venter på en
reservedel, og den vil de få d. 08.11-2007 og jeg kunne så regne med at få
Computeren d. 14.11-2007.

D. 14.11.2007 kontakter jeg igen Fona, og de siger nu at den reservedel de
(deres servicecenter) venter på, ikke kom som lovet d 8-11-2007 og
leveringstiden er ukendt.

Hvad er mine muligheder?
Kan jeg forlange en ny Computer eller forlange købet ophævet? Eller skal jeg
bare væbne mig med tålmodighed og vente.

Håber at der er nogle jura kyndige der kan give nogle gode råd.

På forhånd tak.

Thomas Hansen.



 
 
Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 12:38

Thomas Hansen skrev:

> D. 24.09-2007 købte jeg en bærbar i Fona, [...]

> D. 14.11.2007 kontakter jeg igen Fona, og de siger nu at den reservedel de
> (deres servicecenter) venter på, ikke kom som lovet d 8-11-2007 og
> leveringstiden er ukendt.

Du har ventet to måneder. I den situation siger købeloven at du
har alle fire muligheder til rådighed fordi sælger ikke kunne
reparere varen uden væsentlig ulempe. To måneder uden en bærbar
er væsentlig ulempe.

De fire muligheder er:

1. reparation (udelukket)
2. ombytning
3. hævet handel (så skal du have alle dine penge retur)
4. nedslag i prisen og lev med problemet (ikke specielt
interessant)

Det er *dit* valg. Hvis sælger stiller sig på bagbenene, må du gå
til forbrugerklagenævnet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Holst (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 19-11-07 12:49


Bertel Lund Hansen wrote:

> Du har ventet to måneder.

Nej, han har ventet én måned.

> I den situation siger købeloven at du
> har alle fire muligheder til rådighed fordi sælger ikke kunne
> reparere varen uden væsentlig ulempe. To måneder uden en bærbar
> er væsentlig ulempe.
>
> De fire muligheder er:
>
> 1. reparation (udelukket)
> 2. ombytning
> 3. hævet handel (så skal du have alle dine penge retur)
> 4. nedslag i prisen og lev med problemet (ikke specielt
> interessant)
>
> Det er *dit* valg. Hvis sælger stiller sig på bagbenene, må du gå
> til forbrugerklagenævnet.

Ellers er jeg langt hen ad vejen enig.

Der er dog kun gået en måned, så jeg synes, du skal starte med at rykke
dem og sætte en rimelig frist. For eksempel kunne en frist fredag i
næste uge være rimelig. Sig til dem, at såfremt de ikke har de klar på
det tidspunkt, så vil du gerne hæve handlen i henhold til loven.

Allan Soerensen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 19-11-07 13:05

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:u6t2k3t28pp5k3n3tlr7p6cmq6dbegp621@4ax.com...
>
> Det er *dit* valg. Hvis sælger stiller sig på bagbenene, må du gå
> til forbrugerklagenævnet.

Ventetid på behandling af en sag i forbrugerklagenævnet er ca. 1 år.
Det er lang tid at have sine penge "deponeret" hos sælger. I den tid har man
hverken Pc'en til rådighed eller pengene til at købe en anden PC.

Selv var jeg så "heldig" at sælger valgte at indgå forlig efter 1/2 år, så
jeg kom ikke til at vente helt så længe



Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 14:22

Allan Soerensen skrev:

> Ventetid på behandling af en sag i forbrugerklagenævnet er ca. 1 år.
> Det er lang tid at have sine penge "deponeret" hos sælger. I den tid har man
> hverken Pc'en til rådighed eller pengene til at købe en anden PC.

Det er rigtigt, men det er eneste mulighed. Et egentligt
sagsanlæg afvikles ikke hurtigere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thomas Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-11-07 21:04

Hej til alle

Tak for svarene.

Jeg kontaktede forbrugerrådet og talte med en venlig dame, hun rådede mig
til at give Fona en frist til på Fredag til at få min Computer repareret, og
hvis det ikke lykkedes skulle jeg forlange en ny Computer eller lade handlen
gå tilbage.

Jeg ringede så til Fona og da jeg sagde at jeg havde haft kontakt til
forbrugerrådet hidsede butikschefen sig op og bad om navnet på den person
jeg havde talt med hos fbr for han vidste ihvertfald mere om købeloven end
hende. Han afsluttede samtalen og ville vende tilbage når han havde talt med
hende fra fbr. En lille time senere ringede en anden person fra Fona og
sagde at jeg kunne komme med det samme og hente en ny Computer.

Hilsen Thomas


Bertel Lund Hansen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-11-07 22:13

Thomas Hansen skrev:

> Jeg ringede så til Fona og da jeg sagde at jeg havde haft kontakt til
> forbrugerrådet hidsede butikschefen sig op og bad om navnet på den person
> jeg havde talt med hos fbr for han vidste ihvertfald mere om købeloven end
> hende. Han afsluttede samtalen og ville vende tilbage når han havde talt med
> hende fra fbr. En lille time senere ringede en anden person fra Fona og
> sagde at jeg kunne komme med det samme og hente en ny Computer.

Sikke en smuk beretning.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Torben R. Soerensen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Torben R. Soerensen


Dato : 20-11-07 17:27

On Mon, 19 Nov 2007 22:13:02 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Thomas Hansen skrev:
>
>> Jeg ringede så til Fona og da jeg sagde at jeg havde haft kontakt til
>> forbrugerrådet hidsede butikschefen sig op og bad om navnet på den person
>> jeg havde talt med hos fbr for han vidste ihvertfald mere om købeloven end
>> hende. Han afsluttede samtalen og ville vende tilbage når han havde talt med
>> hende fra fbr. En lille time senere ringede en anden person fra Fona og
>> sagde at jeg kunne komme med det samme og hente en ny Computer.
>
>Sikke en smuk beretning.

Sikke et FJOLS Fona har ansat, som hidser sig op i telefonen overfor
kunden.... Håber den interne justits i Fona gør noget ved den slags
fjolser så andre kunder ikke bliver forulempet af dem.

Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste