Hej
Vi købte, i januar, spisebord + 8 stole + gulvplader.
Spisebord og gulvplader havde været brugt i udstilling.
Vi betalte kontant og aftalte en levering i april/maj, det kom sig
ikke så
nøje.
I marts kommer bord og gulvplader, uden vores samtykke, da han ikke
længere
har plads til dem.
Stolene kommer ikke! Ej hellere i april/maj.
Vi begynder at snakke om at hæve købet, hvorefter forhandler finder 6
stole
(der tilsyneladende var brugte).
Vi vil ikke have nogen brugte stole, men mangler efterhånden nogen
stole.
Forhandler siger vi bare skal bruge dem, vi skal nok få 8 nye stole.
For at hjælpe forhandler lidt foreslår vi at vi kan få nogen andre
stole,
mod rabat selvfølgelig, men rabatten er ikke nok efter vores mening.
Vi går derfor tilbage til at vi skal have 8 stole.
På et tidspunkt i august kom jeg til at sige at vi måske kunne tænke
os at
en af de 8 stole var i en anden farve.
Men vi går tilbage til de 8 stole igen efter nogen knap så behagelige
mails.
Vi har skrevet til JP, forbrug og fået at vide hvad vi kan/skal gøre.
Deres svar er at vi kan hæve købet, hvilket vi så har tænkt os at
gøre.
Vi har sendt et rekomanderet brev med vores intention og en dato, uden
at få
nogen respons.
For 3 uger siden fik vi pludselig en mail i et meget dæmpet tonefald
om at
stolene kom i uge 45.
Fint tænker vi, uden at foretage os yderligere, nu venter vi igen.
Uge 45 er gået, og nu vil vi ikke mere!
Vi har bord, 6 stole og gulvplader som han skal hente og tilbageføre
vores
penge (knap 30000,-).
Men hvordan gør vi?
Forhandler reagerer ikke positivt på mails. Vi ringer ikke til ham, da
man
oftest får en meget ubehagelig samtale ud af det.
Jeg har overvejet om man kan tilbageføre pengene via dankortet (som
vi
betalte med), kan man det?
Købet er ikke online men i en fysisk butik.
Eller skal vi omkring en advokat, med deraf følgende udgifter?
Med venlig hilsen
Anton
|